عمده دغدغه پژوهشگران مسائل مالی است

مولف کتاب برتر با عنوان مبانی حشرات آبزی گفت: با اینکه جای خالی برای رشته من وجود دارد هنوز بیکار هستم! اعلام نیاز نمی‌کنند. طرح‌های پژوهشی آنقدر مبلغش پایین آمده است که اساتید همکاری نمی کنند؛ بنابراین عمده مسائل مشکل مالی است.

مهراد نصیرخانی مولف کتاب برتر با عنوان مبانی حشرات آبزی که در هشتمین جشنواره فرهیختگان به عنوان اثر برتر شناخته شد؛ در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز تشریح کرد:  شاخه تخصصی بنده فونستیک شبه‌عقرب‌ها بوده و مقالات و پایان نامه دکتری نیز در این زمینه است. کار حشرات آبزی کاری جانبی بود.

نصیرخانی در مورد شاخص‌های برگزیده شدن کتاب مبانی حشرات آبزی در هشتمین جشنواره فرهیختگان اشاره کرد: این کتاب تنها کتابی است که در این زمینه به فارسی نوشته شده، چندین منبع در آن استفاده شده  است و مطالعه در مورد حشرات آبزی را تسهیل می‌کند. همچنین باعث می شود دانشجوها بتوانند راحت‌تر شناسایی کرده و قسمت‌های مقدماتی مطالعاتشان را سریع‌تر پیش ببرند. لازم به ذکر است این کتاب به عنوان مبنع رفرنس برای تدریس است.

مولف کتاب برتر حشرات آبزی در مورد چالش‌هایی که در مسیر پژوهشگران است، توضیح داد: با اینکه جای خالی برای رشته من وجود دارد هنوز بیکار هستم! اعلام نیاز نمی‌کنند. طرح‌های پژوهشی آنقدر مبلغش پایین آمده است که اساتید همکاری نمی کنند؛ بنابراین عمده مسائل مشکل مالی است.

وی در ادامه افزود: هفته گذشته به‌خاطر تحقیقات تخصصی که انجام دادم از هندوستان جایزه دریافت کردم؛ اما بی‌توجهی خاصی به پژوهش و پژوهشگران در کشور وجود دارد.

نصیرخانی با اشاره به اینکه فونستیک شبه‌عقرب‌ها را در خاورمیانه فقط بنده انجام می‌دهم، گفت: با توجه به سختی‌های زیادی که کشیدم از سال 2013 در این زمینه کار می‌کنم؛ اما عایدی از لحاظ آینده‌نگری برای من وجود نداشت. در دانشگاه آزاد به عنوان نخبگان جوان انتخاب شدم؛ ولی همان زمان قرار بود بابت مقالاتی که چاپ می‌شود مبلغی به عنوان حق الزحمه پرداخت شود که هنوز هم خبری نشده است.

وی ادامه داد: دو دانشجو داشتم در مقطع کارشناسی ارشد که قرارداد 100 هزارتومنی امضا کردیم؛ ولی فقط دانشجوها را فارغ‌التحصیل کردم.

مولف کتاب برتر حشرات آبزی با بیان اینکه کارهای تحقیقاتی علاقه ای را به مرور برای افراد به وجود می‌آورد، گفت: ریزش دانشجوها، خالی بودن کرسی‌ها و بالابردن ظرفیت‌های تحصیلات تکمیلی بدون در نظر گرفتن ظرفیت‌های شغلی باعث می‌شود دانشجوها به سمت پژوهش کمتر بروند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1099328

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =