بررسی پرونده استادانی که خارج از فرآیند قانونی جذب شده‌اند

رئیس دانشگاه تهران گفت: به پرونده استادانی که خارج فرآیند قانونی جذب شده‌اند رسیدگی می‌شود، بنابراین اعتراضات یا شکایات بررسی خواهد شد.

سید محمد مقیمی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز درباره ساماندهی روند جذب اعضای هئیت علمی در دانشگاه تهران بیان کرد: جذب استادان و رسیدگی به مشکلات آنها، از فعالیت‌های بنیادی  و اولویت‌دار مدیریت جدید دانشگاه است.

وی در پاسخ به این پرسش که جریان دانشجویی به ویژه بسیج، درباره وجود برخی از تخلفات در جذب اعضای هیئت علمی در دانشکده‌های مختلف از جمله علوم ارتباطات و حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران بیانیه‌هایی را صادر کرده است، گفت: این ادعاها باید به صورت دقیق و کارشناسانه مورد بررسی قرار بگیرد.

رئیس دانشگاه تهران با تاکید بر سپری کردن فرآیند قانونی در تمامی مراحل جذب اعضای هیئت علمی در دانشگاه تهران عنوان کرد: استادانی که خارج از فرآیند قانونی جذب شده‌اند یا مشکلاتی درباره حضور آنها مطرح باشد، قابل رسیدگی است؛ بنابراین اعتراضات یا شکایات بررسی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه پرونده درخواست جذب برخی از  استادان سال‌هاست که بدون نتیجه و رسیدگی راکد مانده است، گفت: تلاش داریم با رعایت مقررات و ضوابط، به این پرونده‌ها رسیدگی کنیم تا حق و حقوق این استادان ضایع نشود.

تحول در انعقاد قراردادهای دانشگاه تهران

مقیمی درباره درآمدزایی دانشگاه تهران مطرح کرد: در سال‌های گذشته دانشگاه تهران قرارداد و تفاهم‌نامه‌های بین‌المللی بسیاری خوبی انجام داده که به درآمدزایی دانشگاه کمک کرده است. در این راستا تیم مدیریتی جدید نیز تلاش دارد تا این روند را در راستای درآمدزایی و استقلال مالی دانشگاه ادامه دهد.

رئیس دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه تفاهم‌نامه‌های بین‌المللی ظرفیت‌های بسیاری را برای درآمدزایی دانشگاه در حوزه‌های مختلف ایجاد می‌کند، گفت: البته مهمتر از امضای قرار داد یا انعقاد تفاهم‌نامه، اجرای مناسب آنها است. به این معنا که در اولین مرحله، ساز و کار عملیاتی کردن این قراردادها فراهم شود.

وی  ادامه داد: امضای قراداد برای ارائه آمار و کارنامه مناسب نبوده و برخی از اوقات صرفا رزومه‌سازی است.

مقیمی با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود 580 تفاهم‌نامه در دانشگاه تهران انعقاد شده است، گفت: متاسفانه درصد بسیاری کمی از این قراردادها به مرحله اجرا رسیده است.

رئیس دانشگاه تهران در پایان خاطرنشان کرد: قصد تحول در انعقاد و اجرای قردادهای موجود و آینده بین دانشگاه تهران با سایر دانشگاه‌های بین‌المللی و نهادهای دولتی را داریم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1113661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =