۱۵۵ میلیون نفر با بحران غذا روبرو هستند

گزارش جدید «شبکه جهانی مقابله با بحران غذا» نشان می‌دهد تعداد افرادی که دارای امنیت غذایی نبوده و نیازمند کمک فوری برای حفظ حیات خود هستند، سال گذشته به بالاترین سطح در ۵ سال اخیر رسیده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از راشاتودی؛ گزارش جدید «شبکه جهانی مقابله با بحران غذا» نشان می‌دهد تعداد افرادی که دارای امنیت غذایی نبوده و نیازمند کمک فوری برای حفظ حیات خود هستند در سال گذشته به بالاترین سطح در ۵ سال اخیر رسیده است.

این آژانس انسان‌دوستانه که توسط اتحادیه اروپا و سازمان ملل متحد ایجاد شده است اعلام کرد از سال ۲۰۱۷ به بعد این وضعیت در حال بدتر شدن است.

سال گذشته ۲۰ میلیون نفر به تعداد گرسنگان جهان افزوده شد و تعداد کل این افراد به ۱۵۵ میلیون نفر رسید.

در این گزارش آمده است: یک سال پس از اعلام پاندمی کرونا چشم‌انداز ۲۰۲۱ و پس از آن تیره و تار به نظر می‌رسد. درگیری‌های داخلی و محدودیت‌های وضع شده برای مقابله با کرونا مشکلاتی اقتصادی به وجود آورده و تهدیدات مداوم آب‌وهوایی همچنان بحران غذا را تشدید خواهد کرد.

طبق این گزارش در سال ۲۰۲۰ حدود ۱۳۳ میلیون نفر در بدترین شرایط فاجعه‌بار بحران فوق حاد غذایی قرار دارند. به این ترتیب کشورهای بورکینافاسو، سودان و یمن برای جلوگیری از مرگ‌ومیر گسترده افراد نیازمند کمک فوری هستند.

طبق این گزارش ۲۸ میلیون نفر هم در شرایط حاد بحران غذا قرار دارند؛ یعنی یک قدم با مرگ ناشی از گرسنگی فاصله دارند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1095163

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =