این طلا نقطه عطف ورزش ایران است

جواد فروغی تیرانداز کشورمان در فینال ماده ۱۰ متر تپانچه مقتدرانه به مقام قهرمانی المپیک۲۰۲۰ رسید.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری ایسکانیوز؛ در روز اول مسابقات المپیک توکیو جواد فروغی تیرانداز کشورمان با کسب مدال طلای غیرمنتظره خودشادی را به کاروان ایران آورد و چراغ طلایی اول را روشن کرد.

 مدال طلای پدیده ۴۱ ساله تیراندازی ایران نخستین مدال تاریخ تیراندازی ایران در المپیک محسوب میشود. با کسب این مدال اکنون تیراندازی پنجمین رشته مدال آور ایران در تاریخ المپیک به شمار میرود. پیش از این کاروان ایران در ادوار مختلف المپیک در چهار رشته کشتی، وزنه برداری، تکواندو و دومیدانی موفق به کسب مدال شده است. همچنین تیراندازی به چهارمین رشته ورزشی ایران در ادوار مختلف المپیک تبدیل میشود که پس از کشتی، وزنه برداری و تکواندو به مدال طلا دست می یابد.

درخشش خیره کننده و مدال زرین جواد فروغی را میتوان یکی از ماندگارترین و خاطره انگیزترین مدال های ورزشی تاریخ ایران دانست. این نشان طلا به سان نخستین مدال ورزش ایران در تاریخ المپیک توسط جعفر سلماسی ناب است و بوی تازگی میدهد. فروغی ثابت کرد که بدون تمرینات خصوصی در آمریکا، داشتن حمایت رسانه ها و هزینه های گزاف میتوان یک ملت را سربلند کرد. حالا به احترام جواد فروغی باید کلاه از سر برداشت و ایستاده او را تشویق کرد.

 فروغی و تیراندازی ایران با کسب این نشان بار دیگر توانایی ورزشکاران ایرانی در رشته های کم ادعا و کم حاشیه را به رخ مسئولین ورزش ایران کشیدند و نشان دادند که به راحتی میتوانیم با برنامه ریزی دقیق و مناسب در رشته های به دور از حاشیه به موفقیت برسیم. حقیقت این است که این مدال میتواند نقطه عطف ورزش ایران محسوب شود و نگرش مسئولین و رسانه ها را به رشته های مدال آور المپیک تغییر دهد.

انتهای پیام/

گزارش از محمدمعین ملکی

کد خبر: 1104219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =