توقیف هشت فروند شناور غیر مجاز و  فعال در حوزه صید ترال

جانشین فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان با بیان اینکه حفظ و بازسازی ذخایر آبزیان از اولویت های مهم و دستور کارهای ابلاغی شیلات به این یگان است گفت: برخورد قاطع و جدی با متخلفین حوزه صید و صیادی به ویژه صید ترال غیر مجاز در دستور کار سراسر ادارات شیلات شهرستان های هرمزگان است.

به گزارش گروه اجتماعی  خبرگزاری ایسکانیوز، سروان مهرداد رامش جان صبح امروز (۱۲ شهریورماه) با بیان اینکه بی شک ذخایر آبزیان در دریا انفال است و همه ما در حفظ و نگهداری آن برای نسل آینده مسئول هستیم از جامعه صیادی، مردم و مسئولین خواست تا با جدیت به یاری شیلات هرمزگان و یگان حفاظت منابع شیلات هرمزگان برای برخود قاطع با پدیده شوم، مخرب و روبه  افزایش صید غیر مجاز بیایند.

وی با اشاره به اینکه پیرو سیاست های سازمان شیلات ایران، تاکیدات مدیرکل شیلات استان و همچنین خواسته جامعه صیادی استان هرمزگان به دنبال تشدید و افزایش بیش از پیش برخورد با صید غیر مجاز هستیم گفت: هیچ گونه ملاطفت و مماشعاتی با خاطیان و متخلفین حوزه صید و صیادی به ویژه صید مخرب ترال غیر مجاز نباید وجود داشته باشد.

رامش جان ضمن تشکر از همراهی دریابانی و دستگاه قضا در برخورد و انجام طرح های پاکسازی و مقابله با صید غیر مجاز شیلات استان تاکید کرد: صید غیر مجاز نه تنها به جامعه صیادی و معیشت صیادان آسیب میزنند بلکه نسل آبزیان را منقرض و آرامش روانی جامعه را نیز برهم می زنند.

جانشین فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان در ادامه از انجام گشت مشترک یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان و پایگاهای تابع حفاظت منابع آبزی شیلات استان پیرو تاکیدات مدیرکل شیلات هرمزگان مبنی بر ارتقای برخودها با صید و صیادی غیر مجاز خبر داد.

سروان مهرداد رامش جان تصریح کرد:  طی عملیات پاکسازی از شناورهای بی هویت،غیر مجاز و همچنین فعال در صید ترال غیر مجاز در شهرستان جاسک به مدت سه روز هشت فروند شناور غیر مجاز ، ۳۰ طاقه تور منوفلامنت و مقداری ادوات صید غیر مجاز کشف و ظبط گردید.

وی گفت : همکاری و حمایت از یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات تاثیر به‌سزایی در کاهش تخلف‌های صیادی دارد و پشتیبانی جامعه صیادی نیز عامل مهمی در ارتقاء فعالیت‌های این یگان برای برخورد با متخلفان صیادی هرمزگان است.
رامش جان افزود: تمامی کشفیات، توقیفات و متهمان دستگیر شده پس از دلالت به پایگاه حفاظت منابع شیلات آبزیان شهرستان، صورت جلسه و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی می گردند و این طرح با هماهنگی های انجام شده بدون شک ادامه خواهد داشت.

جانشین فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان با بیان اینکه تلفن ۰۷۶۳۳۳۱۴۳۴۰ ستاد یگان حفاظت از منابع آبزیان شیلات هرمزگان آماده دریافت هر گونه اطلاعاتی در راستای صید و صیادی و مقابله با متخلفان غیرمجاز به صورت شبانه روزی است یادآور شد پایگاه های حفاظت منابع آبزیان شیلات در شهرستانهای استان نیز آماده دریافت گزارشات در راستای مقابله با صید غیر مجاز هستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1109396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =