حمله تروریست‌ها به خطوط انتقال برق عراق

شرکت برق عراق اعلام کرد تروریست‌ها با حمله به خطوط و تجهیزات انتقال برق نینوا و کرکوک روند برق رسانی را با مشکل مواجه کردند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز به نقل از شبکه الغدیر، شرکت عمومی انتقال برق شمال عراق از هدف قرار گرفتن دو خط انتقال برق و پنج دکل برق رسانی در استان‌های «نینوا و کرکوک» خبر داد.

این شرکت در بیانیه‌ای اعلام کرد با توجه به افزایش دما و کمبود برق در عراق، گروه‌های تروریستی با هدف قرار دادن خطوط انتقال برق شمال و با برنامه ریزی منظم و تهاجمی برای تخلیه سیستم الکتریکی سعی در اختلال در سیستم برق‌رسانی و آسیب به شهروندان دارند.

این شرکت در ادامه گفت: دیشب خط انتقال قیاره - سد موصل با ولتاژ KV۴۰۰، با استفاده از مواد منفجره در معرض یک اقدام خرابکارانه قرار گرفت که باعث سقوط دکل شماره ۷۳ شد و خط انتقال برق در منطقه روستای «باتیشا» در منطقه «آدوش» در استان نینوا، از کار افتاد.

در همان زمان خط انتقال در شرق موصل - سد موصل با ولتاژ KV۴۰۰، نیز هدف قرار گرفت و دکل شماره ۲۸ در منطقه «دارنج» منفجر شد، و خط انتقال برق منطقه از سیستم خارج شد.

سخنگوی این سازمان اضافه کرد: پس از آن خط قیاره - کرکوک نیز با یک انفجار مهیب مورد هدف قرار گرفت که ۳ دکل آن تخریب شدند و این خط نیز از سیستم خارج شد.

منابع محلی تاکید کردند بلافاصله «مهندس خالد غضائی»، مدیرکل این شرکت یک کمیته بحران تشکیل داد و خواستار بازسازی هرچه سریع‌تر این خطوط و تشکیل یک یگان برای محافظت از خطوط انتقال برق شد.

روز گذشته نیز منایع امنیتی عراق اعلام کردند یک عملیات تروریستی را که با هدف آسیب رساندن به خطوط برق در عراق در حال اجرا بود را خنثی کردند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

کد خبر: 1101659

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =