تبدیل تمام مدارس خشت و گلی به مدارس ایمن

وزیر آموزش و پرورش گفت: در سال ۹۷ هزار مدرسه خشتی و گلی داشتیم که اکنون تمام آن ها با مدارس ایمن جایگزین شده است. میزان تعهدات خیرین ۵ برابر شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش در مراسم افتتاح متمرکز ۲۶۸ فضای آموزشی با ۱۲۹۵ کلاس درس که با حضور ریاست جمهور به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: مدرسه باید شوق یادگیری را در کودکان افزایش دهد و مدرسه محل ساختن و تحکیم یک ملت است و بچه‌ها در این مکان خلاقیت و تمرین زندگی می‌کنند. در دولت تدبیر و امید هر روز ۲۸ کلاس درس ساخته شده است. طی این سال‌ها از ۳۰ درصد کل مدارس نیازمند تخریب و بازسازی حالا به آمار ۱۹.۵ درصد رسیده‌ایم.

وی ادامه داد: کلاس‌های بهره برداری شده در سال ۹۹ دو برابر کلاس‌های بهره برداری شده در سال ۹۲ است. ۶ هزار فضای آموزشی با ۸۱ هزار و ۹۰۰ کلاس درس به بهره‌برداری رسیده است. متوسط سرانه فضای آموزشی به تناسب هر دانش‌آموز از ۴.۵ متر مربع در سال ۹۲ به سال ۹۹ به ۵.۲ افزایش پیدا کرده است. میزان تعهدات خیرین ۵ برابر شده است. میزان اعتبارات دولتی از ۹۲ تا کنون ۱۰ برابر شده است و در واقع اعتبارات از ۵۵۰ میلیون تومان در سال ۹۲ به ۳۰ هزار میلیارد تومان در سال ۹۹ افزایش پیدا کرده. همچنین در طرح آجر به آجر یک میلیون نفر مشارکت کردند.

وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: تا کنون بیش از یک میلیون نفر از مردم با آورده‌های اندک به این نهضت بزرگ پیوستند. در این اندیشه هستیم باید هر ایرانی در ساخت مدرسه سهیم باشد. در این مدت تمام بخاری‌های نفتی در مناطقی که دارای زیرساخت گاز بود جمع آوری و ۲۷۶ هزار کلاس درس استاندارد شد.

حاجی میرزایی با اشاره به اینکه هر روز ۸۹ کلاس از نظر سیستم گرمایشی ایمن و تمام مدارس خشتی و گلی جمع آوری شده است بیان کرد: در سال ۹۷ هزار مدرسه خشت و گلی داشتیم که امروز این مدارس با مدارسی ایمن جایگزین شده است. بودجه عمرانی کشور برای مدرسه سازی در سال ۹۹ به ۷.۵ درصد افزایش پیدا کرده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1094960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =