سازمان تامین اجتماعی حیات خلوت دولت‌هاست/ غارت حق کارگران توسط دولت

نائب رئیس شورای اسلامی کار استان تهران: سازمان تامین اجتماعی حیات خلوت دولت‌ها است. دولت منابع این سازمان را به غارت می‌برد، منابعی که حق کارگران است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، محسن باقری  نائب رئیس شورای اسلامی کار استان تهران در نشست «درد دل» (صدای کارگران در انتخابات ۱۴۰۰ ) که صبح امروز در ساختمان مرکز هماهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، گفت: در حال حاضر سازمان تامین اجتماعی، یک سازمان کاملا دولتی بوده که کارگران تنها حق بیمه پرداخت می‌کنند؛ اما برداشت مالی ندارند.

وی ادامه داد: سازمان تامین اجتماعی حیات خلوت دولت‌هاست. دولت منابع این سازمان را به غارت می‌برد، منابعی که حق کارگران است. به عنوان مثال دولتمردان از حق کارگران به سایر افراد جامعه بذل و بخشش می‌کنند.

نائب رئیس شورای اسلامی کار استان تهران بیان کرد: کارگران حق بیمه پرداخت کرده و بودجه این سازمان را تامین می‌کنند به امید حقوق بازنشستگی که متاسفانه این هم با منت رخ می‌دهد. در حال حاضر کارگران زیرمینی و غیر رسمی در کشور فعالیت دارند چراکه کارفرما آنها را بیمه نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر کسری بودجه و کم‌کاری و فعالیت نامناسب دولت‌ها را باید کارگران جبران کنند، گفت: قوانین محاسبه افزایش سن و سابقه در واقع به ضرر کارگران است و اصلا عادلانه نیست.

این فعال حوزه کارگری بیان کرد: قانون سازمان تامین اجتماعی را موظف کرده تا درمان کارگران رایگان باشد و حتی آنها بیمه تکمیلی داشته باشند؛ اما کارگران به شدت در بخش درمان با مشکل مواجه هستند. 

رئیس شورای اسلامی کار استان تهران مطرح کرد: سارختار سازمان تامین اجتماعی معیوب است و باید مورد بازنگری قرار بگیرد. دولتی‌ها نباید به حقوق کارگران دست درازی کنند.

وی با اشاره به قانون افزایش حقوق و دستمزد سالانه کارگران اضافه کرد: شورای عالی کار از سوی برخی افراد عنوان فرمایشی گرفته است. در این شورا باید از هر گروه کارگری ۳ نفر حضور داشته باشد. دولت این توازن را خراب کرده و نفرات خود را وارد این شورا کرد.

به گفته باقری، ما علیه دستمزد کارگران به آیت الله رئیسی، رئیس قوه قضاییه شکایت کردیم و درخواست داریم وی به فریاد کارگران برسد.

وی گفت: دولت ما را متهم می‌کند که قصد برهم زدن جو جامعه را داریم در حالی که ما برای حداقل‌های زندگی تلاش می‌کنیم.

نائب رئیس شورای اسلامی کار استان تهران عنوان کرد: اداره کار نمی‌تواند از کارگران حمایت کند چرا که ساختار معیوبی دارد و نمایندگان دولت، شورای کار را دست گرفته‌اند.

وی ادامه داد: نگاه دولت به کارگران مانند سرمایه است که این موضوع باعث ضعیف شدن روز به روز کارگران شده است.

باقری گفت: در ایام کرونایی بسیاری از کارگران اخراج شدند ولی اداره کار هیچ حمایتی از آنها انجام نداد. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1094708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =