پیشرفت‌های ایران اسلامی بر باورهای اعتقادی استوار است

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی پیشرفت های ایران اسلامی را برگرفته از باورهای اعتقادی دانست.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی در همایش استانی فرصت‌ها و چالش‌های کرونایی و پساکرونایی دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر که به صورت غیرحضوری برگزار شد با بیان اینکه کرونا موجب پدید آمدن ترس و نگرانی فراوانی در میان اقشار مختلف مردم شده است، توضیح داد: مسائلی که کرونا ایجاد کرده است را می‌توان در پنج حوزه روانشناختی، جامعه شناختی، اقتصادی، علمی و الهیاتی تقسیم و بخش بندی کرد.

حجت الاسلام خسورپناه با بیان اینکه حتی اگر فرضیه دست ساز بودن این ویروس منحوس را توسط بشر درست بدانیم، می‌توان یکی از مقصران اصلی پیدایش چنین وضعیتی را سبک زندگی انسان‌ها دانست، اظهار کرد: مسأله شرور از همین سبک زندگی نادرست بشر پیدا می شود. چنانکه هایدگر فیلسوف قرن بیستمی و نیچه نیز در قرن نوزدهم به این مسائل اشاره هایی کرده‌اند.

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اینکه در دین مبین اسلام، بر دنبال کردن فرصت ها بسیار تأکید شده است، تصریح کرد: اسلام علم را سلطان معرفی و توصیه می‌کند در جستجوی علم نافع باشید و در برابر شرور هم توصیه به صبر و مقاومت فعالانه بدین معنی که باید حرکت جهادی داشته باشید، دارد.

وی افزود: این توصیه را می توان در خصوص قدرت جهادی ایران اسلامی که در سخت ترین شرایط  توانستند همچون معجزه ای با تحقیق و پژوهش واکسن کرونا تولید کنند به خوبی درک کرد.

این مقام مسئول یادآور شد: تمام پیشرفت ها در ایران در تمامی حوزه های دارویی، پزشکی، هسته ای، نظامی، نانوتکنولوژی و بیوتکنولوژی در اثر باورهای اعتقادی جهادگرانی مانند شهید فخری زاده، شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای هسته‌ای شکل گرفته است که برگرفته از ایمان به خدا، امید و حاصل کار شبانه روزی است.

حجت الاسلام خسروپناه با اشاره به اینکه جریان نظام انقلابی نمی گوید روابط بین المللی و حرکت های دیپلماتیک نداشته باشیم، تصریح کرد: جریان انقلابی با تأکید بر عدم وابستگی، روابط را با عنصر جهاد و مقاومت همراه می‌کند.

وی با بیان اینکه بهره گیری از فرصت ها در هر زمان و شرایطی ضروری است، متذکر شد: فرصت الهیاتی در برابر چالش های کرونایی ظرفیت بسیار مهمی است. در فرصت روانشناختی محبت ایرانی ها بسیار کمیاب است که باید به آن توجه شود. فرصت اجتماعی حداکثر مشارکت مردم در خدمات رسانی را نشان می دهد مانند فعالیت گروه های خیرین و جهادی. در حقیقت اگر همه این فرصت ها در پنج حوزه روانشناختی، جامعه شناختی، اقتصادی، مدیریتی و الهیاتی تحت عنوان حکمرانی تجمیع شوند و حکمرانی حکمی ولایی شکل بگیرد، یک حکمرانی شبکه ای را ایجاد می‌کند که می تواند در برابر چالش‌های موجود در این حوزه‌ها در دوران کرونا و حتی پساکرونا مقاومت کند.

انتهای پیام /

کد خبر: 1097888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =