رشد ۵۰ درصدی بودجه دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای در دولت سیزدهم

رئیس دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای از رشد ۵۰ درصدی بودجه دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای در دولت سیزدهم خبر داد.

عرفان خسرویان رئیس دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، در مورد کمبود بودجه این دانشگاه اظهار کرد: کسری بودجه در دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای یک مسئله قدیمی و چالشی بوده است. سرانه دانشجویی این دانشگاه یک سوم سرانه سایر دانشگاه‌های دولتی است. به این معنا که ما برای هر سه دانشجو، پول یک دانشجو را دریافت می‌کنیم.

بیشتر بخوانید:

سرانه دانشجویی دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای یک سوم سرانه دوره کارشناسی دانشگاه تهران

وی افزود: البته در سال گذشته با عنایت دولت سیزدهم، بخشی از کسری بودجه دانشگاه جبران شده است. در این مدت، بودجه دانشگاه مجموعا بیش از ۵۰ درصد رشد داشت. امیدواریم که سرانه بودجه در احکام برنامه هفتم توسعه، به صورت پلکانی اصلاح شود تا بتوانیم به سرانه سایر دانشگاه‌ها برسیم.

خسرویان خاطرنشان کرد: دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای در سه زمینه با چالش روبرو است. نخست چالش زیرساخت، به این معنا که زیرساخت‌ها بسیار قدیمی هستند و باید به روزرسانی شوند. دومین چالش مربوط به تجهیزات است. تامین تجهیزات دانشگاهی نیازمند اقدامی ملی است که در بودجه از منابع تبصره ۱۴ و ۱۸ دیده شود. مجلس تصمیم بگیرد و این منابع در اختیار دانشگاه قرار بگیرد. همچنین می‌توان از محل تهاتر نفع یا صندوق توسعه ملی برای تجهیزات برنامه‌ریزی کرد.

دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای با سونامی بازنشستگی مواجه است

رئیس دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای تصریح کرد: چالش بعدی در حوزه منابع انسانی است. دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای با سونامی بازنشستگی مواجه است. مجوز لازم برای جذب هزار کارمند و هزار هیئت علمی صادر شده و سایر مراحل آن در سازمان اداری و استخدامی در حال پیگیری است. امیدوارم سازمان اداری و استخدامی این مسیر را تسریع کند تا زودتر به نتیجه برسد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1198066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =