ارمنستان مدعی نقض آتش‌بس قره‌ باغ شد

رسانه‌های ارمنستان به نقل از مقام‌های این کشور خبر دادند، جمهوری آذربایجان نهم مرداد از ساعت ۱۶ تا ۲۲ آتش‌بس را در قره‌ باغ کوهستانی نقض کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری ایسکانیوز، در حالی که تنش‌ها بین ایروان و باکو به رغم آتش‌بس بر سر قره‌ باغ کوهستانی ادامه دارد، ارمنستان باز هم جمهوری آذربایجان را به نقض آتش‌بس متهم کرد.

بیشتر بخوانید:

درگیری‌ها در قره‌ باغ دوباره آغاز شد

رسانه‌های ارمنستانی از قبیل «آرمن پرس»، به نقل از مقام‌های ارتش وابسته به حکومت خودخوانده «آرتساخ» اعلام کردند، جمهوری آذربایجان از ساعت ۱۶ تا ۲۲ نهم آگوست (دوشنبه ۱۸ مرداد) آتش‌بس را نقض کردند.

طبق این گزارش‌ها، ارتش جمهوری آذربایجان اقدام به شلیک خمپاره و حملات توپخانه‌ای به مواضع ارمنستان در قره‌ باغ کوهستانی کردند.

منابع رسانه‌ای در ارمنستان همچنین گزارش دادند، در این حملات و نقض آتش‌بس در قره‌باغ کوهستانی تلفاتی بر جای نگذاشته است.

درگیری‌های اخیر در شرایطی انجام شده که جمهوری آذربایجان و ارمنستان چهارم آبان ۱۳۹۹ بعد از ۴۴ روز درگیری، با وساطت روسیه بر سر آتش‌بس در منطقه قره‌ باغ کوهستانی به توافق رسیدند.

بر اساس این توافق، ارمنستان موظف شد اراضی اشغالی جمهوری آذربایجان در «آغ‌دام»، «کلبجر» و «لاچین» را تخلیه کند و مسیر زمینی از نخجوان به جمهوری آذربایجان ایجاد کند. در مقابل جمهوری آذربایجان نیز متعهد شد ضمن توقف عملیات‌های نظامی، کریدور لاچین را (به عرض پنج کیلومتر) ‌برای اتصال قره‌باغ به خاک ارمنستان تضمین کند.

بنا بر این توافق، روسیه نیروهای حافظ صلح خود را در مناطق همجوار قره‌ باغ کوهستانی و مناطق مرزی جمهوری آذربایجان و ارمنستان مستقر کرده است.

همزمان با انتشار خبرها درباره نقض آتش‌بس، ایروان اعلام کرد که وزیر دفاع ارمنستان امروز سه شنبه این کشور را به مقصد مسکو ترک کرد.

طبق این گزارش‌ها، «اشراک کاراپتیان» وزیر دفاع ارمنستان به دعوت «سرگئی شویگو» همتای روس خود و به منظور انجام سفر کاری به مسکو رفته است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1106384

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =