روز شیرین کاروان ایران| از مدال طلای گرایی تا نقره داوودی

کاروان ایران در سیزدهمین روز المپیک از بامداد امروز (چهارشنبه) پا به عرصه رقابت گذاشت.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری ایسکانیوز، مسابقات المپیک ۲۰۲۰ پس از یک سال تعویق در شهر توکیو رسما آغاز شد. تا پایان رقابت‌های المپیک با آخرین اخبار و حواشی جذاب این تورنمنت بزرگ جهان ورزش با شما همراه خواهیم بود.

این شما و این مهمترین اخبار روز سیزدهم المپیک ۲۰۲۰؛

داوودی نقره ای شد

در آخرین روز از رقابت‌های وزنه‌برداری المپیک توکیو، وزنه برداران دسته فوق سنگین به رقابت پرداختند و ایران در این وزن صاحب مدال نقره المپیک شد.  

علی داودی با رکورد مجموع ۴۴۱ کیلوگرم نایب قهرمان بازی ها شد و به مدال نقره المپیک رسید که اولین مدال نقره کاروان ایران است.  

داودی رکورد ۲۰۰ یک ضرب، ۲۴۱ دوضرب و مجموع ۴۴۱ کیلوگرم را ثبت کرد. 

مراسم اهدای مدال گرایی

داوودی سربلند از حرکات یکضرب

علی داوودی در حرکت سوم خود وزنه 200 کیلوگرمی را به راحتی بالای سر برد تا با همین وزنه و اختلاف 10 کیلوگرمی نسبت به نفر سوم به کار خود در حرکت یکضرب پایان دهد.

گرایی طلایی شد

محمدرضا گرایی نماینده وزن ۶۷ کیلوگرم کشتی فرنگی ایران امروز با حضور در دیدار نهایی بازی‌های المپیک توکیو به مصاف حریف اوکراینی رفت.

گرایی این بازی را با نتیجه ۹ بر ۱ پیروز شد و مدال طلا را به دست آورد.

حریف حسن یزدانی در فینال مشخص شد

دیوید تیلور آمریکایی در مرحله نیمه نهایی موفق شد نماینده کشور هند را با قدرت شکست دهد و حریف حسن یزدانی در فینال شود.

حسن یزدانی اولین فینالیست کشتی آزاد

نماینده وزن ۸۶ کیلوگرم کشتی آزاد ایران امروز با حضور در مرحله نیمه نهایی بازی‌های المپیک توکیو به مصاف آرتور نایفون اف از روسیه رفت و با نتیجه ۷ بر ۱ پیروز شد و به فینال این بازی ها راه یافت.

ناکامی اطری در رسیدن به فینال

در وزن ۵۷کیلوگرم کشتی آزاد، رضا اطری در دور نخست به مصاف سلیمان آتلی از ترکیه رفت و با نتیجه ۳بر۲ پیروز شد. اطری در دور بعد به مصاف بخبایار اردنبات از مغولستان رفت و ۵بر یک پیروز شد تا راهی نیمه نهایی شود.

اطری در نیمه نهایی با نتیجه ۸بر۳ نتیجه را به زائور اوگویف از روسیه واگذار و از راهیابی به فینال رقابت‌ها بازماند. اطری راهی دیدار رده‌بندی شد و در این دیدار با برنده دیدار میان توماس گیلمان از آمریکا و غلام جان عبداله یف از ازبکستان مبارزه می‌کند.

علیرضا دبیر پیگیر مسابقات یزدانی و اطری

زارع و حسین خانی حریفان خود را شناختند

در وزن ۷۴ کیلوگرم مصطفی حسین خانی در دور نخست با کایل داک قهرمان جهان از آمریکا کشتی می‌گیرد و در صورت پیروزی بر این حریف در دور دوم به مصاف برنده کشتی میان محمدحبیب کادزی محمداف از بلاروس و جندری گارزون از کوبا می رود. در این وزن ۱۶ نفر حضور دارند.

در وزن ۱۲۵ کیلوگرم امیرحسین زارع در دور اول با الکساندر خوتسیانویسکی دارنده مدال برنز جهان از اوکراین کشتی می گیرد و در صورت پیروزی بر این کشتی گیر در دور بعد به مصاف برنده کشتی میان جاهید براهال از الجزایر و اگزون شالا از کوزوو می رود. گنو پتریاشویلی قهرمان جهان از گرجستان در گروه زارع حضور دارد.

جوان ترین مدال آور تاریخ بریتانیا

اسکای براون، اسکیت‌ باز ۱۳ ساله بریتانیایی، با قطعی کردن کسب مدال برنز در رقابت های اسکیت بورد پارک در المپیک توکیو، جوان ترین مدال آور تاریخ بریتانیا در المپیک خواهد شد.

اطری هم به نیمه نهایی راه یافت

در وزن ۵۷کیلوگرم کشتی آزاد، رضا اطری در دور نخست به مصاف سلیمان آتلی از ترکیه رفت و با نتیجه ۳بر۲ پیروز شد. اطری در دور بعد به مصاف بخبایار اردنبات از مغولستان رفت و ۵بر یک پیروز شد تا راهی نیمه نهایی شود.

اطری در رقابت بعدی از ساعت ۱۳:۴۵ به مصاف زائور اوگویف از روسیه می‌رود.

حسن یزدانی به نیمه نهایی رسید

در وزن ۸۶کیلوگرم کشتی آزاد، حسن یزدانی در دور نخست با جاورایل شاپیف از ازبکستان سرشاخ شد و در نهایت با نتیجه ۱۱ بر ۲ پیروز شد. یزدانی در دور دوم تا به مصاف استفان ریچموت از سوئیس رفت و با نتیجه ۱۲بر۱ پیروز شد و به نیمه نهایی راه یافت.

یزدانی در رقابت سوم از ساعت ۱۳:۴۵ به مصاف آرتور نایفون اف از روسیه می‌رود.

پیروزی رضا اطری در گام نخست

در وزن ۵۷کیلوگرم کشتی آزاد، رضا اطری در دور نخست به مصاف سلیمان آتلی از ترکیه رفت و با نتیجه ۳بر۲ پیروز شد. اطری در دور بعد دقایقی دیگر به مصاف بخبایار اردنبات از مغولستان می‌رود.

زائور اوگویف قهرمان جهان از روسیه در گروه اطری حضور دارد. در این وزن ۱۶ نفر حضور دارند.

شروع پرقدرت حسن یزدانی

در وزن ۸۶کیلوگرم کشتی آزاد، حسن یزدانی در دور نخست با جاورایل شاپیف از ازبکستان سرشاخ شد و در نهایت با نتیجه ۱۱ بر ۲ پیروز شد. یزدانی در دور دوم تا دقایقی دیگر به مصاف استفان ریچموت از سوئیس می‌رود.

آرتور نایفونوف از روسیه در گروه یزدانی حضور دارد. دیوید تیلور آمریکایی در آن سوی جدول کشتی می گیرد و تا دیدار فینال با یزدانی روبرو نخواهد شد. در این وزن ۱۶نفر حضور دارند.

گزارش زنده المپیک| شروع پرقدرت کشتی آزاد؛ یزدانی و اطری به نیمه نهایی رسیدند

کد خبر: 1105602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =