نامزدهای انتخابات مسابقات پوپولیسم برگزار کرده‌‎اند

دبیر سیاسی دفتر تحکیم وحدت گفت: در چند روز شاهد برگزاری مسابقات پوپولیسم از سوی نامزدها بودیم. به طوری که گویا نامزدها با یک دیگر مسابقه گذاشته بودند تا هرکه بیشتر عوام فریبی کند، برنده اصلی مسابقات خواهد بود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، رفته رفته فضای انتخاباتی کشور داغ می‌شود و نامزدها هرکدام مشغول ارائه برنامه‌ها و وعده‌های خود در راستای ساماندهی وضعیت کشور هستند. با این اوصاف اما هنوز مشخص نیست که کدام رجل سیاسی می‌تواند با گذر از فیلتر شورای نگهبان، کلیددار ساختمان پاستور شود.

در همین ارتباط، علی بزرگخو دبیر سیاسی دفتر تحکیم وحدت در گفت‌وگو با خبرنگار ایسکانیوز، درباره وضعیت فضای سیاسی کشور و رفتار برخی نامزدهای احتمالی ریاست جمهوری در چند روز گذشته اظهار کرد: در چند روز گذشته شاهد برگزاری مسابقات پوپولیسم از سوی نامزدها بودیم؛ به طوری که گویا نامزدها با یکدیگر مسابقه گذاشته بودند تا هرکه بیشتر عوام فریبی کند، برنده اصلی مسابقات خواهد بود.

وی افزود: رفتارهای اخیر علی لاریجانی نیز در چند روز گذشته یکی از مصادیق همین رفتارهای پوپولیستی است؛ او درحالی از وضعیت موجود کشور اعلام برائت می‌کند که نزدیک به ۱۲ سال رئیس مجلس شورای اسلامی بوده است و یکی از عاملان اصلی وضع موجود محسوب می‌شود. لاریجانی در طول چندساله گذشته، اقدامات بسیار زیادی در جهت کمک به دولت فعلی مانند تصویب لوایج مرتبط با FATF و تصویب ۲۰ دقیقه‌ای برجام انجام داده است.

بزرگخو درباره اظهارات اخیر اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور درباره ایجاد تحول در کشور ادامه داد: وی هم با شعار تحول وارد عرصه انتخابات شده است درحالی که او در طول هشت سال گذشته معاون اول رئیس جمهور بوده است و کارنامه مشخصی دارد. به طور کلی در این چندروز هیچ کدام از نامزدهای انتخاباتی برنامه خاصی را برای اداره کشور ارائه ندادند و به جای ارائه برنامه، بیشتر به کوبیدن و تخریب یک دیگر پرداختند.

دبیر سیاسی دفتر تحکیم وحدت درباره احتمال حمایت اصلاح طلبان از علی لاریجانی گفت: احتمال حمایت جریان اصلاح طلب از علی لاریجانی بسیار زیاد است؛ البته اخبار ضد و نقیضی در فضای مجازی مبنی بر رد صلاحیت وی منتشر شده است اما بنظر بنده احتمال این مسئله اندک است و فکر نمی‌کنم که شورای نگهبان همچین تصمیمی داشته باشد.

وی اضافه کرد: باتوجه به اینکه اسحاق جهانگیری به مدت طولانی در دولت حضور داشته است، فرآیند اجماع سازی بر روی او بسیار سخت است. اما این احتمال وجود دارد که اصلاح طلبان مانند انتخابات ۹۶ به عنوان کاندیدای اجاره‌ای از او حمایت کنند.

دبیر سیاسی دفتر تحکیم وحدت با اشاره به احتمال کنار کشیدن آیت الله رئیسی به نفع یکی از نامزدهای اصولگرا بیان کرد: آیت الله رئیسی رئیس یکی از قوای کشور است و اگر قصد کنار کشیدن به نفع کاندیدایی را داشتند، هیچگاه وارد انتخابات نمی‌شدند. به همین دلیل به هیچ وجه قصد انصراف یا کنار کشیدن از رقابت‌های انتخاباتی را ندارند. بنظر می‌رسد طرح اینگونه مباحث، بیشتر توهمات ستادهای انتخاباتی نامزدهاست و واقعیت ندارد.

ضعف رسانه‌ای جریان اصولگرا

وی تاکید کرد: اصولگریان به شدت در حوزه تبلیغات و رسانه ضعیف کار کرده‌اند به طوری که هنوز نحوه فعالیت ستادهای انتخاباتی مشخص نشده است. این درحالی است که وضع موجود، بهترین فرصت برای نشان دادن ناکارآمدی دولت و جریان حاکم بر دولت است و جریان اصولگرا می‌تواند به بهترین شکل ممکن از این فرصت استفاده کند.

بزرگخو در پایان خاطرنشان کرد: متاسفانه در برخی از ستادهای انتخاباتی اصولگریان بر سر برخی مسئولیت‌ها دعوا و درگیری ایجاد شده است. البته اصلی‌ترین دلیل این مسئله، وجود نوعی توهم پیروزی در جریان اصولگراست درحالی که اگر یک درصد به شکست در انتخابات فکر کنند، هیچ‌گاه به سمت اختلاف و دعواهای داخلی نمی‌روند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1096769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =