تلاش برای زدودن ایران‌هراسی و اسلام‌هراسی باید در یونسکو مضاعف شود

وزیر علوم تحقیقات و فناوری در جلسه شورای عالی کمیسیون ملی یونسکو در ایران با اشاره به ضرورت توجه به مناسبات فرهنگی ایران در یونسکو، به برجسته کردن هویت‌های فرهنگی _ اسلامی تاکید کرد و گفت: باید برای زدودن ایران‌هراسی و اسلام هراسی تلاش مضاعف شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران؛ به نقل از وزارت علوم، جلسه شورای عالی کمیسیون ملی یونسکو در ایران، صبح امروز با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و اعضای حقیقی عضو کمیسیون به صورت حضوری و برخط و با هدف ارائه گزارش اقدامات انجام شده، تبادل‌نظر درخصوص انتشارات کمیسیون ملی یونسکو-ایران، بررسی و تبادل نظر درخصوص انتخاب و معرفی شخصیت‏های برجسته در برنامه تماشای خورشید، بررسی آخرین وضعیت باشگاه‏های یونسکو-ایران و چند دستور کار دیگر تشکیل شد.

منصور غلامی در این جلسه با اشاره به فعالیت‌های ارزشمندی که در سال‌های اخیر در کمیسیون ملی یونسکو انجام شده است، بر توجه بیشتر به مناسبات فرهنگی ایران در یونسکو تاکید کرد و گفت: با اقدامات موثر و خوبی که کمیسیون ملی یونسکو در سال‌های اخیر انجام داده، موقعیت خوبی برای ایران در بین کشورهای جهان و منطقه به وجود آمده است که برای معرفی چهره خوب از جمهوری اسلامی ایران بسیار موثر بوده است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: باید تلاش برای زدودن ایران‌هراسی و اسلام‌هراسی در یونسکو مضاعف شود و به هویت‌های فرهنگی اسلامی کشورمان توجه بیشتری معطوف گردد.

وی همچنین تصریح کرد: در بخش علمی یونسکو نیز جا دارد که فعالیت‌های بیشتری صورت پذیرفته و با شکل‌گیری مراکز معطوف به مباحث علمی، مسائلی چون محیط زیست، فناوری‌ها، منابع انرژی و موارد مشابه مورد توجه قرار گیرد و در کارگروه‌های مختلف کمیسیون یونسکو طرح‌های مختلف بررسی و برای اجرایی شدن در شورای عالی کمیسیون مصوب شود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری همچنین با اشاره به نگرانی‌هایی که در تعاملات فرهنگی در حوزه آموزش و پرورش وجود دارد، تصریح کرد: برای رفع شبهات و ابهامات مطرح شده در سند ۲۰۳۰ باید همگی تلاش کنیم و با ارائه گزارش‌های دقیق و تبین و توجیه موضوع، در راستای حل مشکلات مطروحه قدم برداریم.

غلامی در پایان با ابراز امیدواری از اینکه تشکیل و تقویت مجموعه‌های علمی و فرهنگی مورد قدرشناسی قرار گیرد، گفت: این مجموعه‌ها و اقدامات انجام شده سرمایه گرانقدری است که باید در ادامه مسیر قوام پیدا کند و با نگاه هوشمندانه به آینده تقویت کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1099192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =