فرانسه - سوئیس؛ زمانی برای پرواز خروس‌ها!

در ادامه مرحله یک هشتم نهایی مسابقات یورو ۲۰۲۰ شاگردان دیدیه دشان و ولادیمیر پتکوویچ با هم دیدار خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، مجتبی احسانی؛ تیم‌های ملی فرانسه و سوئیس امشب از ساعت ۲۳:۳۰ به مصاف هم خواهند رفت.

در همین رابطه دیدیه دشان سرمربی تیم ملی فرانسه در نشست خبری پیش از بازی اظهار کرد: ما قبل از آغاز تورنمنت شانس اول بودیم ولی هم من و هم بازیکنانم از توانایی های سوئیس اطلاع داریم. آن ها تیم قدرتمندی هستند و توانایی های خوبی دارند. حضور آن ها در رده سیزدهم رنکینگ فیفا بی دلیل نیست. این به خاطر تیم شان و مربی تیم یعنی پتکوویچ است، کسی که در دوران در دست داشتن هدایت این تیم خیلی خوب کار کرده است. آن ها تیم کاملی هستند.

در ادامه نیز ولادیمیر پتکوویچ سرمربی تیم ملی سوئیس گفت: ما باید بر روی سیستم خود تمرکز کنیم. با تمام احترامی که برای حریف قائل هستیم، سعی در صعود به دور بعد خواهیم داشت و در این مرحله شما همیشه باید به جلو نگاه کنید. همه به گونه ای صحبت می کنند که انگار هیچ شانسی نداریم، اما ما به خود ایمان داشته و باید در زمین نشان دهیم چه کارهایی می توانیم انجام دهیم.

فرانسه؛ انتظار قهرمانی

مجارستان و پرتغال با نتایجی که برابر فرانسه به دست آوردند نشان دادند که این تیم توقف ناپذیر نیست. فرانسوی ها همچنان تحت فشار زیاد برای قهرمانی در یورو هستند و همین فشار و انتظار قهرمانی موجب کاهش عملکرد مطلوب این تیم شده است. شاگردان دیدیه دشان پس از اینکه به عنوان صدرنشین از گروه مرگ صعود کردند به قرعه نسبتاً خوبی روبرو شده اند و اگر موفق به شکست سوئیس شوند باید با برنده بازی کرواسی و اسپانیا دیدار کنند.

عملکرد فرانسه در مرحله گروهی

فرانسه در بازی اول خود موفق شد آلمان را با یک گل شکست دهد اما در دو بازی بعدی برابر مجارستان و پرتغال به تساوی دست یافت و با ۵ امتیاز به عنوان صدرنشین از گروه مرگ صعود کرد.

سوئیس؛ انتظار شگفتی

شاگردان ولادیمیر پتکوویچ که به عنوان یکی از تیم های برتر سوم از گروه خود صعود کردند میخواهند با ارائه یک بازی محکم و حساب شده، شب سختی را برای قهرمان جهان رقم بزنند. سوئیسی ها در ده مسابقه قبلی خود تنها یک شکست را تجربه کرده اند که نشان می دهد تیم دست و پا بسته ای نیستند. در مسابقات این دوره نیز در برابر ولز و ترکیه نمایش قابل قبولی را از خود نشان دادند. آنها اگر بتوانند در فرم مطلوب خوب ظاهر شوند میتوان انتظار خلق یک شگفتی و حذف کردن فرانسه را از آنها داشت.

عملکرد سوئیس در مرحله گروهی

سوئیسی‌ها مسابقات را با کسب تساوی برابر ولز آغاز کردند و در برابر ایتالیا با سه گل مغلوب شدند. آنها در دیدار آخر خود موفق شدند ترکیه را شکست دهند تا به عنوان سومین تیم از گروه خود صعود کنند.

سابقه تقابل

 فرانسه و سوئیس تا کنون ۳۸ مرتبه با هم دیدار کرده اند که خروس‌ها ۱۶ برد و سوئیسی ها ۱۰ برد را کسب کرده‌اند. ۱۲ بازی دو تیم هم مساوی شده است.

اطلاعات بازی

این دیدار از ساعت ۲۳:۳۰ در ورزشگاه ملی بخارست رومانی با قضاوت فرناندو راپالینی آرژانتینی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1101093

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =