کبگانیان: در جزئیات اجرایی طرح آمایش دخالت نمی‌کنیم

قائم مقام ستاد نقشه حامع علمی کشور با بیان اینکه این ستاد در اجرای جزئیات طرح آمایش دخالت نمی‌کند، گفت: جزئیات اجرایی این سند در اختیار سازمانهای مربوطه است اما باید گزارش نحوه اجرا را به ستاد راهبری اجرای نقشه علمی کشور بدهند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز؛ طرح ساماندهی نظام آموزش عالی کشور با هدف کیفیت بخشی و ماموریت گرا کردن دانشگاه‌های کشور در ستاد راهبردی نقشه جامع علمی کشور به تصویب رسیده است. این ستاد در جلسات اخیر خود به بررسی جزئیات اجرای این سند پرداخته است و این شبهه پیش آمده است که ستاد در نحوه اجرای سند دخالت می‌کند.

منصور کبگانیان درباره این مسئله به خبرنگار ایسکانیوز گفت: جزئیات اجرایی این سند در اختیار سازمان‌های مربوطه است؛ اما باید گزارش نحوه اجرا را به ستاد راهبری اجرای نقشه علمی کشور بدهند و این گزارش‌ها باید به تایید ستاد برسد. به طور مثال در ستاد مأموریت‌گرا شدن  و رتبه‌بندی دانشگاه‌ها را تصویب کرده‌ایم اما باید بدانیم که اینها به چه نحوی صورت می‌گیرد.

وی ضمن بیان این مطلب که این سند چندین بخش مانند ماموریت گرایی، رتبه‌بندی و سامان‌دهی دارد، اظهار کرد: در انتهای این سند آمده است که هماهنگی کارهای وزارت علوم وزارت، وزارت بهداشت و دانشگاه آزاد بر عهده ستاد نقشه جامع علمی کشور است. ستاد گزارش می گیرد اما در اجرای جزئیات دخالت نمی‌کند. هدف از این گزارش گرفتن هم این است که تطبیق دهیم آیا نحوه اجرا با سیاست‌هایی که مد نظر سند بوده هماهنگ است یا نه.

کبگانیان با بیان اینکه نقطه کلیدی این است که این طور نیست که ما یک سیاستی را تصویب کرده  و بعد آن را رها کنیم گفت: آقایان آزادند کارشان را انجام دهند اما در قالب سیاست های تصویب شده. اگر گزارش‌ها با سیاست‌ها مطابقت داشته باشد؛ ستاد نقشه جامع علمی کشور از اجرای آن حمایت می‌کند. کما اینکه در آخرین جلسه ستاد ۹۹ درصد کارهای وزارت علوم تایید شد. در مواردی هم که مغایر سیاست‌ها باشد ورود کرده و دخالت کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1099926

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =