رونمایی از سامانه جامع آزمایشگاه‌های مجازی دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای

مدیرکل پژوهش و فناوری دانشگاه فنی و حرفه‌ای خبر داد: اولین سامانه جامع آزمایشگاه‌های مجازی برای نخستین بار در آموزش عالی کشور در این دانشگاه رونمایی شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، یعقوب دادگر از رونمایی اولین سامانه جامع آزمایشگاه‌های مجازی برای نخستین بار در آموزش عالی کشور همزمان با کشورهای انگلستان، آلمان و هندوستان در دانشگاه فنی و حرفه ای خبر داد.

 وی با عنوان اینکه با این رونمایی، ایران به باشگاه کشورهای بهره مند از آزمایشگاه‌های مجازی فنی و تخصصی دانشگاهی در جهان پیوست گفت: طراحی و راه اندازی این سامانه جامع به همت معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه و همکاری یک شرکت دانش بنیان حدود ۸ ماه به طول انجامید.

مدیرکل پژوهش و فناوری دانشگاه فنی وحرفه‌ای گفت: در حال حاضر آزمایشگاه های مجازی مورد استفاده در این سامانه جامع، 112 دانشکده و آموزشکده ، 20 هزار دانشجو، 700استاد در سراسر کشور بوده که امکان استفاده از این سامانه جامع در 30 رشته تحصیلی دانشگاه برای انجام 30 عنوان آزمایش فراهم شده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در دانشگاه فنی وحرفه‌ای بیش از 70 درصد دروس برای دانشجویان بصورت عملی ( کارگاهی و آزمایشگاهی) اجرا می گردد در شرایط کرونا، بیشترین آسیب متوجه دانشجویان این دانشگاه شد با راه اندازی این سامانه جامع مشکل ارایه بخش عمده‌ای از آزمایشگاه ها و کارگاه های دانشگاه مرتفع شد.

دادگر در پایان ابراز امیدواری کرد: با توسعه این سامانه در آینده نزدیک، پوشش کامل رشته های دیگر صورت پذیرد.

گفتنی است در دوران پساکرونا نیز استفاده ترکیبی از آزمایشگاه‌های مجازی توام با آزمایشگاه ها و کارگاه های واقعی باعث کاهش در مواد مصرفی، انرژی و زمان خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1098527

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =