یمن بر حمایت از فلسطینیان در مقابله با رژیم صهیونیستی تاکید دارد

دفتر سیاسی جنبش «أنصارالله» یمن با صدور بیانیه ای ضمن محکومیت اقدامات رژیم صهیونیستی علیه قدس و مسجدالاقصی، اعلام کرد: یمن بر حمایت از فلسطینیان در مقابله با رژیم صهیونیستی تأکید دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از المیادین؛ دفتر سیاسی جنبش «أنصارالله» یمن بیانیه‌ای را در محکومیت اقدامات رژیم صهیونیستی علیه قدس اشغالی و مسجدالاقصی صادر کرد.

بر اساس این گزارش، در بیانیه دفتر سیاسی جنبش انصارالله آمده است: موضع ثابت یمن، حمایت از مسأله فلسطین است. یمن بر حمایت از فلسطینیان در مقابله با رژیم صهیونیستی تأکید دارد.

این دفتر در بیانیه مذکور همچنین آورده است: راهپیمایی‌های روز جهانی قدس در نقاط مختلف یمن نشان داد که تمامی یمنی‌ها از مسأله فلسطین و قدس حمایت می‌کنند و هیچگاه این مسأله را به فراموشی نخواهند سپرد.

دفتر سیاسی جنبش أنصارالله یمن در ادامه عنوان کرده است: ملت یمن بر مرکزیت مسأله فلسطین تأکید دارد. از تمام ملت‌های عربی و اسلامی و تمام آزادگان جهان می‌خواهیم جنایات رژیم صهیونیستی در قدس را محکوم کنند و در کنار ملت فلسطین و مقاومت آن بایستند.

نظامیان رژیم صهیونیستی شب گذشته به تظاهرات مردم فلسطین در قدس اشغالی یورش بردند. به دنبال این یورش وحشیانه درگیری‌های شدیدی میان دو طرف به وقوع پیوست.

به دنبال درگیری‌های مذکور، صهیونیست‌ها از گاز اشک آور و گلوله‌های جنگی علیه شهروندان فلسطینی استفاده کردند. هلال احمر فلسطین اعلام کرد که در نتیجه این درگیری‌ها ۹۰ تَن از فلسطینیان به شدت زخمی شدند.

پیشتر شیخ «عکرمه الصبری» خطیب الاقصی در سخنانی پیرامون اقدامات خصمانه صهیونیست‌ها علیه فلسطینیان اظهار داشت: اسرائیلی‌ها سعی دارند با این گونه اقدامات، محیط مسجد الاقصی را خلوت کرده تا شرایط را برای یورش شهرک‌نشینان صهیونیست به قبله نخست مسلمانان فراهم کنند.

چندی پیش نیز «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس نسبت به عواقب یورش نظامیان صهیونیست به مسجد الاقصی و نمازگزاران حاضر در آن هشدار داد و تأکید کرد که با شماری از مقامات منطقه برای توقف حملات رژیم صهیونیستی علیه نمازگزاران فلسطینی، تماس تلفنی برقرار کرده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1095179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =