کارگاه آموزشی «فلسفه و معنای زندگی در نهج‌البلاغه» برگزار شد

کارگاه آموزشی «فلسفه و معنای زندگی در نهج‌البلاغه» به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان و با ثبت‌ نام بیش از ۴۰۰ نفر از استادان و کارکنان آغاز شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران(ایسکانیوز)، به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان و با همکاری کمیته استانی و دفتر توانمندسازی و آموزش‌های کاربردی این دانشگاه، کارگاه آموزشی «فلسفه و معنای زندگی در نهج‌البلاغه» آغاز شد.

آغاز کارگاه مجازی آموزشی فلسفه و معنای زندگی در نهج‌البلاغه با ثبت نام ۴۰۰ دانشگاهی

مراسم افتتاحیه این کارگاه با حضور حجت‌الاسلام عباسعلی حیدری مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان و با سخنرانی حجت‌الاسلام علی‌اصغر بیگی برگزار شد.

سحر غفاریان مسئول واحد خواهران نهاد و  مدیر دوره از ثبت‌نام  بیش از ۴۰۰ نفر از استادان و کارکنان در این کارگاه استانی خبر داد.

وی گفت: این دوره، طی یک ماه و با دعوت چهار نفر از استادان و متخصصان نهج‌البلاغه استان اصفهان طی ۱۰ جلسه برگزار می‌شود و شرکت‌کنندگان پس از پایان دوره گواهی کارگاه را به مدت ۱۶ ساعت با شناسه  ۷۸۱۴۶ از طریق سایت دفتر نهاد به آدرس www.nahadazadesf.ir  دریافت می‌کنند.

حجت‌الاسلام علی‌اصغر بیگی در آغاز این کارگاه گفت: برای شناخت نهج‌البلاغه باید ابتدا شخصیت و فضایل امیرالمؤمنین(ع) را بهتر بشناسیم، طبق پژوهش‌هایی که انجام شده کمتر از پنج درصد افراد جامعه شیعی با نهج‌البلاغه آشنایی دارند که این نشان دهنده مظلومیت امیرالمؤمنین است، در حالیکه مولا علی(ع) زیبایی‌هایی دارد که منحصر به‌فرد است و فقط به بخشی از آنها اشاره می‌شود.

این استاد نهج البلاغه‌شناسی ادامه داد: کلام و سخن امام علی(ع) به قدری دارای ظرافت، فصاحت و بلاغت ادبی و عمق و مهارت در بیان است که درباره سخن حضرت گفته شده: « دون الکلام الخالق و فوق الکلام المخلوق» و به گونه‌ای است که در زمانی که در جامعه جاهلیت عرب ادب و خطیبان و شعرای بسیاری وجود داشتند، ادیبان و خطیبان جهان در مقابل امیرالمؤمنین علی(ع) زانو زده‌اند.

مدیر فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان با تأکید بر محتوای نهج‌البلاغه گفت: طراحی نهج‌البلاغه طوری است که می‌توان آن را در سه محور: تنوع در موضوع، گوناگونی ساختار و فصاحت و بلاغت مورد بررسی قرار داد، اگر کسی بخواهد در موضوعات نهج‌البلاغه غور کند در علوم مختلف مثل طب، دامپزشکی، مباحث توحید و مبدأ خلقت، نجوم، اقتصاد، فرهنگ و علوم اجتماعی و بسیاری علوم دیگر مباحث بسیار تخصصی وجود دارد که جای کار بسیار دارد و اما مهجور مانده است.

این مبلغ مذهبی بیان کرد: جا دارد که استادان دانشگاه در علوم تخصصی خود نهج‌البلاغه را مورد مطالعه قرار دهند و علوم این کتاب ارزشمند را استخراج کرده و در اختیار دانشجویان قرار دهند.

جلسات این کارگاه آموزشی با تدریس سایر مدرسان روزهای یکشنبه و سه‌شنبه هر هفته تا پایان خرداد با شرکت استادان و کارکنان ادامه دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1096831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =