امتحانات پایه نهم و دوازدهم باید حضوری برگزار شود

وزیر آموزش و پرورش بار دیگر تاکید کرد که امتحانات پایه نهم و دوازدهم باید حضوری برگزار شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش صبح امروز با حضور در شبکه آموزش برنامه مدرسه تلویزیونی بر برگزاری امتحانات پایه نهم و دوازدهم به صورت حضوری با رعایت پروتکل‌ها و با مجوز وزارت بهداشت تاکید کرد.

وی گفت: از نظر قانونی در پایه نهم و دوازدهم امتحانات باید حضوری برگزار شود؛ به این دلیل که حقوق دانش آموزان رعایت شود دو امتحان تاثیرگذار است و در هدایت تحصیلی و پذیرش دانشگاه مهم است و باید این آزمون‌ها بی دغدغه و بی حرف و حدیث باشد و اطمینان لازم را در جامعه ایجاد کند.

وی ادامه داد: این اطمینان را به خانواده‌ها می‌دهم که بدون هماهنگی با ستاد کرونا اقدامی نخواهیم کرد. اگر در آن زمانی که می‌خواهیم آزمون را برگزار کنیم شیوع کرونا و مدیریت سلامت در جامعه خوب باشد و با رعایت دستورالعمل‌ها بشود آن را برگزار کرد که این کار را می‌کنیم و اگر کرونا شدت پیدا کند ممکن است در زمان برگزاری تجدید نظر کنیم.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه بیان کرد: در حال حاضر برنامه ما این است که بعد از عید سعید فطر آزمون‌ها در همه پایه‌های تحصیلی آغاز شود و تا ۲۸ خرداد و انتخابات آزمون‌ها انجام شده باشد.

وی در ادامه با تشکر از مجموعه شبکه آموزش و صدا و سیمای جمهوری اسلامی که در حادثه کرونا به مدد آموزش و پرورش آمدند، گفت: وقتی با تغییر فراگیر جهانی رو به رو هستیم هر ابهامی عدم اطمینان می‌آورد؛ اما در کنار همه این کاستی‌ها و اضطراب‌ها فرصت‌هایی هم ایجاد می‌کند که به اعتقاد من در صدا و سیما و نهاد تعلیم و تربیت از این فضا بسیار خوب استفاده کردند. پدیده‌های فراگیر ما را امتحان می‌کنند.. هم قابلیت‌های ما را محک می‌زنند و هم ما را می‌آزمایند. مدرسه تلویزیونی به سرعت به شعار آموزش تعطیل نیست جامه عمل پوشاند و همان هفته اول صدا و سیما هفته اول به میدان آمدند و فرصت مهمی را در خدمت دانش آموزان قرار دادند که خانواده‌ها احساس نکنند آموزش و فرزندانشان رها شدند و در آن شرایط بسیار مهم بود. اگر به هر میزان وقفه‌ای ایجاد می‌شد عاطفه آموزشی را تحت تاثیر قرار می‌داد و به تدریج موضوع آموزش را از اولویت خارج می‌کرد.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: یکی دیگر از محسنات مدرسه تلویزیونی موضوع عدالت آموزشی بود. برای توسعه فرصت‌های آموزشی در تمام نقاط کشور دیگر می‌دانستیم لااقل یک فرصت یادگیری فراهم شده است. یعنی اگر دسترسی به اینترنت یا ابزار مورد نیاز استفاده از آموزش مجازی هم در نقاطی نبود اما دسترسی به تلویزیون رایگان و همگانی است.

حاجی میرزایی گفت: بعد از آن شبکه شاد آمد و این فرصت را گسترش داد. دانش آموزان فرصت پیدا کردند که آموزش خودشان را پیگیری کنند.

وی گفت: وقتی کلاس‌ها تعطیل شد ما باید به معلم یک امکاناتی می‌دادیم تا آموزش را ادامه دهد. مدرسه تلویزیونی و شبکه شاد این امکانات بود. یکی از مهمترین تاثیرات مدرسه تلویزیونی این بود که نگذاشت محرومیت آموزشی تشدید شود. محرومیت آموزشی نقطه عزیمت تمام بی عدالتی‌های بعدی است.

وزیر آموزش و پرورش در پایان با تبریک روز معلم خطاب به معلمان گفت: والاترین جایگاه، جایگاه معلمان است. معلم بزرگ است، چون خدا معلم است. معلم ارزشمند است چون همه انبیا معلم بودند. همه ما مدیون معلمان هستیم و با آنها جان گرفتیم و آموختیم و مسیر سخت و پر فراز شخصیت و هویت ما با معلم رقم خورد. با معلم بود که روی پای خودمان ایستادیم و توانستیم با دیگران ارتباط بگیریم. با معلم بود که توانستیم بنویسیم، بخوانیم و بشنویم. با معلم به توانایی حل مساله رسیدیم. با معلم بود که مصونیت پیدا کردیم. همه آنچه تحت فرهنگ و تمدن شناخته می‌شود محصول کار معلمان است. از معلمان سپاس گذاری می‌کنم که در دوران کرونا کاری کردند کارستان. کارشان مثال‌زدنی بود ایران و تک تک خانه‌ها در پرتو تلاش آنها مدرسه شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1094611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =