سعد حریری از تشکیل کابینه انصراف می‌دهد

سعد حریری نائب رئیس جریان «المستقبل» لبنان خبر داد که مأمور تشکیل کابینه لبنان از این مسئله انصراف خواهد داد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری ایسکانیوز، «مصطفی علوش» نائب رئیس جریان «المستقبل» لبنان خبر داد که راهکارها برای تشکیل کابینه لبنان، در حال حاضر، مبهم شده است.

علوش به شبکه خبری المیادین گفت که «سعد حریری مأمور تشکیل کابینه لبنان، اواخر هفته جاری [از تشکیل کابینه] انصراف خواهد داد».

وی با بیان اینکه الحریری، «فضا را برای رایزنیهای پارلمانی برای تشکیل کابینه جدید، فراهم می‌کند»، ادعا کرد که تیم ریاست جمهوری، علت اصلی عدم تشکیل کابینه است.

این مسئول المستقبل ضمن طرح این ادعا که سعد حریری، «وزن داخلی و بین‌المللی دارد»، مدعی شد که حضور «میشل عون» در ریاست جمهوری علت اصلی عدم تشکیل کابینه است.

 لبنان پس از انفجار بندر بیروت که ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ رخ داد، وارد یک بحران سیاسی شده است؛ انفجاری که بیش از ۱۹۰ کشته و ۶۵۰۰ مجروح به دنبال داشت.

به دنبال این انفجار و تشدید بحران سیاسی در این کشور «حسان دیاب»‌ نخست‌وزیر پیشین این کشور استعفا کرد و «مصطفی ادیب» با رأی پارلمان لبنان به عنوان مأمور تشکیل کابینه در این کشور انتخاب شد.

ادیب هم پس از گذشت چند هفته انصراف خود را اعلام کرد تا اینکه سعد حریری نخست‌وزیر اسبق لبنان به عنوان مأمور جدید تشکیل کابینه در این کشور انتخاب شد؛ اما او نیز تا امروز موفق به تشکیل کابینه جدید نشده و با رئیس‌جمهور لبنان به اختلاف برخورده است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1102839

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =