پایان خوش لیورپول با کسب سهمیه لیگ قهرمانان

در هفته پایانی لیگ برتر انگلیس لیورپول موفق شد با قرار گرفتن در رده سوم جدول سهمیه لیگ قهرمانان فصل بعد را بدست بیاورد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، مجتبی احسانی؛ لیگ برتر انگلیس شب گذشته با برگزاری ده دیدار به خط پایان رسید.

اقتدار ستیزن‌ها در شب خداحافظی اسطوره

منچسترسیتی که از چند هفته پیش قهرمانی خود را قطعی کرده بود شب گذشته به مصاف اورتون رفت که در پایان با نتیجه ۵-۰ حریف خود را در هم کوبید. این بازی یک اتفاق ویژه برای باشگاه منچسترسیتی داشت و آن‌ هم شب خداحافظی اسطوره این باشگاه و تجربه آخرین بازی با پیراهن منچسترسیتی در لیگ جزیره بود. سرخیو آگوئرو ستاره آرژانتینی منچسترسیتی که تصمیم به جدایی از جمع شاگردان پپ گرفته و این مسئله را چندی پیش علنی کرده بود و دیشب آخرین تجربه بازی خود در پیراهن منچسترسیتی در لیگ جزیره را تجربه کرد.

پرواز به لیگ قهرمانان

لیورپول که تا دو ماه قبل شرایط خوبی در جدول نداشت و از شانس کمی برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان برخوردار بود در ۱۰ هفته پایانی روزهای بدون شکستی را گذراند و نتایجی فوق‌العاده را به دست آورد. این تیم توانست با کسب هشت پیروزی و دو تساوی خود را به بالای جدول برساند و به لیگ قهرمانان اروپا راه پیدا کند. شاگردان کلوپ شب گذشته در آخرین مسابقه فصل خود رو در روی کریستال پالاس قرار گرفتند که در پایان با نتیجه ۲-۰ به پیروزی دست یافتند.

چلسی و کسب سهمیه با چاشنی شانس

 شاگردان توخل که پس از صعود به فینال لیگ قهرمانان اروپا دچار افت محسوسی شده اند شب گذشته نیز در برابر استون ویلا با نتیجه ۲-۱ شکست خوردند و اگر شانس با آنها یار نبود و تاتنهام، لستر را شکست نمی داد سهمیه لیگ قهرمانان فصل بعد را نیز از دست می دادند.

شب تلخ شاگردان راجرز

لسترستی که چند روز قبل توانست با شکست چلسی قهرمان جام حذفی انگلیس شود از صعود به لیگ قهرمانان اروپا فصل بعد ناکام ماند. لستری‌ها در حالی که می‌توانستند با پیروزی در برابر تاتنهام به لیگ قهرمانان سال بعد راه پیدا کنند با نتیجه ۴-۲ بازی را به حریف لندنی واگذار کردند تا شبی تلخ را برای هواداران خود رقم بزنند.

بردهای بی اثر آرسنال و یونایتد

شیاطین سرخ که هفته گذشته مقام نایب قهرمانی خود را قطعی کرده بودند در دیدار دیشب خود برابر ولورهمپتون با نتیجه ۲-۱ به برتری دست یافتند تا این فصل لیگ جزیره را با پیروزی به اتمام برسانند. آرسنال هم که در دیدار برابر برایتون با نتیجه ۲-۰ پیروز شد نتوانست سهمیه لیگ اروپا را بدست بیاورد تا این پیروزی برایشان بی اثر باشد.

وضعیت جدول

در جدول رده بندی لیگ جزیره تیم قهرمان منچسترسیتی فصل را با ۸۶ امتیاز به اتمام رساند. منچستر یونایتد نیز با ۷۴ امتیاز به مقام نایب قهرمانی بسنده کرد. پس از آنها لیورپول و چلسی با قرار گرفتن در رده های سوم و چهارم سهمیه فصل آینده لیگ قهرمانان را بدست آوردند. تیم های لستر و وستهم نیز رده های پنجم و ششم را در اختیار گرفتند و به صورت مستقیم به لیگ اروپا راه یافتند. تاتنهام رده هفتمی هم باید در مرحله پلی آف لیگ اروپا به مصاف حریفان برود.

تیم های سقوط کننده

در پایین جدول لیگ انگلیس تیم های فولام، وست برومویچ و شفیلد یونایتد با قرار گرفتن در رده های هجدهم تا بیستم به چمپیونشیپ سقوط کردند و سال آینده در لیگ برتر انگلیس حضور نخواهند داشت.

نتایج دیدار های هفته پایانی لیگ جزیره به این شرح است؛

منچسترسیتی ۵-۰ اورتون
منچستریونایتد ۲-۱ ولورهمپتون
لیورپول ۲-۰ کریستال پالاس
استون ویلا ۲-۱ چلسی
لسترسیتی ۲-۴ تاتنهام
وستهم ۳-۰ ساوتمپتون
آرسنال ۲-۰ برایتون
فولام ۰-۲ نیوکاسل
شفیلد یونایتد ۱-۰ برنلی
لیدزیونایتد ۳-۱ وست برومویچ

انتهای پیام/

کد خبر: 1096703

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =