طلسم شکنی سه شیرها با حذف آلمان

تیم ملی فوتبال انگلیس با برتری مقابل تیم ملی آلمان راهی مرحله یک چهام نهایی یورو شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، مجتبی احسانی؛ تیم ملی انگلیس موفق شد آلمان قدرتمند را با نتیجه دو بر صفر شکست دهد. در ۵۵ سال اخیر این نخستین پیروزی انگلیس برابر آلمان در دور حذفی یکی از مسابقات مهم است.

دو تیم در این دیدار بازی برابری را ارائه دادند اما این انگلیس بود که با استفاده از تک‌ موقعیت ها موفق شد برنده از زمین بازی خارج شود. گل نخست این بازی را رحیم استرلینگ در دقیقه ۷۵ با استفاده از پاس عرضی لوک شاو به ثمر رساند. ۴ دقیقه به پایان بازی هم هری کین با ضربه سر از روی ارسال گریلیش دومین گل را برای میزبان به ثمر رساند تا سه شیر ها با حذف حریف قدرتمند خود پای به دیدار یک چهارم نهایی بگذارند.

فرصت سوزی مولر

توماس مولر بازیکن باتجربه تیم ملی آلمان، فرصت داشت تا بعد از گل اول انگیس، در موقعیتی تک‌ به تک دروازه حریف را باز کند و تیمش را به بازی برگرداند اما این موقعیت را از دست داد تا دقایقی بعد انگلیس اختلاف را به دو گل افزایش دهد.

پایان کار یوآخیم لو

سرمربی ۱۵ سال اخیر تیم ملی آلمان بعد از حذف از یورو ۲۰۲۰ به کارش با مانشافت خاتمه داد. لو ۶۱ ساله که بعد از جام‌جهانی ۲۰۰۶ هدایت تیم ملی آلمان را برعهده گرفت این تیم را به قهرمانی جام جهانی ۲۰۱۴ رسانده بود.

حذف تیم های بزرگ

پیش از آلمان، تیم های بزرگی چون پرتغال، فرانسه، کرواسی و هلند هم در مرحله یک هشتم نهایی حذف شده بودند. نکته قابل توجه این است که هر سه تیمی که از گروه مرگ مسابقات به مرحله یک هشتم راه یافته بودند در این مرحله مقابل حریفان شکست خوردند و از دور مسابقات کنار رفتند.

به این ترتیب انگلیس راهی مرحله یک چهام نهایی این مسابقات شد و در این مرحله به مصاف برنده دیدار سوئد و اوکراین خواهد رفت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1101289

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =