وسعت دریاچه ارومیه کاهش یافت

نماینده استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌غربی گفت: هم اکنون دریاچه ارومیه سه هزار و ۱۲۹ کیلومترمربع وسعت دارد که با کاهش ۴۶۰ کیلومتری نسبت به مشابه سال گذشته مواجه است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری ایسکانیوز، فرهاد سرخوش با اشاره به آخرین وضعیت دریاچه ارومیه اظهار داشت: امروز تراز دریاچه 1271.02 است که نسبت به مشابه سال گذشته که 1271.62 بود کاهش را نشان می‌دهد.

وی از کاهش وسعت دریاچه ارومیه خبر داد و تصریح کرد: هم اکنون دریاچه ارومیه سه هزار و 129 کیلومترمربع وسعت دارد که با کاهش 460 کیلومتری نسبت به مشابه سال گذشته مواجه است چون در سال گذشته وسعت آن به سه هزار و 589 کیلومترمربع رسیده بود.

نماینده استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌غربی با اشاره به حجم سه میلیارد و 92 میلیون مترمکعبی دریاچه ارومیه گفت: این در حالی است که حجم دریاچه در مشابه سال گذشته پنج میلیارد و 94 میلیون مترمکعب بوده و نشان دهنده کاهش دو میلیارد و دو میلون مترمکعبی است.

وی افزود: دریاچه ارومیه در درازمدت دارای تراز 1274.70 متری، وسعت چهار هزار و 769 کیلومترمربعی و نیز حجم 18 میلیارد و 18 میلیون مترمکعبی بوده است.

وی بیان کرد: هم اکنون برخی طرح‌های احیای دریاچه ارومیه در حال انجام بوده و به زودی پروژه‌های بزرگ نجات دریاچه ارومیه مانند تونل انتقال آب و دو تصفیه خانه، به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1102536

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =