آخرین وضعیت کرونا در کشور | عبور شمار واکسن‌های تزریق شده از 36 میلیون دوز / بازگشایی مدارس در صورت تزریق واکسن دانش آموزان

با سرعت واکسیناسیون کرونا در سراسر کشور وزیر بهداشت به مردم اطمینان خاطر داد که نگران واکسیناسیون خودنباشند قولی که که مردم را به آینده روند تزریق واکسن امیدوار کرده و از افزایش مرگ و میر جلوگیری می‌کند.

 به‌گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری ایسکانیوز، با سرعت گرفتن قطار واکسیناسیون کرونا در کشور، دیگر کمتر کسی از روند واکسیناسیون کرونا گلایه دارد؛ چراکه مشخص است بزودی نوبت گروه‌های سنی پایین‌تر و گروه‌های شغلی مختلف می‌رسد.

در 24 ساعت اخیر، شمار واکسن‌های تزریق شده از 36 میلیون و 637 هزار دوز گذشت، در حالی که آزمایش بیش از 22 هزار تن دیگر مثبت شد تا به شمار مبتلایان «کووید-19» اضافه شوند؛ مبتلایانی که بسیاری شان بهبود یافته و مرخص شده‌اند، ولی هنوز برخی شان بستری هستند و حال 7206 تن از ایشان وخیم است.

تاکنون 24 میلیون و 144 هزار و 750 دوز اول و 12 میلیون و 492 هزار و 598 دوز دوم واکسن کرونا در کشورمان تزریق شده که بر اساس آن، مجموع واکسن‌های تزریق شده به 36 میلیون و 637 هزار و 348 دوز رسیده است؛ عددی که از تزریق یک میلیون و 590 هزار و 205 دوز واکسن در شبانه روز اخیر در کشورمان حکایت دارد که بیشترین تعداد واکسن تزریق شده در روز در ایران است.

 بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 22 هزار و 541 بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شده و از این بیماران، 3163 مورد بستری شدند. با احتساب این افراد، مجموع آمار مبتلایان قطعی در کشورمان به 5 میلیون و 318 هزار و 327 تن رسید.

در 24 ساعت اخیر، 448 تن از مبتلایان جانشان را از دست داده‌اند؛ بنابراین، تا ظهر امروز، متاسفانه آمار جان‌باختگان این بیماری در کشورمان به 114 هزار و 759 تن رسیده است، در حالی که تا به امروز خوشبختانه 4 میلیون و 597 هزار و 215 تن از بیماران بهبود یافته‌اند.

همچنین 7206 تن از بیماران در وضعیت شدید این بیماری قرار دارند و همچنین تاکنون 30 میلیون و 337 هزار و 329 آزمایش تشخیص کووید 19 در کشور انجام شده است.

در حال حاضر 168 شهر کشور در وضعیت قرمز، 209 شهر در وضعیت نارنجی و 71 شهر در وضعیت زرد قرار دارند.

واکسیناسیون را جدی بگیرید؛ به شایعات توجه نکنید

 واکسیناسیون این روزها بهترین راه مقابله با بیماری کرونا است و مردم بدون توجه به شایعات برای واکسن مراجعه کنند.

تا کنون 224 هزار و 500 دز واکسن در جمعیت تحت پوشش این بیمارستان تزریق شده و با همکاری و همراهی مردم روند واکسیناسیون سرعت می‌گیرد.

در همین حال؛ بهرام عین الهی، وزیر بهداشت گفت: به مردم نوید می‌دهیم که اصلاً نگران واکسیناسیون خودشان نباشند چون با توجه به واردات مقدار زیادی واکسن در روزهای گذشته و استمرار آن در روزها و هفته‌های آتی، واکسیناسیون با سرعت انجام می‌شود. همچنین چندین مجموعه داخلی اقدام به تولید واکسن کرده اند.

وزیر بهداشت تصریح کرد: برنامه ما واکسیناسیون افراد در سن مدرسه یا 6 تا 18 سال است و برای این کار حدود 13 میلیون دوز واکسن نیاز داریم که کارهای مقدماتی آن در واکسن‌های داخلی و وارداتی انجام شده و امیدواریم که در دو هفته آینده واکسیناسیون دانش آموزان را آغاز کنیم تا بعد از انجام واکسیناسیون، شاهد بازگشایی مدارس نیز باشیم.

وی افزود: در سفر اخیرم به قزوین دیدم که دانشجویان با علاقه و انگیزه فراوان ساعت 11 شب هنوز در حال واکسیناسیون بودند که از آنها تشکر می‌کنیم. هفته گذشته رتبه ایران از نظر واکسیناسیون در سطح جهان دوم بود. بیشترین میزان واکسیناسیون در هفته گذشته از نظر تعداد متعلق به آلمان با 6 میلیون تزریق واکسن بود و ایران با تزریق حدود 5 میلیون دوز در هفته، رتبه دوم را به دست آورده بود که امیدواریم با کمک‌ها و شور مردمی، رتبه اول را بتوانیم کسب کنیم.

در این زمینه معاون بهداشت وزارت بهداشت  درباره شرایط پیک پنجم کرونا روز گذشته تاکید کرد: اکنون  در کشور سیر نزولی بیماری آغاز شده اما با توجه به ارتفاع قله این پیک، این‌گونه نیست که دیگر شهر قرمز نداشته باشیم یا خیالمان خیلی راحت باشد ولی با توجه به روندی که می‌بینیم در 28 استان روند نزولی شده است.

علیرضا رئیسی  تصریح کرد: با اقداماتی که انجام داده‌ایم و همراهی هموطنان البته امیدواریم در استان‌های آذربایجان غربی، کرمانشاه، کردستان و زنجان نیز سیر نزولی آغاز شود.

استان اصفهان/ حجم بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌های تامین اجتماعی کاهش یافت

 علی اعتصام‌پور، معاون درمان اداره کل تامین اجتماعی استان اصفهان با اشاره به وضعیت بیمارستان‌های تامین اجتماعی در پذیرش بیماران کرونایی، اظهار داشت: حدود دو هفته پیش تمام ظرفیت دو بیمارستان شریعتی و غرضی به بیماران کرونایی اختصاص داشت و با توجه به افزایش روند واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، حجم بیماران بستری رو به کاهش است.

وی افزود: در حال حاضر اورژانس و بخش‌های این دو بیمارستان دو قسمت شدند که هم به بیماران جراحی، سایر تخصص‌ها و کرونا آماده پذیرش بیماران هستند و خدمات ارائه می‌کنند.

معاون درمان اداره‌کل تامین اجتماعی استان اصفهان با بیان اینکه در هر دو بیمارستان مذکور، کلینیک حاد تنفسی آماده خدمت‌رسانی است، گفت: این کلینیک‌ها تا ساعت 22 به صورت کلینیک و اورژانس شبانه‌روزی فعال هستند.

وی ادامه داد: کلینیک فاطمه‌زهرا(س) نجف‌آباد کاملا در خدمت تراما و تمام پلی‌کلینیک‌ها و درمانگاه‌های تامین اجتماعی در دوقسمت حاد تنفسی، اختصاصی بیماران کرونا و بیماران غیر کرونایی در حال خدمات‌رسانی هستند.

اعتصام‌پور تصریح کرد: حجم بستری بیماران کرونایی نسبت به هفته گذشته حدود حداقل 20 درصد کاهش داشته و در خط تریاژ هم هیچ بیماری منتظر تخت یا امکانات رسیدگی نیست.

 معاون درمان اداره کل تامین اجتماعی استان اصفهان با اشاره به اینکه روند واکسیناسیون کرونا در استان افزایش یافته، اظهار داشت: متاسفانه ما نگران آنفلوآنزا در مهر ماه هستیم ولی در سایر تخصص‌ها آماده پذیرش بیماران دیگر به صورت تلفیقی و هیبریدی هستیم.

همچنین سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از ابتلای 1436 نفر به کرونا در 24 ساعت اخیر در مراکز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خبر داد.

 آرش نجیمی در جمع خبرنگاران، با اشاره به آمار بیماران جدید مبتلا به ویروس کرونا در 24 ساعت گذشته، اظهار داشت: در این بازه زمانی تعداد کل موارد نمونه‌گیری شده ویروس کرونا در استان3993  نفر بودند که 1436 بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان اصفهان به جز شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل شناسایی شدند.

وی افزود: از این تعداد بیمار جدید مبتلا به کرونای شناسایی شده 490 نفر در مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بستری شدند همچنین طی این مدت 510 بیمار بهبود یافته از مراکز درمانی ترخیص شدند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر 2919 بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان اصفهان به جز کاشان و آران و بیدگل بستری هستند، گفت: از این تعداد408 بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه نگهداری می‌شوند.

وی آمار مرگ و میر بیماران مشکوک به کرونا طی 24 ساعت اخیر در استان اصفهان را 49 نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد 36 نفر فوت شده کرونا مثبت قطعی بوده است.

استان کرمان/ بستری‌های کرونا به مرز 38000 نفر رسید

مهدی شفیعی، سخنگوی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان با اشاره به اینکه در حال حاضر تعداد کل موارد بستری مثبت قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان 644 مورد است اظهار داشت: از این تعداد 365 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان، 32 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، 86 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، 51 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم و 110 مورد در حوزه دانشکده علوم پزشکی سیرجان تحت درمان قرار دارند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به بستری 113 بیمار جدید قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان گفت: تعداد کل موارد بستری مثبت کرونا در استان از ابتدای شیوع کووید 19، تاکنون به 37 هزار و 994 مورد رسیده است.

وی به فوت 14 بیمار کرونایی دیگر در استان کرمان اشاره کرد و افزود: مجموع جان باختگان کرونا در استان کرمان از ابتدا به 4 هزار و 511 نفر رسیده است.

شفیعی با بیان اینکه آمار واکسن تزریق شده نوبت اول کرونا در استان کرمان 908 هزار و 130 مورد عنوان کرد و گفت: واکسن تزریق شده نوبت دوم کرونا در استان را 484 هزار و 988 مورد است.

عباس تقی زاده رئیس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان کرمان نیز از ادامه منع تردد شبانه در کرمان خبر داد و گفت: مقررات منع تردد در شب، طبق مصوبه قبلی ستاد استانی کرونا اعمال می‌شود و مصوبه جدیدی در این زمینه به کرمان ابلاغ نشده است.

با اشاره به اینکه قانون منع تردد شبانه در کرمان همچنان ادامه دارد و در صورت ابلاغ مصوبه جدید در این زمینه اطلاع رسانی می‌شود افزود: در صورت ابلاغ مصوبه جدید و اتخاذ تصمیم در این زمینه مراتب به اطلاع اهالی استان کرمان رسانده خواهد شد.

استان بوشهر/ سرعت واکسیناسیون روزانه افزایش یافت

سعید کشمیری از کاهش بستری‌ها در بخش کرونایی مراکز درمانی استان بوشهر خبر داد و اظهار داشت: تعداد بستری‌ها از 1000 نفر در پیک پنجم 70 درصد کاهش یافته که این روند نزولی همچنان ادامه دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اکنون تعداد بیماران بستری در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر را 330 نفر دانست و بیان کرد: روز گذشته 71 بیمار جدید در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری شده‌اند که از این تعداد، ابتلای 23 مورد به کرونا مثبت، قطعی است.

دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر با اشاره به اینکه اکنون 58 نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان بستری هستند افزود: از این مجموع موارد بستری در بخش‌های ویژه کرونایی، 22 نفر در وضعیت حاد این بیماری قرار دارند.

کشمیری از ثبت 6 مورد فوتی دیگر ناشی از ابتلا به کرونا خبر داد و تصریح کرد: روز گذشته 4 آقا و 2 خانم بین 36 تا 85 سال سن فوت کردند که تاکنون یک‌هزار و 903 بیمار کرونایی در استان بوشهر جان خود را از دست داده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: خوشبختانه روز گذشته 83 بیمار با حال عمومی خوب از بیمارستان‌های استان بوشهر ترخیص شده‌اند، که از این تعداد 62 نفر از آنها مثبت قطعی بوده‌اند.

وی روند واکسیناسیون را مورد اشاره قرار داد و خاطر نشان کرد: تاکنون 50 درصد جمعیت بالای 18 سال استان بوشهر یک‌بار و 30 درصد 2 نوبت واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از افزایش سرعت واکسیناسیون در استان خبر داد و تصریح کرد: با افزایش مراکز واکسیناسیون تزریق واکسن کرونا در استان بوشهر 40 درصد افزایش یافته و از 10 هزار نفر در روز به 14 هزار نفر رسیده است.

کشمیری از راه‌اندازی واکسیناسیون سیار ویژه روستاییان استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: طرح ضربتی واکسیناسیون در روستاهای استان بوشهر با راه‌اندازی تیم‌های سیار آغاز شده است.

وی با بیان اینکه تا 45 روز آینده همه جمعیت بالای 18 سال استان بوشهر علیه کرونا واکسینه می‌شوند افزود: امید می‌رود تا پایان مهر ماه تمام افراد بالای 18 سال استان حداقل یک نوبت واکسن و بیش از نیمی از جمعیت استان بالای 18 سال 2 بار واکسن دریافت کرده باشند.

 استان گیلان/ وضعیت 141 بیمار کرونایی وخیم است

767 بیمار کرونایی هم‌اکنون در بیمارستان‌های استان گیلان بستری هستند که 135 نفر از این تعداد 24 ساعت گذشته به آمار مذکور افزوده شده‌اند.

 141 بیمار کرونایی به دلیل وخامت حالشان در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های گیلان بستری هستند و 10 نفر از این تعداد به تازگی به این بخش منتقل شدند حال 154 بیمار نیز وخیم گزارش شده است.

اگر چه آمار کرونایی در گیلان روند نزولی دارد اما گفته معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان روزانه 3 هزار ابتلای جدید به کرونا در استان ثبت می‌شود که برای گیلان آمار بالایی است.

طبق آخرین اعلام رنگ‌بندی کرونایی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنان تمامی شهرستان‌های استان گیلان در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارد و تنها رنگ‌بندی شهرستان‌ املش زرد است.

روند واکسیناسیون در استان گیلان به دنبال افزایش واردات واکسن و مراکز واکسیناسیون شتاب خوبی گرفته است و ازدحامی که تا پیش از این در پایگاه‌ها شاهدش بودیم به حداقل رسیده است.

استان قزوین/ آمار بیماران بدحال کرونایی 25 درصد افزایش یافت

در شبانه‌روز اخیر مجموع آمار مبتلایان کرونایی به 106 هزار و 5 نفر رسید که از این جمعیت 38 هزار و 547 نفر بستری شده و 2 هزار و 313 نفر هم جان خود را از دست دادند. ضمن اینکه آمار بهبودیافتگان هم به 30 هزار و 29 نفر رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان قزوین از افزایش آمار ابتلای کرونایی خبر داد و اظهار داشت: در 24 ساعت اخیر 479 مورد قطعی ابتلا به کرونا در استان شناسایی شد که این آمار در مقایسه با روز قبل 27 درصد افزایش داشته و 102 مبتلای کرونایی بیشتر از روز قبل شناسایی کردیم.

پیمان نامدار از کاهش 22 درصدی آمار بستری‌های روزانه‌ کرونایی خبر داد و گفت: در شبانه‌روز گذشته 150 بیمار کرونایی جدید در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی ما بستری شدند که در مقایسه با روز قبل 43 نفر کاهش یافته است.

وی اضافه کرد: با این حال آمار بیماران بدحال زیر دستگاه ونتیلاتور در بخش مراقبت‌های ویژه 25 درصد افزایش یافته و به 45 نفر رسید که نسبت به روز گذشته‌ 9 نفر بیشتر شده است.

سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونای استان همچنین به کاهش 18 درصدی آمار مرگ‌ومیر کرونایی روزانه اشاره‌ کرد و گفت: در 24 ساعت اخیر 9 بیمار بدحال ما به خاطر شدت علائم تنفسی و ضعف جسمانی جان خود را از دست دادند که این آمار نسبت به روز پیش 2 نفر کمتر شده است.

نامدار از افزایش 40 درصدی آمار بهبودیافتگان روزانه در شبانه‌روز اخیر خبر داد و افزود: در 24 ساعت‌ گذشته 160 بیمار کرونایی ما با علائم قطعی‌ بهبود و نقاهت از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان قزوین مرخص شدند که این آمار در قیاس با روز قبل 45 نفر بیشتر شده است.

وی ادامه‌ داد: در نهایت هم آمار مجموع بستری‌های کرونایی فعلی ما با 9 درصد کاهش به 635 نفر رسید که در مقایسه با روز پیش 66 نفر کاهش یافته است و این آمار 350 نفر کمتر از اوج خیز پنجم کروناست.

استان مرکزی/  755 مورد جدید مبتلا به کرونا به ثبت رسید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به آخرین وضعیت شیوع کرونا در استان مرکزی اظهار داشت: 755 مورد جدید کرونا در استان مرکزی بر اساس آخرین یافته‌های آزمایشگاهی شناسایی شده و به ثبت رسید.

سیدمحمد جمالیان افزود: 87 نفر از بیماران جدید شناسایی شده در این استان برای پیگیری امور تخصصی درمانی در بیمارستان‌ها بستری شدند و البته 668 نفر از این افراد نیز خدمات درمانی سرپایی دریافت کرده و باید تا زمان منفی شدن جواب آزمایش و درمان نهایی در منزل قرنطینه باشند.

وی تصریح کرد: شمار مبتلایان به کرونا ویروس از زمان شیوع این ویروس تاکنون در استان به 90 هزار و 278 نفر رسیده و متاسفانه هشت بیمار کرونایی نیز نیز در این بازه زمانی در استان به دلیل کرونا جان باختند و شمار فوتی‌ها به 2 هزار و 603 نفر رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به آخرین وضعیت واکسیناسیون در استان مرکزی گفت: دانشگاه علوم پزشکی اراک در جدیرترین فراخوان خود از متولدان سال 1363 و قبل از آن دعوت کرد با مراجه به مراکز واکسیناسیون دُز اول واکسن کرونا خود را دریافت کنند.

وی افزود: باسرعت گرفتن واردات و تامین واکسن در هفته های اخیر کار واکسیناسیون با سرعت و سهولت بهتری در شهرستان های مختلف استان در حال انجام است به طوری که حدود 40 درصد جمعیت شهرستان خمین واکسن خود را دریافت کرده و این مهم نشان می دهد که نسبت به میانگین کشوری سرعت خوبی داشته است.

جمالیان ادامه داد: با توجه به اینکه در حال حاضر در هیچ کدام از مراکز تجمیعی واکسینایون ازدحام جمعیت وجود ندارد برنامه‌ای در جهت شبانه روزی کردن مراکز واکسیناسیون انجام نشده است اما  مراکز واکسیناسیون را در نوبت عصر فعال کرده‌ایم و یک مرکز خودرویی واقع در شهرک معلم در دانشگاه امیرکبیر اضافه شده و در شیفت بعد از ظهر از ساعت 15.30 تا 20 به جز جمعه فعال است و مراکز شهید ساکی و شهید سلیمانی و مصلی بیت المقدس نیز بعد از ظهر فعال هستند و در صورت ازدحام جمعیت به ساعت فعالیت آن ها اضافه خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: واکسن برکت برای افرادی که نوبت دُز دوم آنها فرارسیده، وارد استان شده است و مردم می‌توانند با مراجعه به سالن شهید ساکی و شهید سلیمانی دُز دوم واکسن برکت خود را دریافت کنند.

استان همدان/ 11 بیمار مبتلا به کرونا جان باختند

محمد طاهری اظهار داشت: با شناسایی 730 بیمار جدید مبتلا به کووید 19 در این استان، مجموع بیماران بستری مثبت به 26 هزار و 389 و بیماران سرپایی مثبت به 80 هزار و 106 نفر رسید.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی همدان تصریح کرد: تعداد مراجعان سرپایی به اورژانس بیمارستان‌های استان با علائم تنفسی مشکوک به کرونا در 24 ساعت گذشته یک هزار و 443 مورد بود که 247 نفر از مراجعان به بیمارستان‌ها در بخش عادی بستری شدند.

وی افزود: 27 بیمار مبتلا به کرونا در بخش آی.سی.یو مراکز درمانی استان بستری هستند و در مجموع وضعیت جسمی 66 بیمار بستری در بیمارستان‌های استان وخیم گزارش شده است.

طاهری درباره آخرین وضعیت بیماران کرونایی در شهرستان‌های استان نیز اظهار داشت: شمار بیماران کرونایی بستری از ابتدای همه گیری ویروس کرونا تاکنون در بیمارستان‌های اسدآباد یک هزار و 346،  بهار یک هزار و 341، تویسرکان یک هزار و 397، رزن یک هزار و 46، درگزین 348، فامنین 376 و کبودراهنگ یک هزار و 355 نفر است.

وی گفت: همچنین تاکنون پنج هزار و 19 نفر در ملایر، سه هزار و 311 نفر در نهاوند و 10 هزار و 277 نفر نیز در شهرستان همدان به ویروس کرونا مبتلا و بستری شده‌اند.

95 درصد از جمعیت بالای 60 سال همدان واکسن کرونا دریافت کردند

از روز گذشته ایستگاه واکسیناسیون در استان همدان به متولدین سال 1358 به قبل رسیده و استقبال این گروه سنی از ثبت نام در سامانه واکسن بسیار چشمگیر بوده است.

ثبت تقاضا در سامانه نوبت‌گیری واکسن به اندازه‌ای است که ظرفیت برخی مراکز برای امروز و فردا تکمیل شده و نوبت مراجعه افراد مشمول به روزهای آینده موکول شده است.

موضوع طولانی شدن مدت زمان انتظار در نوبت دریافت واکسن نسبت به روزهای گذشته سبب نگرانی و ایجاد دغدغه در افراد مشمول واکسن شده است.

دکتر محمد خزائی با بیان اینکه روند واکسیناسیون کرونا در استان همدان سرعت گرفته است، اظهار داشت: تاکنون 95 درصد از افراد بالای 60 سال حداقل یک دز از واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه تا هفته آینده 3 مرکز تجمیعی جدید واکسیناسیون به مراکز قبلی اضافه می‌شود، تصریح کرد: فرهنگسرای عین القضات، مرکز هلال احمر در شهرک مدنی و یک سالن ورزشی در مدرسه دانشگاه بوعلی واقع در شهرک مدرس به عنوان مراکز واکسیناسیون فعال می‌شوند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با تاکید بر اینکه در حال حاضر 65 تیم فعال بهداشتی در عملیات واکسیناسیون شهر همدان با ما همکاری می‌کنند، افزود: با راه‌اندازی مراکز جدید تعداد تیم‌ها به 130 نفر می‌رسد.

خزائی با بیان اینکه هیچ گونه کمبود و مشکلی در تامین واکسن مورد نیاز استان وجود ندارد، اظهار داشت: افراد مشمول با اختیار کامل می‌توانند واکسن ایرانی یا خارجی انتخاب کنند.

وی با اشاره به اینکه واکسیناسیون اعضای خانواده کادر درمان که با آن‌ها هم‌خانه هستند را در دستور کار داریم، تصریح کرد: از هفته آینده به ترتیب اولویت واکسن خانواده‌های کادر درمان تزریق می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان از واکسیناسیون مشاغل حساس و آسیب پذیر خبر داد و گفت: واکسیناسیون این گروه‌ها نیز بر اساس اعلام وزارت و به تدریج انجام می‌شود.

خزائی با بیان اینکه روزانه 15 هزار دز واکسن در سطح استان تزریق می‌شود، اظهار داشت: با راه اندازی مراکز جدید واکسیناسیون ظرفیت تزریق روزانه 30 هزار دز واکسن در استان فراهم می‌شود.

وی درباره انتشار خبرهایی مبنی بر واکسیناسیون دانش‌آموزان، تصریح کرد: فعلا هیچ گونه واکسن و دستورالعملی برای واکسیناسیون دانش آموزان به دستمان نرسیده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با تاکید بر اینکه تاکنون بیش از 750 هزار دز واکسن در استان تزریق شده است، گفت: 485 هزار دز از واکسن‌های تزریق شده مربوط به نوبت اول و 265 هزار دز مربوط به نوبت دوم بوده است.

خزائی افزود: در حال حاضر 41.4 درصد از جمعیت مشمول استان واکسن  نوبت اول خود را تزریق کرده و 22.7 درصد نیز هر دو دز را دریافت کرده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه افزایش واکسیناسیون در کاهش آمار مرگ‌ومیر و بستری بیماران کرونایی موثر است، تصریح کرد: افرادی که مشمول دریافت واکسن هستند بهتر است هرچه زودتر برای تزریق واکسن اقدام کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه تاکنون 45 درصد جمعیت شهری و 33 درصد جمعیت مشمول واکسن روستایی واکسن خود را تزریق کردند، اظهار داشت: در عملیات واکسیناسیون روستایی از ظرفیت نیروهای جهادی بسیج و سپاه بهره‌مند شدیم.

خزائی با تاکید بر اینکه افراد واکسینه شده هم موظف و ملزم به رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک هستند، تصریح کرد: تزریق واکسن به معنای بی توجهی به دستورالعمل‌های بهداشتی نیست.

وی با بیان اینکه شرط عبور از وضعیت قرمز در استان رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و دوری از تجمعات است، تصریح کرد: حضور در هرگونه تجمعات و مراسمات خانوادگی سبب تشدید و گردش بیماری می‌شود. به منظور پیشگیری از ازدحام جمعیت در مراکز واکسیناسیون و کاهش خطر انتقال ویروس کرونا در صف‌های انتظار واکسن بهتر است مردم در ساعت تعیین شده به مرکز واکسیناسیون مورد نظر مراجعه کنند.

استان اردبیل/ سرعت واکسیناسیون جانی دوباره گرفت

خوشبختانه در روزهای اخیر با ورود دوزهای مختلف از واکسن کرونا روند واکسیناسیون در اردبیل جانی دوباره گرفت و با شروع واکسیناسیون عمومی روز خود را آغاز کرد.

در روزهای اخیر با ورود دوزهای مختلف از واکسن کرونا روند واکسیناسیون در اردبیل جانی دوباره گرفت و واکسیناسیون عمومی استارت کار خود را آغاز کرد.

هم‌اکنون قشر جوان و فعال جامعه نیز به راحتی می‌توانند واکسینه شده و برای حضور پرآرامش‌تر جامعه و با هدف ریشه‌کن کردن ویروس منحوس به کارهای روزمره خود ادامه دهند؛ شرایطی که برای بسیاری از مردم بسیار حیاتی و حائز اهمیت بود خوشبختانه با روند مناسبی در حال اجراست.

تنها مشکلی که در این زمینه وجود دارد، تجمعات در مراکز واکسیناسیون است که در ساعاتی از روز نیز بیشتر و بیشتر به چشم می‌خورد و انتظار می‌رود در این زمینه مسئولان و متولیان امر مشارکت و همکاری همه‌جانبه‌ای داشته باشند.

شهرام حبیب‌زاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در این باره اظهار داشت: واکسیناسیون عمومی در حال حاضر برای گروه‌های سنی بالای 18 سال در استان اردبیل به شکل فراگیر آغاز شده و تمام تلاش و جدیت ما بر این است تا در کمتر از دو هفته با واکسیناسیون تمام گروه‌های سنی بالای 18 سال در استان بتوانیم ایمنی مناسبی را ایجاد کرده و شرایط مطلوبی را در مهار خیزهای بعدی کرونا داشته باشیم.

وی تصریح کرد: تمام جدیت ما بر این است تا با عمومی شدن واکسیناسیون از خیز بعدی کرونا جلوگیری کرده و تلفات کرونایی را به حدأقل برسانیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل بیان کرد: با توجه به این که اردبیل جزو استان‌های مرزی است بنابراین واکسیناسیون همه افراد جامعه بالای 18 سال در استان‌های مرزی انجام می‌شود و نیاز است تا به صورت مناسب و همه‌جانبه از این فرصت استفاده شود تا تمامی گروه‌های هدف ایمنی شوند.

حبیب‌زاده بیان کرد: از دغدغه‌های مهم ما ازدحام جمعیت در مراکز واکسیناسیون است که برای حل این مشکل نیز سعی شده تا 460 خانه بهداشت و مرکز جامع سلامت واکسیناسیون به صورت محله‌محور به کار خود ادامه دهد تا ظرف سه هفته آینده واکسیناسیون به صورت کامل انجام یابد.

وی تصریح کرد: واکسیناسیون تمام روستائیان و جامعه عشایری را به پایان خواهیم رساند و انتظار می‌رود با شبانه‌روزی شدن واکسیناسیون در هفته‌های آینده این روند سرعت بیشتری به خود بگیرد.

منصور صاحب، معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان اردبیل نیز در این باره گفت: جمعیت فرهنگیان استان اردبیل به صورت صد درصدی تحت پوشش واکسیناسیون علیه کرونا قرار می‌گیرند تا شروع سال تحصیلی جدید به صورت مناسب و همه‌جانبه اجرا شود.

وی بیان کرد: برای بازگشایی مدارس نیازمند تصمیمات نهایی ستاد ملی کرونا هستیم که تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی به مدارس ابلاغ شده است.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان اردبیل بیان کرد: برنامه‌ریزی شده تا مدارس از اول مهر بازگشایی شوند که با ایمنی به دست آمده درصدد هستیم تا شروع سال تحصیلی جدید را به صورت ترکیبی آغاز کرده و به همین منظور اجرای پوشش واکسیناسیون صد درصدی فرهنگیان لازمه اساسی است.

صاحب بیان کرد: در استان اردبیل واکسیناسیون معلمان زودتر از سایر استان‌ها آغاز شده و تاکنون بیش از 18 هزار و 500 نفر از همکاران فرهنگی در استان دوز اول و هشت هزار و 50 نفر دوز دوم واکسن کرونا را دریافت کردند.

وی بیان کرد: خوشبختانه با آغاز واکسیناسیون عمومی انتظار می‌رود خانواده‌های دانش‌آموزان نیز واکسینه و در مقابل بیماری ایمن‌سازی شوند که این موضوع به عنوان اولویت اساسی و مهم مطرح است.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان اردبیل بیان کرد: تمام سعی و تلاش ما سوق‌یابی به سمت بازگشایی مدارس است  که قطعاً دغدغه ما حضور ایمن دانش‌آموزان در مدارس است و تلاشمان بر این است تا شعار سال تحصیلی را که استمرار آموزش، ارتقا کیفیت و تضمین سلامت است، تحقق ببخشیم.

انتظار می‌رود با فراگیر شدن واکسیناسیون در استان اردبیل، از تلفات کرونایی تا حد امکان جلوگیری به عمل آید و شاهد رفع مشکلات و موانع در این زمینه باشیم.

استان خراسان رضوی/ واکسیناسیون دانشجویان در تمام پایگاه‌ها امکان پذیر است

حمیدرضا رحیمی اظهارداشت: علاوه بر مراکز واکسیناسیون مستقر در دانشگاه فردوسی مشهد و دانشگاه آزاد اسلامی این شهر، سایر مراکز واکسیناسیون در شهر مشهد پذیرای دانشجویان هستند.

رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد اجرایی مبارزه با کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: در حال حاضر43 پایگاه و مرکز تجمیعی واکسیناسیون در مناطق زیر پوشش این دانشگاه در مشهد، فریمان، سرخس، قوچان، چناران، کلات، طرقبه، خواف، کاشمر، گلبهار، بردسکن، تایباد و کاشمر راه اندازی شده است.

رحیمی تصریح کرد: از مجموع مراکز واکسیناسیون 27 پایگاه تجمیعی است که با مشارکت سایر سازمان‌ها و ارگان‌ها به منظور گسترش خدمات‌رسانی و سهولت در دسترسی شهروندان به پایگاه‌های واکسیناسیون راه اندازی شده است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ظرفیت واکسیناسیون به بیش از 55  هزار دوز در روز رسیده است که این امر موجب افزایش خدمت‌رسانی به گروه‌های هدف شده است.

محمد جعفر صادقی، مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهارداشت: به منظور افزایش سرعت در شناسایی بیماران مبتلا به کرونا، تا کنون بیش از 437 هزار رپید تست در میان مراکز خدمات جامع سلامت ویژه کرونا تحت پوشش دانشگاه توزیع شده است.

وی افزود: اگر تست رپید برای شناسایی افراد مبتلا به کرونا که دارای علایم هستند قبل از روز پنجم پس از علامت‌دار شدن انجام شود دقت بیشتری دارد ولی پس از آن به شدت کاهش می‌یابد.

صادقی با اشاره به اینکه در حال حاضر در کشور سه نوع تست برای تشخیص بیماری کرونا وجود دارد که از آن جمله تست مولکولی یا پی سی آر PCR، تست سرولوژیک و تست رپید آنتی ژن است، عنوان کرد: تست مولکولیPCR برای تشخیص قطعی بیماری استفاده می‌شود و تست سرولوژیک برای بررسی سطح آنتی بادی و ابتلای قبلی افراد استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: اگر تست رپید برای شناسایی افراد مبتلا به کرونا که فاقد علامت هستند قبل از روز 5 تا 7 پس از تماس با بیمار مبتلا به کرونا  انجام شود دقت بیشتری دارد اما پس از آن به شدت افت می‌کند. در صورتی که نتیجه رپید تست در افراد دارای علامت کرونا منفی باشد باید دو روز دیگر تکرار شود، اگر باز هم منفی بود، انجام تست (پی سی آر ) PCR ضروری است.

استان فارس/  آمار جان‌باختگان کرونا روند نزولی به خود گرفت

روند نزولی آمار جان‌باختگان کرونا در استان فارس و بهبود نسبی شرایط این بیماری در موج پنجم اتفاقی خوشایند است که این روزها در اغلب شهرستان‌های استان دیده می‌شود اما به تاکید مسئولان بهداشت و درمان استان فارس این امر نباید عاملی برای ساده‌انگاری یا نادیده گرفتن شیوه‌نامه‌های بهداشتی شود.

براساس آخرین اعلام دانشگاه علوم پزشکی شیراز از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون در مجموع بیش از یک میلیون و 464 هزار و 396 مورد تست تشخیصی شامل تست مولکولی یا PCR و تست سریع در فارس انجام شده که از این تعداد یک میلیون و 291 هزار و 432 تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده و با بررسی نمونه‌های انجام شده، 389 هزار و 797 بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون 172 هزار و 964 مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد 37 هزار و 739 بیمار مثبت شناسایی شده و در مجموع از ابتدا تاکنون، 427 هزار و 536 بیمار مبتلا به کووید 19 در استان فارس شناسایی شده است.

با بستری 309 بیمار جدید مبتلا یا مشکوک به کروناویروس در بیمارستان‌های استان هم اکنون سه هزار و 12 بیمار مثبت و مشکوک دارای علائم در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد 312 بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش‌های ICU مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

با اعلام جان باختن 16 هم استانی دیگر در اثر ابتلا به این بیماری طی روز گذشته تاکنون، مجموع جان‌باختگان ناشی از کووید 19 از ابتدای شیوع بیماری به شش هزار و 448 نفر رسیده است.

استان سمنان/ 257 ابتلای جدید در یک شبانه‌روز؛ 71 نفر بیشتر از روز قبل

حبیب‌الله خجسته‌پور سخنگو و جانشین رئیس ستاد مقابله با کرونا ویروس استان سمنان گفت: ‌روز گذشته 257 مورد ابتلای قطعی به کرونا در استان سمنان ثبت شد.

وی با اشاره به آخرین آمار استخراج شده از روند شیوع کرونا در استان سمنان اظهار داشت: روز گذشته، بیست‌ودوم شهریورماه تعداد 24 بیمار قطعی مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان سمنان بستری شده‌اند.

معاون استاندار سمنان افزود: روز گذشته تست کرونای 257 نفر بر اساس معیارهای قطعی آزمایشگاهی مثبت شده و به‌عنوان مبتلایان قطعی شناسایی شده مبتلا به کرونا در استان سمنان محسوب شدند.

خجسته ‌پوربا اشاره به اینکه این تعداد نسبت به روز پیش از آن 71 نفر افزایش داشته است اضافه کرد: از مجموع 257 بیمار شناسایی شده مبتلای قطعی به کرونا در استان سمنان در روز گذشته، 24 نفر در بیمارستان‌های این استان بستری شده و 233 نفر نیز به‌صورت سرپایی مداوای خود را دنبال می‌کنند.

به گفته وی، بر این اساس از ابتدای پاندمی کرونا تا کنون تست کرونای 66 هزار و 860 نفر در استان سمنان مثبت شده است.

جانشین رئیس ستاد مقابله با کرونا ویروس استان سمنان با اشاره به روند مناسب بهبود بیماران بستری در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های این استان عنوان کرد: در روز گذشته همچنین 57 بیمار قطعی مبتلا به کرونا پس از بهبودی کامل، با حال عمومی مناسب مرخص شده و به خانه برگشتند.

خجسته ‌پور با اشاره به روند مرگ‌ومیر ناشی از کرونا در استان سمنان عنوان کرد: در روز گذشته همچنین 2 خانواده دیگر در استان سمنان به دلیل بیماری کرونا داغدار عزیزان خود شدند تا مجموع جان‌باختگان ناشی از ابتلای قطعی به کرونا در این استان از ابتدای پاندمی تا کنون به عدد یک‌هزار و 374 نفر برسد.

وی از کاهش مستمر تعداد بستری‌ها در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان سمنان خبر داد و گفت: هم‌اکنون 450 بیمار مبتلای قطعی و مشکوک به ابتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان سمنان بستری هستند که این آمار نسبت به روزهای گذشته کاهش یافته است.

استان خراسان جنوبی/ شمار قربانیان کرونا به 1105 نفر رسید

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: روز گذشته 195 آزمایش تشخیص کرونا در استان انجام شد که در مجموع 66 بیمار جدید شامل 19 بستری و 47 مورد سرپایی، شناسایی شدند.

کامبیز مهدی زاده افزود: از این تعداد 24 مورد از بیرجند، 5 مورد از بشرویه، 3 مورد از درمیان، 4 مورد از سرایان، 6 مورد از سربیشه، 3 مورد از طبس، 2 مورد از فردوس، 15 مورد از قاینات و 4 مورد از نهبندان، شناسایی شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: همچنین از 668 تست سریع کرونا 146 بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان شناسایی شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 283 بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که 156 نفر کرونا مثبتند، افزود: از این تعداد 30 نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که حال 12 نفر نامساعد است.

مهدی زاده بیان کرد: 3 مورد فوت جدید در شبانه روز گذشته در خراسان جنوبی ثبت شد و فوتی‌های ناشی از این بیماری به هزار و 105 نفر رسید.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: تا روز گذشته 82 هزار و 719 تست مولکولی کرونا در استان انجام شد که 30 هزار و 344 بیمار جدید مبتلا به کرونا شناسایی شد.

مهدی زاده افزود: همچنین در ادامه عملیات واکسیناسیون کرونا در استان تا امروز 244 هزار و 756 نفر واکسن نوبت اول و 147 هزار 557 نفر واکسن نوبت دوم را دریافت کردند.

استان آذربایجان غربی/20 نفر دیگر جان باختند

جواد آقازاده با اشاره به فوت 20 نفر دیگر در شبانه روز گذشته بر اثر کرونا اظهار داشت: تاکنون پنج هزار و 921 نفر در استان آذربایجان‌غربی بر اثر ابتلا به این بیماری جان باخته‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی تصریح کرد: همچنین با ابتلای یک هزار و 279 نفر دیگر به کرونا شمار کلی مبتلایان به 257 هزار و 23 نفر رسید.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون 936 نفر بستری مشکوک در بیمارستان‌های سطح استان وجود دارد  بیان کرد: 330 نفر نیز در بخش آی سی یو بستری بوده و 82 نفر بیمار بدحال نیز وصل به دستگاه ونتیلاتور هستند.

آقازاده با اشاره به شمار بستری‌های سندروم حاد تنفسی افزود: هم اکنون دو هزار و 122 نفر با وضعیت بد تنفسی در بیمارستان‌ها بستری هستند.

وی با اشاره به واکسیناسیون 52 هزار و 398 نفر دیگر در استان اظهار داشت: تاکنون یک میلیون و 158 هزار و 611 نفر تحت واکسیناسیون قرار گرفتند.

استان گلستان/ 12 بیمار مبتلا به کرونا جان خود را از دست دادند

با وجود اینکه تعداد بیماران بستری در مراکز درمانی استان گلستان روندی کاهشی دارد اما فوتی‌های ناشی از کرونا که با آغاز موج پنجم کرونا دو رقمی شده بود، همچنان همان شرایط را دارد، هرچند از تعداد فوتی‌ها کاسته شده اما همچنان آمارها دو رقمی است.

طبق اعلام دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان در شبانه روز گذشته 12 بیمار مبتلا به کووید19 جان خود را از دست دادند و خانواده‌های آنان داغدار شدند.

با کاهش 44 نفری در تعداد بیماران بستری، اکنون تعداد بستری شدگان کرونایی در مراکز درمانی استان به 586 نفر رسیده است که از این تعداد 128 بیمار در بخش‌های آی سی یو تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارند و حال 43 بیماری هم به دستگاه ونتیلاتور متصل هستند کاملا وخیم است.

محمدمهدی زرگران، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان نیز در این باره گفته  میانگین بستری‌های روزانه کاهش یافته و با توجه به نسبت ورودی به خروجی، روزانه تعداد بیماران حدود 40 نفر کاهش می‌یابد.

وی گفت: شرایط بیمارستان‌ها نسبت به اوج پیک بهتر شده و بستری بیماران غیرکرونایی که پذیرش آنها متوقف شده بود، آغاز شده و کمی از فشاری که بر کادر درمانی بود نیز کمتر شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان البته هشدار داد که احتمال وقوع مجدد در اواخر مهر و آبان وجود داشته و ممکن است حتی زودتر از آن اتفاق بیفتد، بنابراین گسترش واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌های بهداشتی ضرورت دارد.

وی گفته: واکسیناسیون عامل محافظتی بوده که در گلستان هم تشدید شده و مردم هم می‌توانند کمک خوبی برای کاهش نفرات درگیر در پیک بعدی باشند.

طبق آخرین آمارها 817 هزار و 843 دز واکسن در استان تزریق شده است که 559 هزار و 783 نفر دز اول و 258 هزار و 60 نفر هم دز اول و دوم واکسن کرونا را دریافت کردند.

استان کرمانشاه/ هشدار درباره عدم انگاری و بروز پیک ششم

محمودرضا مرادی در ستاد دانشگاهی مدیریت کرونا اظهار داشت: موج پنجم کرونا در استان قدری آرام گرفته است، این موج جدید از شرق و جنوب کشور آغاز شد و برای همین با تاخیر به غرب کشور و استان کرمانشاه رسید و به تبع پایان گرفتن آن هم نسبت به استانهای دیگر با تاخیر خواهد بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه با بیان اینکه در هفته گذشته قدری از شتاب این موج کاسته شد گفت: در یکی دو روز گذشته شاهد اندک ثباتی در آمار بستری‌ها هستیم که نوید این را می‌دهد از اواخر هفته وارد سیر نزولی این موج شویم.

مرادی افزود: در هفته گذشته 1570 بستری داشتیم که این آمار به حدود 1500 بستری در هفته جاری رسیده و اگر مردم همکاری کنند و پروتکل‌ها را رعایت کنند این شیب نزولی ادامه خواهد داشت و اگر شیب نزولی در اواخر هفته شروع شده و ادامه پیدا کند، به احتمال زیاد تا اواخر مهرماه بتوانیم از این موج خارج شویم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه افزود: اکنون به دنبال افزایش بستری‌های کرونا در هفته‌های گذشته، هم‌اکنون شاهد افزایش مرگ و میر کرونا در استان هستیم و تعداد بیماران با حال وخیم هم  به 63 نفر رسیده که احتمالا حدود نیمی از آنها جان خود را از دست می‌دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه با بیان اینکه امکان بروز پیک ششم در کشور و استان محتمل است گفت: براساس پیش‌بینی‌ها به نظر می رسد آبان ماه شاهد بروز پیک ششم باشیم و باید از هم‌اکنون برای مقابله با این پیک جدید آماده شویم.

مرادی افزود: روزهای پایانی تابستان را سپری می‌کنیم و متاسفانه بسیاری مردم در این روزها مسافرت می‌روند و همین امر موجب تشدید گردش ویروس در کشور می‌شود و می‌تواند کشور را در معرض بروز پیک ششم قرار دهد و از طرفی از اواخر مهرماه با پایان گرفتن ماه صفر، مراسم جشن و عروسی از سر گرفته می‌شود و همین امر زمینه ساز بروز پیک ششم در کشور خواهد بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه بیان کرد: در مجموع بروز پیک ششم و شدت آن ارتباط مستقیمی با رفتار مردم دارد و هرچه رعایت پروتکل‌ها کمتر باشد، احتمال بروز پیک جدید و قدرت آن افزایش خواهد یافت.

مرادی افزود: یکی از راهکارهای اساسی مقابله با پیک ششم را تقویت روند واکسیناسیون در کشور و استان دانست و از همه افراد فراخوان شده خواست برای تزریق واکسن مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه تامین واکسن به میزان کافی در استان کرمانشاه انجام شده است گفت: تمام مراکز واکسیناسیون فعال هستند و از تمام گروه‌های سنی طبق فراخوان‌های داده شده می‌خواهیم هر چه سریعتر برای تزریق واکسن مراجعه کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه افزود: تزریق واکسن نقش موثری در کاهش مرگ و میر و موارد شدید کرونا دارد و انجام واکسیناسیون می‌تواند سبب کاهش فوتی‌ها در صورت بروز موج‌های بعدی کرونا شود.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1110997

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =