کاظمی: ۳ مدل برای بازگشایی مدارس در نظر داریم

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه با اتمام واکسیناسیون دانش‌آموزان و بازگشایی کامل مدارس فراهم می‌شود، گفت: سه مدل برای بازگشایی مدارس مدنظر است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری ایسکانیوز، علیرضا کاظمی با اشاره به اینکه نیمسال تحصیلی 1400-1401 در دانشگاه شهید رجایی با حضور اساتید آغاز شد، اظهار کرد: تمام برنامه‌ریزی‌های لازم برای آغاز سال تحصیلی در نظام تعلیم و تربیت انجام شده و تلاش می‌کنیم سال تحصیلی را در ابتدای مهر آغاز و زمینه بازگشایی مدارس به صورت آرام و تدریجی فراهم شود.

وی افزود: الگوی بازگشایی مدارس طراحی و هفته گذشته طی بخشنامه‌ای به مدیران مدارس ابلاغ شده است.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: در سه مسیر سال تحصیلی را دنبال می‌کنیم، نخست غیرحضوری و از طریق مدرسه تلویزیونی ایران و شبکه شاد؛ مقدمات لازم برای آغاز برنامه مدرسه تلویزیونی از طریق صدا و سیما انجام شده است و در روزهای آینده نیز نسخه جدید شاد که قابلیت‌های متفاوتی با نسخه قبلی دارد رونمایی می‌شود، مهرماه را با این دو راهبرد آغاز می‌کنیم.

کاظمی ادامه داد: راهبرد سوم آموزش حضوری است و زمینه حضور آرام، تدریجی و کم دغدغه دانش‌آموزان را در مدارس البته با حفظ سلامتی فراهم می‌کنیم، در الگوی طراحی شده برای بازگشایی مدارس، سلامت دانش‌آموزان خط قرمز است.

وی بیان کرد: رویکرد چهارم تفویض اختیار است، با توجه به تفاوت وضعیت کرونا در کشور تصمیم بازگشایی حضوری را به شورای مدرسه که شامل انجمن اولیا و مربیان، مدیر مدرسه و معلمان است با تأیید منطقه آموزش و پرورش و ستاد ملی کرونا در منطقه واگذار کردیم.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش درباره پروتکل‌های بهداشتی بازگشایی مدارس گفت: استانداردهای حضور دانش‌آموزان بر اساس توافق با وزارت بهداشت به مدارس ابلاغ شده است و شبکه نظارتی طراحی شده و بر وضعیت تحصیلی و آموزشی تمام مدارس کشور نظارت داریم.

وی عنوان کرد: بیش از 97 درصد ثبت‌نام‌ها در پایه اول دبستان به پایان رسیده و به طور میانگین بیش از 94 درصد ثبت‌نام‌ها در تمام پایه‌ها انجام شده است.

اخبار خوش درباره واکسیناسیون دانش‌آموزان

کاظمی‌ درباره واکسیناسیون معلمان مطرح کرد: یکی از دلایلی که باعث شد سال تحصیلی را مجازی آغاز کنیم، واکسیناسیون معلمان بود به دلیل تراکم کاری پیش‌بینی‌ها با تأخیر انجام شد و  تا پایان شهریورماه واکسیناسیون معلمان کامل انجام می‌شود، واکسیناسیون دانش‌آموزان در دستور کار وزارت بهداشت است و در روزهای آینده خبرهای خوشی را اعلام خواهند کرد، این موارد کمک می‌کند تا بازگشایی حضوری مدارس را داشته باشیم.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه تلاش می‌کنیم،  بازگشایی حضوری را از مدارس کم جمعیت با رعایت استاندارد وزارت بهداشت آغاز کنیم، گفت: مدارسی که جمعیت بیشتری دارند با رویکرد ترکیبی فعالیت خود را آغاز می‌کنند و برای مدارسی که جمعیت بالای دانش‌آموز دارند با حداقل حضور برنامه‌ریزی می‌شود، با اتمام واکسیناسیون دانش‌آموزان زمینه بازگشایی کامل مدارس در تمام مناطق کشور انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه موضوع رتبه‌بندی در دستور کار دولت است، مطرح کرد: رتبه‌بندی در دستور کار کمیسیون آموزش مجلس است و آقای منادی و قالیباف پیگیر هستند همینطور موضوع همسان‌سازی حقوق اعضای هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی در دستور کار دولت است البته مشکلات قانونی دارد و امیدواریم رفع شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1111535

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =