دانشگاه آزاد اسلامی نجف‌آباد در ۷۰ رشته دانشجو دکتری پذیرش می‌کند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد گفت: این دانشگاه در سال تحصیلی جدید پذیرای داوطلبان ادامه تحصیل در ۷۰ رشته تحصیلی در مقطع دکتری تخصصی خواهد بود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، امیررضا نقش با اشاره به پذیرش دانشجو در رشته دکتری دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد اظهار کرد: این دانشگاه به‌عنوان یکی از پرافتخارترین دانشگاه‌های کشور در عرصه‌های ملی و بین‌المللی در سال تحصیلی جدید پذیرای دانشجویان مقطع دکتری در ۷۰ رشته تحصیلی به دو شیوه با آزمون از طریق آزمون سازمان سنجش کشور و بدون آزمون ویژه استعدادهای درخشان خواهد بود.

وی به افتخارات این واحد دانشگاهی با درجه جامع مستقل اشاره کرد و ادامه داد: واحد مستقل نجف‌آباد به‌عنوان واحدی پیشرو در رتبه‌بندی‌های جهانی در سطح کشور توانست در چهار سال پیاپی عنوان واحد ویژه برتر با بیشترین تعداد برگزیده در جشنواره سراسری فرهیختگان را به خود اختصاص دهد و این در حالی است که در رتبه‌بندی‌های جهانی نیز همواره در رتبه‌های اول تا چهارم کشور بین دانشگاه‌های آزاد اسلامی جای داشته است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد برخورداری از اعضای هیئت علمی مجرب، توانمند و فرهیخته را از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این دانشگاه دانست.

نقش بیان کرد: در سال ۲۰۲۰ بیشترین تعداد دانشمند ۲ درصد برتر جهان بین دانشگاه‌های آزاد اسلامی کشور براساس ارزیابی پایگاه Scopus متعلق به واحد نجف‌آباد بود و این در حالی است که براساس رتبه‌بندی پایگاه یومولتی رنکینگ واحد نجف‌آباد در سه شاخص میزان استناد، انتشارات با استناد بالا و انتشارات حرفه‌ای توانست رتبه نخست را بین ۲۱ دانشگاه تراز اول آزاد و دولتی کشور به خود اختصاص دهد.

عضو هیئت‌ امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان افزود: این واحد دانشگاهی به‌عنوان بزرگ‌ترین مرکز آموزش عالی در مرکز ایران با زیرساخت‌های بسیار مناسب و استاندارد آموزشی، پژوهشی، فناوری، رفاهی و فرهنگی امکاناتی مانند ۱۱۸ آزمایشگاه و ۹۲ کارگاه مجهز و پیشرفته با ۱۰ دانشکده مصوب، ۱۲ مرکز تحقیقاتی و پژوهشکده، مرکز رشد فناوری و سراهای نوآوری را برای تحصیل دانشجویان به‌ویژه در حوزه تحصیلات تکمیلی فراهم آورده است.

وی برنامه‌ریزی دقیق در راستای چشم‌اندازی بلندمدت در واحد نجف‌آباد را مورد تأکید قرار داد و اضافه کرد: این دانشگاه در اجرای سیاست‌های کلان دانشگاه، مبدل‌شدن به دانشگاه کارآفرین و حل مسئه با رویکردی جامعه‌محور را در اولویت‌های راهبردی خود قرار داده است که این موضوع سبب شده است که بتواند ارتباط مناسب و اثربخشی را با صنعت و جامعه برقرار کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد توضیح داد: این دانشگاه موفق شد در دو سال گذشته مقام نخست را در جذب طرح‌های پژوهشی و صنعتی به خود اختصاص دهد و همواره فارغ‌التحصیلان این واحد دانشگاهی در سال‌های گذشته توانسته‌اند در بخش‌های دولتی، صنعت و شرکت‌های معتبر داخلی و خارجی مشغول به ‌کار شوند.

نقش بر گسترش و ارتقای فعالیت‌های نوآورانه و دانش‌بنیان در مقاطع تحصیلات تکمیلی به‌ویژه مقطع دکتری و سوق‌دادن پایان‌نامه‌های دانشجویان به سمت حل مشکلات و مسائل صنعت و جامعه تأکید کرد و به آنا گفت: برقراری ارتباط بین آموزش‌های دانشگاهی، نیازهای بازار کار و تلاش برای کاهش مشکلات دانشجویان در زمینه اشتغال پس از فارغ‌التحصیلی جزء محورهای فعالیت‌های این دانشگاه است.

تمام کلاس‌های واحد نجف‌آباد در سه ترم متوالی در بستر الکترونیکی برگزار شده است

وی از آمادگی استادان این واحد دانشگاهی برای شیوه نوین تدریس مجازی و آماده‌سازی محتواهای دیجیتال خبر داد و یادآور شد: واحد نجف‌آباد به‌عنوان یکی از موفق‌ترین دانشگاه‌های کشور در زمینه برگزاری کلاس‌های غیرحضوری آنلاین در شرایط کرونا با فراهم‌آوری زیرساخت‌های مناسب نرم‌افزاری و سخت‌افزاری با سامانه بومی عمل کرده و تمام کلاس‌های دانشگاه در سه ترم متوالی در بستر الکترونیکی برگزار شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد به شرایط پذیرش بدون آزمون دکتری تخصصی ویژه استعدادهای درخشان اشاره و تأکید کرد: کسب معدل ۱۷.۵ به بالا در مقطع ارشد، فارغ‌التحصیلی از مقطع کارشناسی ارشد در کمتر از پنج سال گذشته در رشته متجانس با رشته انتخابی مقطع دکتری و نمره پایان‌نامه حداقل ۱۷ (خوب) را از شرایط پذیرش استعدادهای درخشان عنوان کرد.

نقش متذکر شد: پذیرش دانشجوی باآزمون از طریق آزمون سراسری و بدون آزمون ویژه استعدادهای درخشان در مقطع دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی از ۳۱ فروردین ماه از طریق سایت مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه به آدرس azmoon.org آغاز شده و تا ۸ اردیبهشت ماه ادامه دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1094175

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =