ماندگاری رونالد کومان در بارسلونا

سرمربی هلندی یک فصل دیگر بر روی نیمکت بلوگرانا خواهد نشست.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)،مجتبی احسانی؛ پس از نتایجی که بارسلونا در فصل گذشته کسب کرد مدیران این تیم به فکر برکناری سرمربی هلندی خود افتادند و به نظر می‌رسید که در روزهای جاری سرمربی جدید خود را معرفی کنند اما ساعاتی پیش جلسه هیئت مدیره بارسلونا برگزار شد و حکم به ادامه کار کومان دادند.

خوان لاپورتا در این رابطه گفت: اعلام می‌کنم که پس از چند روز تعمق، در نهایت رای به ادامه کار کومان داده شد. از این بابت خوشحالیم که گفتگوهای انجام شده در نهایت منجر به نزدیک شدن نظرات و رسیدن به یک نقطه مشترک شد.

ماندگاری برای یک فصل دیگر

رونالد کومان پس از ناکامی در لالیگا و لیگ قهرمانان اروپا از شانس کمی برای ماندن در بارسلونا برخوردار بود اما نبود جایگزین مناسب و شرایط اقتصادی باشگاه سبب شد تا مسئولان بارسلونا تصمیم بگیرند تا یک فصل دیگر به این مربی هلندی زمان بدهند تا توانایی‌های خود را نشان دهد.

شرط لاپورتا برای کومان

شنیده شده است که خوان لاپورتا از کومان خواسته است که در فصل آینده شیوه بازی تیمش را هجومی کند و دیگر به شکل سابق بازی نکند. او از کومان قول گرفته که با سیستم ۳-۳-۴ تیمش را به میدان بفرستد تا شاهد یک بارسلونای شناور در فصل آینده باشیم.

عملکرد کومان در بلوگرانا

در ابتدای ورود کومان به بارسلونا هواداران این تیم بسیار امیدوار بودند که او به ناکامی چند سال اخیرشان در لیگ قهرمانان اروپا خاتمه دهد اما شکست در برابر پاریسن ژرمن باعث شد خیلی زود از این مسابقات حذف شوند. در لالیگا نیز قافیه را به اتلتیکو و رئال مادرید واگذار کردند و به رتبه سوم جدول رضایت دادند. تنها جام این فصل بارسلونا در کوپا دل ری بدست آمد جایی که با نتیجه چهار بر صفر اتلتیکو بیلبائو را شکست دادند و به مقام قهرمانی دست یافتند.

افتخارات کومان

کومان به همراه آژاکس دو بار قهرمان لیگ هلند و یکبار قهرمان جام حذفی این کشور شده است. او دیگر تیم مطرح هلندی یعنی آیندهوون را نیز یک بار به مقام قهرمانی لیگ این کشور رسانده است. به همراه والنسیا و بارسلونا قهرمانی کوپا دل ری را بدست آورده و بنفیکا را قهرمان سوپر جام پرتغال کرده است. او در سال ۲۰۱۹ با تیم ملی هلند نایب قهرمان لیگ ملت های اروپا نیز شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1098129

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =