دعوت دانشگاهیان از مردم برای مشارکت حداکثری در انتخابات

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: دانشجویان، استادان و نخبگان در عرصه انتخابات و دعوت مردم به مشارکت حداکثری ورود کنند و کشور را از این برهه حساس عبور دهند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، حجت‌الاسلام سیدناصر موسوی لارگانی به مناسبت سالروز رحلت ملکوتی امام‌خمینی(ره) در جلسه نشست هم‌اندیشی با موضوع «پشت پرده تحرکات برای کاهش مشارکت در انتخابات ۱۴۰۰» که به همت تشکل کوثر اندیشه دانشگاه آزاد اسلامی واحد فلاورجان و با همکاری دفتر هم‌اندیشی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: اکنون فرصتی استثنایی برای کشور پیش‌آمده است؛ رژیم اشغالگر قدس در ضعیف‌ترین شرایط خود در طول تاریخ قرار گرفته و جنگی که خود آغازگر آن بود را در ۱۲ روز واگذار و درخواست آتش‌بس کرد، این پیروزی عظیم، ابهت این رژیم کودک‌کش را شکست و این پیروزی در مجامع جهانی به نام جمهوری اسلامی ایران ثبت شد.

نماینده دوره‌های هشتم تا یازدهم مجلس شورای اسلامی با تأکید بر لزوم حضور مردم به‌ویژه نخبگان و دانشگاهیان در انتخابات گفت: عملکرد دولت فعلی سبب شده مردم احساس کنند که حضورشان فایده چندانی ندارد؛ در چنین شرایطی جلب مشارکت مردم کار راحتی نیست، دشمن هم به این شرایط دامن می‌زند و با تبلیغات منفی مردم را به مشارکت نکردن تشویق می‌کند؛ اما ملت شریف و شهیدپرور ایران در ۴۲ سال گذشته هرگز تحت‌تأثیر دشمنی‌های دشمنان قرار نگرفته‌اند.

موسوی لارگانی افزود: با تمام سوء‌مدیریت‌ها، سلب اعتماد از مردم، اختلاس‌ها و از میان رفتن سرمایه‌ها در بورس، ضرورت دارد مردم پای صندوق‌های رأی حاضر شوند و حماسه دیگری بیافرینند؛ زیرا فقط با یک دولت انقلابی در کنار مجلس انقلابی که اعتقاد دارند گره مشکلات کشور را با اکتفا به داشته‌ها و توانمندی‌های خودمان باز و مشکلات حل می‌شود و با جلوگیری از خام‌فروشی و ایجاد ارزش افزوده، اقتصاد کشور متحول می‌شود.

وی تأکید کرد: انتظار داریم دانشجویان، استادان و نخبگان کشور که رتبه علمی ایران را در مرتبه بالایی میان کشورهای جهان قرار داده‌اند، هم در عرصه علمی و هم در عرصه انتخابات و دعوت مردم به مشارکت ورود کنند و کشور را از این برهه حساس عبور دهند.

عضو سابق هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با توجه به وجود مشکلات اقتصادی در کشور گفت: هرچند در کشور مشکلاتی وجود دارد که موجب بی‌اعتمادی مردم شده است؛ اما مردم باید در صحنه باشند و بدانند این مشکلات برمی‌گردد به رفتارهای اشتباه برخی مسئولان و نباید پای نظام و انقلاب نوشته شود.

این مسئول بیان کرد: با توجه به وعده‌های رنگارنگی که دولت روحانی سال ۹۲ و ۹۶ به مردم داده بود، نارضایتی مردم از سال ۹۶ آغاز شد و آبان ۹۸ با مدیریت ناصحیح افزایش قیمت بنزین در معرض دید عموم قرار گرفت و تیر خلاص به اعتماد عمومی زده شد.

موسوی لارگانی ادامه داد: امروز در شرایطی هستیم که مهم‌ترین طرح دولت روحانی یعنی برجام به شکل رقت‌باری ناکام مانده است، وضعیت اقتصادی نامناسب به فرصت‌های شغلی مردم ضربه وارد کرده و حتی از بیکاری و شرایط بد اقتصادی به وضعیت معیشت مردم رسیده و نارضایتی زیادی به‌وجود آورده و عوارض نارضایتی عمومی، امروز در بعد اقتصادی به‌صورت کاهش تمایل شهروندان برای مشارکت سیاسی خودنمایی می‌کند.‌

وی با تأکید بر تحریم‌ها گفت: پیرو دشمنی دشمنان قسم خورده اسلام و انقلاب از سال ۵۷، بیش از چهار دهه انواع تحریم‌ها با انگیزه زمین‌زدن انقلاب و نظام وجود داشته است و در تمام مدت ۴۳ سال تحریم‌ها در برخی دوره‌ها بیشتر و برخی دوره‌ها کمتر کشور و ملت را تهدید می‌کرده است.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: پیش از دولت یازدهم و دوازدهم هم با مشکلاتی مانند تورم و بیکاری و توقف رشد اقتصادی مناسب مواجه بودیم؛ اما در چندسال اخیر مشکلات عجیبی کشور را تهدید کرده که منشأ آنها داخلی است در حالی که به‌ناحق به تحریم‌ها نسبت داده می‌شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با توجه بر رانت، فساد و اختلاس در دوره ریاست جمهوری اخیر ادامه داد: دولت روحانی وعده داده بود نرخ بیکاری تک‌رقمی شود؛ اما طبق آمار رسمی به ۱۴ درصد و طبق آمار غیررسمی به بالای ۲۵ درصد رسیده است، کارخانجات زیادی در شهرک‌های صنعتی تعطیل شده و کارگران آنها بیکار شده‌اند.

موسوی لارگانی اظهار کرد: فساد مالی تا حدی است که اختلاس‌هایی مانند صندوق ذخیره فرهنگیان به ۱۵ هزار میلیارد تومان می‌رسد، عده‌ای با رانت قاچاق کالا انجام می‌دهند و جلو ورود مایحتاج اساسی مردم را می‌گیرند، فولاد مبارکه به یکی از بزرگ‌ترین نمونه‌های عینی و مصداق بارز فساد و مدیریت نالایق و حیات خلوت عده‌ای تبدیل شده است.

وی افزود: بعد از چند سال که از سهام عدالت می‌گذرد، ۹۰ هزار تومان سود سهام به مردم پرداخت می‌شود؛ درحالی‌که در فولاد هزاران میلیارد تومان پول‌پاشی شده و به افرادی تزریق شده که وابستگی خاص سیاسی دارند، به جای دفاع از سرمایه‌های مردم در بورس با ارزش سهام چه کردند؟!، در هیچ دوره‌ای با چنین بی‌ثباتی اقتصادی مواجه نبوده‌ایم.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مجلس یازدهم می‌خواست دولت را استیضاح کند؛ اما بسیاری از متخصصان، معتقد بودند که ضرر استیضاح دولت در شرایط فعلی از منافعش بیشتر است؛ بنابراین مجلس با رویکرد انقلابی اجازه نداد کشور به بحران کشیده شود.

به گزارش آنا، نشست هم‌اندیشی با موضوع «پشت پرده تحرکات برای کاهش مشارکت در انتخابات ۱۴۰۰» مورد استقبال بیش از ۱۵۰ نفر از اعضای هیئت علمی و دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی رشته‌های علوم اجتماعی و علوم سیاسی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی قرار گرفت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1098413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =