سید حسن نصرالله: هدف آمریکا شوراندن مردم لبنان علیه مقاومت است

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد: گفتمان رسانه‌ای است که واقعیت‌ها را مشخص می‌کند و نشان می‌دهد در عرصه‌های مبارزه و میادین دیگر چه اتفاقی رخ می‌دهد.

ه گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز،  «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان در افتتاحیه همایش ملی «فلسطین پیروز است» که برای تجدید گفتمان رسانه‌ای و مدیریت مقابله با دشمن برگزار می‌شد، سخنرانی کرد.

کنفرانس فلسطین پیروز است از ساعت پنج تا هشت عصر در هتل «کورال بیچ» بیروت با حضور شخصیت‌های علمی و رسانه‌ای و مسئولان رسانه‌ها برگزار می‌شود.

آخرین سخنرانی سیدحسن نصرالله به چهارم تیرماه باز می‌گردد که در جریان آن درباره آخرین تحولات سیاسی منطقه و لبنان صحبت کرده بود.

گفتمان رسانه‌ای واقعیت‌ها را مشخص می‌کند

سید حسن نصرالله در سخنرانی خود به مناسبت افتتاحیه فعالیت‌های «فلسطین پیروز است» تاکید کرد که این گفتمان رسانه‌ای است که واقعیت‌ها را مشخص می‌کند و نشان می‌دهد در عرصه‌های مبارزه و میادین دیگر چه اتفاقی رخ می‌دهد.

وی ابراز داشت که باید رویکرد تقابل رسانه‌ای مانند تقابل‌های نظامی نیز مورد توسعه قرار بگیرد .

پیروزی مقاومت «فتنه سیاه» را کور کرد

سید حسن نصرالله با اشاره به جنایت گروه تروریستی داعش در منطقه ابراز داشت «فتنه سیاهی» که انجام شده بود یکی از اهداف آن این بود که آرمان فلسطین به فراموشی سپرده شود اما پیروزی مقاومت اجازه این کار را نداد. ‎

دبیرکل حزب الله ادامه داد:  مسئله بعدی موضوع قدرت است که یکی از مهمترین مسائل تقابل با دشمن صهیونیستی است. نیروهای مقاومت عزت‌مندانه از پیروزی‌های خود و تغییر معادلات صحبت می‌کنند. ما امروز عنصر قدرت را در اختیار داریم. ما وقتی از مقاومت صحبت می‌کنیم از موفقیت‌ها و دستاوردها و پیروزی‌هایی صحبت می‌کنیم که به صورت ویژه در دو دهه گذشته به دست آمده است. این رسانه‌ها در ایجاد تمام پیروزی‌ها نقش قابل توجهی داشتند. این رسانه‌ها  تنها در انتقال اخبار نقش نداشتند بلکه در ایجاد پیروزی‌ها نیز نقش قابل توجهی داشتند.

وی در این زمینه به نقش و تاثیر رسانه‌ها در هدایت افکار عمومی اشاره کرد و افزود: اولین و مهمترین دلیل  برای تاثیر رسانه‌ها، مواضع و جبهه دشمن است.  چرا که آنها  صدها و هزاران شبکه رسانه‌ای در ماهواره‌ها ایجاد کرده‌اند و وقتی شما کنترل تلویزیون را در دست می‌گیرید، صدها هزار شبکه ماهواره ای وجود دارد.

مسدود کردن رسانه‌های مقاومت تاثیرگذاری آنها را نشان می‌دهد

وی با اشاره به اقدام آمریکا در مسدود کردن رسانه‌های مقاومت تاکید کرد:  امروز ما می بینیم که آمریکا بیش از 33 پایگاه رسانه‌ای را مسدود کرد چرا که آنها تأثیرگذار بودند اگر آنها بی‌تأثیر بودند، آمریکا چنین کاری انجام نمی‌داد. این نشان دهنده تاثیرگذاری آنها است و نشان می‌دهد که آمریکا از این رسانه‌ها شده خشمگین است‎.

وی به  ویرانگری‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه اشاره کرد و گفت که این اتفاق در مناطق مختلف از یمن گرفته تا عراق و کشورهای مقاومت وجود دارد و این شرایط نیاز به بیان حقایق دارد که شما باید به آنها اشاره کنید‎.

نصرالله ادامه داد: تنوع فکری و عقایدی و ایدئولوژیک و ملی در منطقه ما زیاد است اما قدس همه این موارد را دور هم جمع می‌کند‎.

بقای رژیم صهیونیستی وابسته به آمریکاست

حسن نصرالله در این سخنرانی تاکید کرد تصور کنید 12 یا ده روز بعد از نبرد سیف القدس صداهایی از رژیم‌صهیونیستی بلند شد و از آمریکا خواستند در زمینه‌های مختلف از جمله گنبد آهنین از رژیم صهیونیستی حمایت کند. این اتفاق تنها 12 روز بعد از جنگ روی داد. لذا موجودیت و بقای این رژیم و تسلط و برتری آن همگی بستگی به پشتیبانی و حمایت‌های آمریکا دارد. بنابراین جنایتی که ارتش رژیم صهیونیستی مرتکب می‌شود جنایت ارتش آمریکا نیز هست. هر حمله‌ای که اسرائیلی‌ها انجام می دهند، آمریکا نیز در آن شریک است. ما در حال حاضر از یک تقابل و طرح آمریکایی -صهیونیستی صحبت می کنیم که چالش‌هایی را برای کشورهای منطقه ایجاد کرده است. ما با سلطه گری و هیمنه آمریکایی‌ها و اسرائیلی ها مواجه هستیم.

دبیرکل حزب الله لبنان ابراز داشت: همین موضوع در افغانستان نیز اتفاق افتاد و الان با خروج شرم‌آور و خفت بار از افغانستان به پایان می‌رسد، در عراق نیز ما شاهد اشغالگری مستقیم آمریکا بودیم و الان برخی از نیروهای اشغالگر آمریکایی همچنان در عراق حضور دارند. آنها ادعا می‌کنند که با درخواست دولت عراق در این کشور هستند اما آنها اشغالگر هستند و به ملت عراق تجاوز می کنند. در حمله اخیری که علیه الحشدالشعبی نیز انجام دادند همین تجاوز به صورت کامل مشاهده شد. در مناطق دیگر نیز شاهد حضور نیروهای آمریکایی‌ها هستیم.  ما با طرح صهیونیستی مقابله می‌کنیم. ما با طرح آمریکایی در تقابل هستیم.

مسئله دیگر این است که در صحبت‌های رسانه‌ای باید به چند نکته توجه شود: اول این که موضوع فعالیت‌های رسانه‌ای باید گسترده‌تر شود و  فعالیت‌های آن بیشتر دنبال شود. البته رسانه‌های دشمن نیز فعالیت‌هایی دارند که ما باید در برابر آنها بایستیم. رسانه‌های مقاومت صدای حق هستند، صدای فلسطین و ملت فلسطین است. حق همان سوریه و بلندی های جولان و لبنان و بلندیهای اشغالی آن است.

مسئله بعدی موضوع قدرت است که یکی از مهمترین مسائل تقابل با دشمن صهیونیستی است. نیروهای مقاومت عزت‌مندانه از پیروزی‌های خود و تغییر معادلات صحبت می‌کنند. ما امروز عنصر قدرت را در اختیار داریم. ما وقتی از مقاومت صحبت می‌کنیم، از موفقیت‌ها و دستاوردها و پیروزی‌هایی صحبت می‌کنیم که به صورت ویژه در دو دهه گذشته به دست آمده است.

نقاط ضعف دشمن را می‌شناسیم

وی تاکید کرد که سهم رسانه‌ها در این پیروزی‌ها مبتنی بر بیان حقایق و واقعیت‌های میدانی است که عناصر قدرت محور مقاومت را تشکیل می‌دهد و مبتنی بر اطلاعات و واقعیت‌هایی است که حتی در برخی موارد دشمن به آنها اشاره می‌کند. آنها به اطلاعاتی استناد می‌کنند که گاهی از محور مقاومت بیان می شود. این یکی از بهترین ویژگی‌های رسانه هاست که بیهوده به دست نیامده است این یک بحث علمی و مبتنی بر آرمان‌ها و واقعیت‌ها است و پژوهش‌های زیادی در خصوص آن صورت گرفته است. ما باید نقاط ضعف دشمن را بشناسیم. ما نقاط ضعف دشمن را به دست آورده‌ایم و می‌دانیم که چگونه باید دشمن را ضعیف کنیم و بر آن غلبه کنیم.  ما می‌دانیم که چطور باید پیروزی را به دست بیاوریم. مهمترین مسئله‌ای که در بحث رسانه‌ای طی 30 یا 40 سال گذشته در محور مقاومت در لبنان یا فلسطین وجود داشته، جنگ روانی است که مبتنی بر واقعیت‌ها و  اطلاعات دقیق باشد نه به این که بر اساس خیال پردازی‌ها و رویا پردازی‌ها تکیه شود.

صداقت باعث اعتبار رسانه‌ها می‌شود

نصرالله افزود: نکته دیگر این که از مهمترین عناصر قدرت در بحث رسانه‌ای و محور مقاومت صداقت آن است. این صداقت است که باعث اعتبار رسانه ها می‌شود. این اعتبار به پول و تعداد زیاد بازدیدکنندگان نیست، بلکه اعتبار واقعی صداقت موجود در رسانه‌های مقاومت است که در زمینه‌های مختلف وجود دارد. در درجه اول صداقت در انتقال اخبار است. کاری که رسانه‌های مقاومت انجام می‌دهند همان کاری است که مقاومت انجام می‌دهد که همان صداقت در انتقال اخبار و واقعیت‌ها است هرچند که این صداقت باعث چالش‌هایی برای مقاومت شود.

دبیرکل حزب الله لبنان ادامه داد: امروز سرکردگان دشمن و شهرک‌نشینان و صهیونیست‌ها مسائل و مطالب مطرح شده در رسانه‌های مقاومت را بیشتر از رسانه‌های خودشان باور دارند. این موضوعی است که در نتیجه اعتبار و صداقت رسانه‌های مقاومت به وجود آمده است. مقاومت در طول چندین دهه گذشته وعده ای نداده که واقعیت نداشته و محقق نشود. هنگامی که مقاومت وعده آزادی مناطق اشغال شده لبنان از دست رژیم اسرائیل را داد به وعده خود عمل کرد. وقتی مقاومت وعده آزادی اسرای خود را داد، وارد عمل شد و اسرای خود را آزاد کرد.  مقاومت در غزه نیز وعده دفاع از قدس و بازگرداندن جنگ برای کمک به مردم بیت‌المقدس و شهرقدس داد و به این وعده نیز عمل کرد،  تا این که معامله جدیدی را خلق کرد. این صداقت در وعده است که یکی از عناصر قدرت به شمار می رود.

امروز قدس به آزادی نزدیک‌تر شده است

نصرالله خاطرنشان کرد یکی دیگر از مبانی مقاومت، مقاومت در کار است. مقاومت رویا پرداز نیست و  امروز وقتی وعده‌ای می‌دهد یا تهدیدی انجام می‌دهد، یا هنگامی که از معادلات مختلف صحبت می‌کند، به وعده‌های خود عمل می‌کند. امروز وقتی در محور مقاومت از آزادی فلسطین صحبت می‌کند، به معنی ریشه کنی رژیم غاصب و باطل و غده سرطانی اسرائیل است. ما از رویا سخن نمی‌گوییم. ما معتقدیم که امروز قدس به آزادی نزدیک‌تر شده و نبرد سیف القدس این آزادی را از هر زمان دیگری نزدیکتر کرده است.  اینها آرزوهای حقیقی و واقعی است و ما در این موضوع مبالغه نمی‌کنیم و این یکی از مهمترین عناصر قدرت مقاومت است.

رسانه‌های عربی در صدد بزرگنمایی قدرت دشمن هستند

وی در بخش دیگری از سخنانش به رسانه‌های دشمن و برخی رسانه‌های عربی متخاصم با مقاومت و فعالیت‌های آنها اشاره و تاکید کرد آنها تلاش دارند در بیان قدرت دشمن بزرگ نمایی کنند و ما را مجاب به این مبالغه‌ها کنند. آنها تلاش دارد عناصر محور مقاومت را مزدوران ایران  نشان دهند، این در حالی است که محور مقاومت تلاش دارد از نفت عراق و کشورهای دیگر و منابع طبیعی این کشورها حفاظت کنند. این رسانه‌ها در عین حال تلاش دارند مزدوران آمریکا که به دنبال خدمت به منافع آمریکا و صهیونیست‌ها هستند را ملی گرا نشان دهند.  این مسائل در طول زمان برای همه روشن شده است، وقتی تمام رسانه‌های مقاومت از پیروزی ملت در نبرد سیف القدس صحبت می‌کردند و رسانه‌های مختلف دنیا نیز این پیروزی را تایید می‌کردند و حتی رسانه‌های دشمن اسرائیلی نیز به شکست خود اذعان داشتند، اما برخ رسانه‌های عربی همچنان تلاش داشتند ملت مقاومت را در این جنگ شکست خورده معرفی کنند.

آمریکا مانع از هر کمکی به لبنان می‌شود

دبیرکل حزب الله لبنان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به بحران داخلی این کشور دلیل آن را رویکردهای آمریکا دانست و افزود: دلیل اصلی و اساسی بحران در لبنان، رویکرد سیاسی آمریکاست که هر نوع کمک را محدود کرده و از آن ممانعت به عمل می آورد.

وی این پرسش را مطرح کرد که آیا این دولت آمریکا نبود که مانع از این شد، بانک‌های لبنان سپرده‌های خود را از بانک‌های خارجی برداشت کنند و به لبنان باز گردانند؟ آیا این دولت آمریکا نیست که مانع کمک کشورهای شرقی مانند چین می‌شود؟

وی هدف آمریکا از محاصره لبنان را تحریک و  شوراندن مردم لبنان علیه مقاومت دانست و گفت: سفارت آمریکا در بیروت شریک سقوط ارزش پول ملی لبنان است.

آمریکا عامل اصلی بحران لبنان است زیرا شریک مفسدین است

دبیرکل حزب الله لبنان افزود: رویکردهای سیاسی اشتباه از جمله عوامل و اسباب بحران در لبنان است، اما آمریکا دلیل اصلی آن است، چون شریک مفسدین است.

وی با اشاره به انفجار مهیب بیروت و متهمان این پرونده گفت : جای تاسف دارد که دادستان لبنان در پرونده انفجار بندر بیروت از طریق رسانه‌ها متهمان را معرفی کند.

دبیرکل حزب الله لبنان این پرسش را مطرح کرد آیا واقعا اقدام حقوقی و قضایی در کار است یا در پرونده بندر بیروت اهداف سیاسی و هدف گیری سیاسی  وجود دارد؟

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1101903

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =