آغاز آموزش حضوری دانشجویان گروه پزشکی واحد بروجرد از اواخر مهرماه

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد گفت: با توجه به این که واکسیناسیون به طور کامل انجام شده، در واحد بروجرد این آمادگی وجود دارد از ۱۵ مهر یا اواخر مهر، کلاس‌های دانشجویان پزشکی و پیراپزشکی را به صورت حضوری برگزار شود.

داریوش جاوید رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، درباره برنامه آموزشی این واحد دانشگاهی در سال تحصیلی جدید و نحوه آموزش دانشجویان پزشکی و پیراپزشکی اظهارکرد: واحد بروجرد یکی از واحدهای غرب کشور است که بیشترین رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی و دندان پزشکی را دارد به طوری که در این دانشگاه، در چهار رشته دندان پزشکی، پرستاری، مامایی، علوم آزمایشگاه و بهداشت حرفه‌ای، جذب دانشجو داریم.

وی افزود: از زمانی که ریاست دانشگاه آزاد اسلامی تفاهم‌نامه‌ای با وزارت بهداشت امضا کردند، واحد بروجرد نیز فرآیند واکسیناسیون خود را آغاز کرد. خبر نویدبخش این است که سه مرکز از مراکز تجمعی واکسیناسیون سطح شهرستان بروجرد، مختص دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد است. همچنین در همان هفته‌های ابتدایی آغاز واکسیناسیون در کشور، کل دانشجویان دندان پزشکی و پیراپزشکی را مورد واکسیناسیون هر دو دوز قرار داده‌ایم.

جاوید درباره برگزاری دروس عملی دانشجویان گفت: باتوجه به اینکه واکسیناسیون دانشجویان پیراپزشکی و پزشکی به طور کامل انجام شده است، در یکی دو ماه گذشته دروس عملی دانشجویان پیراپزشکی به صورت حضوری برگزار شده و فرآیند کارورزی شان با تمام توان ادامه پیدا کرد. علاوه بر این موضوع، خوابگاه‌های دانشگاه نیز فعالیت خود را آغاز کردند.

رئیس واحد بروجرد تصریح کرد: به دنبال این هستیم که در صورت اجازه سازمان مرکزی دانشگاه آزاد، کلاس‌های دانشجویان پزشکی و پیراپزشکی را به صورت حضوری برگزار کنیم. با توجه به این که واکسیناسیون به طور کامل انجام شده، در واحد بروجرد این آمادگی وجود دارد از ۱۵ مهر یا اواخر مهر، کلاس‌های دانشجویان پزشکی و پیراپزشکی را به صورت حضوری برگزار شود. چون هر دو دوز واکسیناسیون همه دانشجویان انجام شده، این احتمال وجود دارد که کلاس‌ها حضوری برگزار شود.

وی با اشاره به فعالیت مراکز واکسیناسیون این واحد دانشگاهی در شهرستان بروجرد بیان کرد: از سه مرکز واکسیناسیون شهرستان بروجرد، در دو مرکز غیر از نیروهای پزشک که توسط شبکه بهداشت تعیین شده‌اند، تمام نیروهای پرستار و نیروهای پشت سیستم، دانشجویان واحد بروجرد هستند.

جاوید در پایان خاطرنشان کرد: در هر پایگاه تجمیعی واکسیناسیون، ۱۲ نفر از دانشجویان حضور دارند و نکته جالب این است که دانشگاه مردمی و برای مردم، در شهرستان بروجرد ظهور و بروز پیدا کرده است. به طوری که حتی واکسیناسیون هم توسط خود دانشجویان پرستاری ترم هشت انجام می شود. درواقع یکی از ارگان های بسیار تاثیرگذار در بخش واکسیناسیون، دانشگاه آزاد بروجرد است به طوری که سه مرکز تجمیعی را دانشگاه آزاد راه‌اندازی کرده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1111594

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =