نشریه دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود در دیتابیس اسکوپوس نمایه شد

نشریه بین المللی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود با عنوان "(Trends in Phytochemical Research )" جهت نمایه سازی در دیتابیس اسکوپوس پذیرفته شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، نشریه بین المللی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود با عنوان "Trends in Phytochemical Research (TPR)" جهت نمایه سازی در دیتابیس اسکوپوس پذیرفته شد.

سردبیر این نشریه بین المللی با اعلام خبر فوق خاطر نشان کرد: "این نشریه وزین و پربار بین المللی از آغاز سال ۲۰۱۷ میلادی با اخذ مجوز رسمی انتشار در یکصد و سومین جلسه کمیسیون بررسی و تأیید مجله¬های علمی دانشگاه آزاد اسلامی مورخ 19/7/95، طی فراخوان های متعدد، فرآیند پذیرش و بررسی مقالات بسیاری را در حوزه های مختلف مرتبط با فیتوشیمی از اقصی نقاط دنیا آغاز کرد که افتخاری برای دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود تلقی میشود.

 مجید محمدحسینی ادامه داد: اینک پس از گذشت قریب به ۵ سال و نمایه سازی نشریه در دیتابیس های مختلف و مطرح ملی و بین المللی اعم از پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC)، ایندکس کوپرنیکوس، چکیده های شیمی، آگریس، یوروپاب، مگیران، سازمان اسناد و کتابخانه ملی، مدرا، گوگل اسکالر، جی گیت، طب سنتی دانشگاه جنوا و ... نهایتاً توسط دیتابیس معتبر اسکوپوس نیز برای نمایه سازی پذیرفته شده است.

استاد تمام شیمی تجزیه دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود در پایان ابراز امیدواری کرد که پژوهشگران فعال در زمینه های مختلف فیتوشیمی با ارسال مقالات ارزشمند خود در جهت اعتلای کمی و کیفی این نشریه گام‌های موثر را بردارند.

محمد حسینی در پایان خاطر نشان کرد که در پنج جلد و ۱۸ شماره چاپ شده از این نشریه از سال ۲۰۱۷ تاکنون، مجموعاً ۱۲۵ عنوان مقاله پس از طی مراحل متعدد داوری و صفحه ‌آرایی به زیور طبع آراسته شده است و مقالات چاپ شده در این نشریه عمدتاً در حوزه های مختلف و مرتبط با فیتوشیمی، گیاهان داروئی، روغن های اسانسی، شناسایی اجزاء زیست فعال، فعالیت‌های زیستی و ... می باشند.

شایان ذکر است دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود دارای دو فصلنامه دیگر نیز می باشد یکی با عنوان  فصلنامه "نانومواد" که دارای رتبه علمی-پژوهشی است و دیگری مجله "شیمی کوانتومی و اسپکتروسکوپی" که اولین نشریه تخصصی در زمینه محاسبات کوانتومی و طیف بینی و شیمی محاسباتی است و هدف آن نشر مقالات محققین در سطح ملی و بین المللی به منظور اطلاع جامعه علمی کشور از نتایج و دستاوردهای تحقیقات و پژوهشهای صورت گرفته و نیز معرفی پیشرفت های عمده در این زمینه می باشد.

کد خبر: 1101837

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =