قانون منع به کارگیری بازنشستگان شامل صندوق ذخیره فرهنگیان نمی‌شود

وزیر آموزش و پرورش گفت: ما در انتصاب‌های صندوق ذخیره فرهنگیان برخلاف قانون عمل نکردیم و قانع منع به کارگیری بازنشستگان شامل صندوق ذخیره فرهنگیان نمی‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ محسن حاجی میرزایی در جلسه علنی امروز مجلس و در پاسخ به سوال علی اکبری کریمی مبنی بر علت به کارگیری افراد بازنشسته و فاقد صلاحیت در مدیریت صندوق ذخیره فرهنگیان و شرکت‌های تابعه آن، گفت: صندوق ذخیره فرهنگیان از موضوعات بسیار مهم و حائز اهمیت برای همه ما است و ما همواره عملکرد مدیران این صندوق را مورد ارزیابی قرار می دهیم.

وی متذکر شد: صندوق ذخیره فرهنگیان در سال های گذشته مسائل تلخی را پشت سر گذاشت اما به تدریج سرمایه اجتماعی و اعتماد فرهنگیان به این صندوق در حال بازگشت است به گونه ای که در سال ۹۶ میزان سرمایه گذاری در صندوق ذخیره فرهنگیان به ۶۰ درصد کاهش یافته بود اما در سال ۹۹ به ۸۲ درصد رسیده است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه فقط در یک سال گذشته ۶ درصد افزایش عضویت در صندوق ذخیره فرهنگیان داشته ایم، گفت: همچنین طی چند سال گذشته سرمایه ای که وارد صندوق ذخیره فرهنگیان شده، به پنج برابر افزایش یافته و این نشان می دهد فرهنگیان به آینده این صندوق اعتماد دارند.

حاجی میرزایی ادامه داد: معمولا بنگاه‌های اقتصادی با سود عملیاتی خود ارزیابی می شوند که سود عملیاتی صندوق ذخیره فرهنگیان در سال ۹۹ به بیش از ۳ هزار میلیارد تومان افزایش یافته و پیش بینی می شود که سود صندوق در سال ۱۴۰۰، به پنج هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان برسد.

وی بیان کرد: صندوق ذخیره فرهنگیان در حال حرکت به سمت تأمین منافع فرهنگیان است و همچنین سرمایه گذاری های هوشمندانه ای صندوق ذخیره فرهنگیان در بخش پتروشیمی داشته است.

وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: زمانی که بنده وزیر شدم، صندوق ذخیره فرهنگیان وضعیت خوبی نداشت و تغییر مدیریت در این صندوق در آن مقطع ریسک بود و باید بگویم که هیچ انتصابی در صندوق ذخیره فرهنگیان بدون نظر مراجع قانونی انجام نشده و نخواهد شد.

حاجی میرزایی تصریح کرد: شما گفتید بازنشستگان در این صندوق به کار گرفته شده اند که باید بگویم هیچ کدام در دوره انتخاب بنده منصوب نشدند اما با وجود این بدون وجود مدیران باتجربه و کارکشته امکان بهبود شرایط صندوق ذخیره فرهنگیان وجود نداشت. ما برخلاف قانون عمل نکردیم و قانون منع به کارگیری بازنشستگان شامل صندوق ذخیره فرهنگیان نمی شود.

وی اظهارداشت: ما به دنبال سهیم کردن فرهنگیان از سود ارزش سهامشان هستیم و تلاش می کنم تا پایان مسئولیتم این کار را انجام دهم. اعتقادمان این است که صندوق متعلق به همه فرهنگیان است و ما تلاش خود را برای اصلاح وضعیت صندوق انجام می دهیم.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: با پیگیری مستمری که انجام دادیم موفق شدیم پذیرش دو هلدینگ صندوق ذخیره فرهنگیان در بورس را بگیریم و اقدامات لازم برای پذیرش یک هلدینگ دیگر هم در حال انجام است که نتیجه این کار این می شود که ۹۵ درصد از سرمایه صندوق شفاف و در بورس عرضه می شود.

حاجی میرزایی گفت: در حال حاضر بسیاری از بنگاه ها در تنگناهای اقتصادی هستند اما صندوق ذخیره فرهنگیان در حال رشد و سوددهی است و آینده روشن تری را نوید می دهد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1095378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =