کانون های فرهنگی حیات بخش نهاد دانشگاه هستند

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با تاکید بر اینکه کانون های فرهنگی حیات بخش نهاد دانشگاه هستند، گفت: دانشگاه با فعالیت این کانون‌ها جان تازه ای می‌گیرند

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز؛ اختتامیه نهمین دوره جشنواره رویش با حضور علی ربیعی سخنگوی دولت، غلامرضا غفاری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، مسئولان دانشگاه علامه طبابایی و برخی از معاونان فرهنگی دانشگاه‌های کشور به میزبانی این دانشگاه عصر امروز چهارشنبه  ۱۹ خرداد برگزار شد.

غلامرضا غفاری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در این مراسم اظهار کرد: بزرگی یک جامعه به میزان تعاملات و تراکم تبادلات اجتماعی و فرهنگی که در آن برگزار می شود، بستگی دارد. به میزانی که این تراکم و تنوع مجموعه های اجتماعی و فرهنگی بالا باشد ما با جامعه بزرگ و مجموعه بزرگتری مواجه خواهیم بود که در اینجا منظور ما از جامعه بزرگ، دانشگاه است.

وی ادامه داد: دانشگاه به عنوان یک جامعه بزرگ فراتر از یک سازمان است و از ویژگی هایی بهره‌مند است که آنرا به معنای دانشگاه در معنای واقعی کلمه می سازد.

غفاری با اشاره به اینکه کانون های فرهنگی و اجتماعی در دانشگاه‌ها از یک تنوع و گستره قابل توجهی برخوردارند، گفت:در چند سال اخیر بر تنوع و گستردگی آنها افزوده شده است. در سال ۹۲ با ۲۲۰۰ کانون سر و کار داشتیم و امروز نزدیک به ۷ هزار کانون فرهنگی، ادبی، هنری و مذهبی داریم.

وی با بیان اینکه امروز که شاهد برگزاری اختتامیه نهمین جشنواره رویش هستیم، عنوان کرد: هر چند به اقتضای شرایط خیلی فرصت برای باز کردن مجموعه فعالیت هایی که صورت گرفته نیست اما وقتی که به مجموعه کارهای انجام شده نگاه می‌کنیم؛ می‌بینیم که مجموعه فعالیت‌ها هم به لحاظ کمی و هم به لحاظ کیفی از یک وسعت و گستره بسیار خوبی بهره‌مند است.

غفاری با تاکید بر اینکه کانون های فرهنگی حیات بخش نهاد دانشگاه هستند، گفت: دانشگاه با فعالیت این کانون‌ها جان تازه ای می‌گیرند. کنشی که به خاطر انجام وظیفه باشد با کنشی که با اراده و از روی تعهد باشد، تفاوت دارد. هیچ کس از قبل برای هیچ کانونی هیچ فعالیتی را تعریف نکرده است و آنچه را که شاهد هستیم ابداع خود دانشجویان عزیز است.

وی ادامه داد: تفاوت جوامعی که از غنای فرهنگی بیشتری برخوردار هستند؛ در قدرت ابداع و اختراع  و خلاقیت در ساحت های مختلف است.

غفاری در پایان خاطرنشان کرد: کانون های فرهنگی، حضور دانشجویان را در عرصه اجتماع نشان می‌دهد و این هنر حضور امر کوچکی نیست‌. کانون ها امروز هویتی برای خود به دست آورده اند و یک سرمایه و ظرفیت برای ما هستند.
امتهای پیام/

کد خبر: 1098794

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =