تاثیر رژیم غذایی گیاهی به کاهش شدت بیماری کووید ۱۹

تحقیقات جدید نشان می دهد که رژیم غذایی گیاهی ممکن است به کاهش شدت بیماری کووید ۱۹ کمک کند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری ایسکانیوز، به نقل از هلث دی، طرفداران رژیم‌های گیاهی معتقدند که آنها می‌توانند خطر بیماری‌های مزمن مانند بیماری‌های قلبی را کاهش دهند و به محیط زیست کمک کنند.

محققان مشاهده کردند یک رژیم غذایی گیاهی با ۷۳ درصد احتمال پایین ابتلاء به کووید ۱۹ متوسط تا شدید همراه بود. اما رژیم غذایی گیاهی حاوی ماهی و فاقد گوشت، با ۵۹ درصد احتمال پایین ابتلاء به این بیماری مرتبط بود.

بر اساس این مطالعه، در مقایسه با کسانی که رژیم گیاهی داشتند، کسانی که رژیم کم کربوهیدرات و پروتئین داشتند تقریباً چهار برابر با احتمال ابتلاء به کووید ۱۹ در حد متوسط تا شدید روبرو بودند.

دکتر «سارا سیدلمان»، سرپرست تیم تحقیق از مرکز بهداشت استمفورد در کنتیکت آمریکا، در این باره می‌گوید: «نتایج ما نشان می‌دهد که ممکن است یک رژیم غذایی سالم غنی از مواد مغذی برای محافظت در برابر کووید ۱۹ شدید مؤثر باشد.»

رژیم‌های گیاهی حاوی مقدار بالا سبزیجات، حبوبات و آجیل و مقدار کم مرغ و گوشت قرمز و فرآوری شده هستند.

محققان خاطرنشان کردند که رژیم‌های گیاهی غنی از مواد مغذی به ویژه فیتوشیمیایی ها (پلی فنل ها، کاروتنوئیدها)، ویتامین‌ها و مواد معدنی بوده که برای یک سیستم ایمنی سالم مهم هستند. ماهی منبع مهمی از ویتامین D و اسیدهای چرب امگا ۳ است که هر دو خاصیت ضدالتهابی دارند.

محققان در این مطالعه، پاسخ نظرسنجی حدود ۲۹۰۰ پزشک و پرستار خط مقدم در مقابله با کووید ۱۹ را در کشورهای ایالات متحده، فرانسه، آلمان، ایتالیا، اسپانیا و بریتانیا بررسی کردند.

سوالات نظرسنجی در مورد الگوی رژیم غذایی آنها در طول یک سال گذشته و شدت بیماری کووید ۱۹ شأن بود.

به گفته محققان، یک رژیم غذایی با کیفیت بالا برای ایجاد واکنش ایمنی مناسب مهم است، که به نوبه خود می‌تواند بر حساسیت به عفونت و شدت آن تأثیر بگذارد. با این حال محققان بر انجام تحقیقات بیشتر در این زمینه تاکید دارند.

کد خبر: 1098990

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =