اساتید بورسیه چگونه می‌توانند در گروه «الف» قرار گیرند؟

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان اظهار کرد: اعضای هیئت علمی بورسیه که فرصت قانونی‌شان تمام شده و بیش از 4 سال و نیم از موعدشان می‌گذرد، دچار مشکل می شوند؛ اما می‌توانند سریع دفاع کنند و در گروه الف قرار گیرند. در واقع شیوه همکاری این اساتید می‌تواند پس از دفاع تغییر کند.

مرتضی قائمی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز بخشنامه نحوه همکاری اعضای هیئت علمی که به دو گروه الف و ب تقسیم می‌شوند را اینگونه تشریح کرد: عده‌ای از همکاران این امکان را دارند که همه وقت خود را در دانشگاه بگذرانند و فعالیت‌های دانشگاه را دنبال کنند که در گروه الف قرار می‌گیرند. در همکاری گروه ب ممکن است استاد نتواند فرصت کافی برای دانشگاه گذاشته و کارهای دیگری خارج از دانشگاه داشته باشد؛ در واقع این امکان به وجود آمده تا در عین اینکه ارتباط خود را با دانشگاه حفظ کند به فعالیت‌های دیگر هم برسد.

قائمی در مورد اینکه چه تعداد از اساتید گروه الف را انتخاب کردند، گفت: بیشتر اساتید گروه الف را انتخاب کردند. تعداد کسانی که در گروه ب قرار می گیرند بسیار کم است و از نظر حقوقی در گروه ب کمی کاهش وجود دارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان ادامه داد: بیشتر انتخاب به دست خود استاد است و معمولا روسای استان تایید می کنند. در اواخر دوره ارزیابی صورت می گیرد که استاد چقدر وقت می‌گذارد. اساتید می توانند در صورت قانونی بودن مشکلشان، اعتراض کنند و رسیدگی خواهد شد.

وی در مورد نگرانی‌های اساتید بورسیه افزود: افرادی که فرصت قانونی‌شان تمام شده و بیش از 4 سال و نیم می‌گذرد، دچار مشکل می شوند؛ اما می‌توانند سریع دفاع کنند و در گروه الف قرار گیرند. در واقع این افراد در گروه ب قرار می گیرند اما تا همیشه در گروه ب نیستند و بعد از دفاع می‌توانند به گروه الف بیایند.

قائمی ادامه داد: در واحدهای زیانده که بودجه پژوهشی ندارند به خود استاد بستگی دارد که چقدر وقت و همت می گذارد. اساتید در انتخاب نوع فعالیت دستشان باز است.

وی در مورد علت شایعه‌پراکنی‌ها اخیر در فضای مجازی اظهار کرد: در فضای مجازی اکثر استادانی که در گروه الف قرار گرفتند معترض نیستند؛ اما بیشتر اساتیدی که بورسشان تمام نشده، شرایط دفاع و زمان کافی ندارند معترضند. اگر تدبیری اندیشیده شود که مشکلشان حل شود اعتراضی نخواهند داشت چون اغلب اساتید در گروه الف هستند و مشکلی ندارند.

قائمی با اشاره به اینکه تفاوت اعضای هیئت علمی نیمه وقت با گروه ب در نوع حضور و جایگاه حقوقی است، توضیح داد: اساتیدی که در گروه ب هستند، تمام وقت‌اند و از نظر حقوقی و بیمه شرایط‌شان متفاوت است.

وی ادامه داد: در مورد ساعات حضور اساتید امکان معادل‌سازی موظفی وجود دارد. برای نمونه کارهایی دانشگاه پیشنهاد می‌دهد یا کارهایی که استاد پیشنهاد می‌دهد اگر مفید تشخیص داده شود، دانشگاه دستش باز است و محدودیت و مشکلی وجود ندارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1098555

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =