هشدار رهبر چچن به بایدن درباره توان موشک‌های اتمی روسیه

رهبر چچن با هشدار به آمریکا گفت، روسیه، ایالات متحده را در حد دشمن خود نمی‌داند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری ایسکانیوز، رهبر چچن روز دوشنبه نسبت به هرگونه اقدام تحریک آمیز  آمریکا هشدار داد.

به گزارش منابع خبری، «رمضان قدیروف» رهبر جمهوری چچن در یک مصاحبه گفت: «آمریکا آنقدر کشور قدرتمندی نیست که آن را به عنوان دشمن روسیه بدانیم. آن‌ها حتی اگر دولت ما را نابود کنند، موشک‌های اتمی ما به طور خودکار پرتاب می‌شوند و کل جهان را زیر و رو می‌کنند.»

«مایک پامپئو» وزیر امور خارجه سابق آمریکا چندی قبل اعلام کرد که واشنگتن تحریم‌هایی را علیه رمضان قدیروف  به دلیل نقض حقوق بشر اعمال کرده است. قدیروف در واکنش به این مسئله با انتشار یک تصویر در تلگرام خطاب به پامپئو و در واکنش به این تحریم‌ها نوشت «بیا بجنگیم.»

رئیس جمهور چچن در پیام دیگری در یکی از شبکه‌های اجتماعی با اشاره به تحریم آمریکا علیه همسر و دو دختر خود نوشت: «خیلی خوب، حتی اگر من صد بار حقوق انسان‌ها را نقض کرده باشم چطور تحریم‌های اعمال شده علیه همسر و دخترانم را توجیه می‌کنید؟ اینها چه جنایت‌هایی مرتکب شده و حقوق چه کسانی را نقض کرده‌اند؟»

رهبر جمهوری چچن چندی قبل نیز از «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا خواست تا با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه گفت وگو کند. وی در این باره گفت: «بایدن مرد باش و با پوتین گفت وگو کن.»

بایدن چندی قبل در مصاحبه‌ای مدعی شد که پوتین یک قاتل است. وی در بخشی از این مصاحبه با اتهام‌زنی علیه رئیس‌جمهور روسیه گفت که ولادیمیر پوتین برای مداخله در انتخابات آمریکا تاوان خواهد داد.

پوتین و بایدن قرار است چهارشنبه هفته جاری برای نخستین بار در شهر «ژنو» در سوئیس دیدار و گفت‌وگو کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1099419

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =