جلیلی: باید برای ساخت مسکن به جوانان تسهیلات پرداخت شود

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: جوان ما برای ساخت مسکن ممکن است آورده‌ای نداشته باشد، بنابراین باید تسهیلات در اختیار او قرار داده شود.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، سعید جلیلی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری پس از ضبط برنامه تبلیغاتی خود اظهار کرد: موتور حرکت جامعه، جوانان هستند و اگر ما از جهش ایران صحبت می‌کنیم، حتما در این زمینه نقش ویژه برعهده جوانان است.

جلیلی گفت: ما در عرصه‌های مختلف هم باید جوانان ما باید برای ایفای نقش آماده باشند و هم اینکه دولت باید این بستر را برای کار آن‌ها فراهم کند.

وی با بیان اینکه مسکن حق مردم طبق قانون اساسی و تامین آن وظیفه دولت است گفت: ما فکر می‌کنیم چند کار و وظیفه را دولت باید انجام دهد. دولت آب، برق، گاز را باید با کمترین هزینه فراهم کند و در اختیار مردم قرار دهد و علاوه بر آن، زمین و تسهیلات هم بدهد.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه امروز ۹۰ هزار میلیارد تومان در کشور، در اختیار ۱۱ نفر است و روزی ۲ هزار میلیارد تومان خلق پول می‌شود گفت: جوان ما برای ساخت مسکن ممکن است آورده‌ای نداشته باشد، بنابراین باید تسهیلات در اختیار او قرار داده شود.

جلیلی افزود: امروز دولت باید از امکان اینکه زمین را می‌تواند در اختیار آحاد جامعه برای مصرف مسکن قرار دهد استقبال کند البته نه اینکه مسکن به عنوان کالای سرمایه‌ای استفاده شود.

وی ادامه داد: دولت باید برای ۸۰۰ هزار ازدواجی که باید در سال صورت بگیرد و برای ۲۰۰ هزار مسکن روستایی و ۲۰۰ هزار مسکن فرسوده برنامه‌ریزی کند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: در این هشت سال ما کاهش جدی در ساخت مسکن داشتیم که آن‌ها هم باید جبران شوند. برای مبنا، ما برنامه‌ای را تنظیم کردیم که طبق آن برای کسانی که مسکن ندارند باید در جهت تأمین مسکن‌شان، آب، برق، گاز، زمین و تسهیلات لازم فراهم شود.

جلیلی گفت: آنچه وظیفه رئیس‌جمهور است، این است که نباید از مردم جدا باشد. اینکه حتی گفته شود ماهی یک بار بیاید و یک نمایشی بدهد، دردی از مردم حل نخواهد شد.

وی ادامه داد: رئیس‌جمهور باید در میان مردم باشد و زندگی کند البته منظور از این چند نمایش خاص نیست.

انتهای پیام/

کد خبر: 1097976

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =