قهرمانی زیردریایی‌ها در لیگ اروپا

دیدار نهایی لیگ اروپا با برتری ویارئال به اتمام رسید.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)،مجتبی احسانی؛ شاگردان اونای امری شب گذشته در یک دیدار دراماتیک موفق شدند منچستر یونایتد را شکست دهند و برای اولین بار قهرمان لیگ اروپا شوند.

پیروزی در ضیافت پنالتی‌ها

تیم‌های منچستریونایتد انگلیس و ویارئال اسپانیا در پایان وقت قانونی و اضافه به تساوی ۱-۱ رضایت دادند. جرارد موره نو گلزن اسپانیایی در دقیقه ۲۹ ویارئال را پیش انداخت، اما ادینسون کاوانی گلزن کهنه کار اروگوئه‌ ای بار دیگر به داد شیاطین سرخ رسید و در دقیقه ۵۵ کار را به تساوی کشاند. پس از آن دو تیم با احتیاط به کار دادند تا بازی به ضربات پنالتی کشیده شد و در پایان ویارئال ۱۱-۱۰ برنده جدال پنالتی‌ها شد.

دخیا مرد ناکام فینال

ضربات پنالتی این دیدار خاطره ای تلخ برای دخیا و هواداران منچستریونایتد به جای گذاشت. در حالی که تمام ده پنالتی اول دو تیم تبدیل به گل شده بود کار به ضربه پنالتی دروازبان‌ها کشید که در این بین دخیا ضربه پنالتی خود را از دست داد تا منچستر جام قهرمانی را از دست بدهد.

جامی آشنا برای اونای امری

سرمربی اسپانیایی ویارئال که تا پیش از این سه بار موفق شده بود قهرمان لیگ اروپا شود و از او به عنوان متخصص این بازی‌ها یاد می‌شد با پیروزی در این دیدار نشان داد که لقب آقای لیگ اروپا شایسته اوست. این قهرمانی، چهارمین قهرمانی امری در این بازی ها محسوب می شود.

نخستین قهرمانی ویارئال

زرد پوشان اسپانیایی که برای اولین بار به فینال این بازی‌ها راه پیدا کرده بودند موفق شدند در اولین حضورشان، قهرمانی این رقابت ها را نیز بدست بیاورند و جام قهرمانی را بالای سر ببرند. ویارئال تا پیش از این سه بار به مرحله نیمه نهایی راه پیدا کرده بود اما هیچگاه موفق به حضور در فینال و قهرمانی در این بازی‌ها نشده بود.

دست سولسشر از جام کوتاه ماند

اوله گونار سولسشر که تا کنون به عنوان سرمربی منچستریونایتد موفق به کسب هیچ جامی نشده بود در این دیدار به دنبال این بود که علاوه بر قهرمانی در لیگ اروپا، نخستین جام خود را نیز بدست بیاورد اما در این امر ناکام ماند تا دستش از جام کوتاه بماند.

رکورد داران لیگ اروپا

تیم سویا با کسب شش قهرمانی بهترین تیم در تاریخ لیگ اروپا به حساب می‌آید. اینتر با سه قهرمانی و دو نایب قهرمانی دوم و لیورپول و یوونتوس نیز با سه قهرمانی و یک نایب قهرمانی رده سوم را به صورت مشترک در اختیار دارند. تیم آتلتیکومادرید نیز سه بار قهرمان این بازی‌ها شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1097109

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =