نشست ماموریت‌محوری و پاسخگویی به نیازهای کشور در حوزه صنایع غذایی برگزار شد

نشست ماموریت‌محوری و پاسخگویی به نیازهای کشور در حوزه صنایع غذایی با حضور معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم و به صورت مجازی برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، نشست ماموریت‌محوری و پاسخگویی به نیازهای کشور در حوزه صنایع غذایی با حضور غلامحسین رحیمی معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به صورت مجازی برگزار شد.

رحیمی در این نشست با تاکید بر تقویت ارتباط دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور با جامعه و صنعت، این مهم را یکی از ملزومات اصلی در مسیر ماموریت محوری دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور قلمداد کرد.

وی با تاکید بر توسعه روابط دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها با صنایع غذایی کشور، پنج محور اصلی افزایش برنامه‌های بازدید دانشگاه و پژوهشگاه‌های کشور از صنایع غذایی و هلدینگ‌های مرتبط، تشکیل کارگروه مشترک بین وزارت علوم و دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها با هلدینگ‌های اصلی صنایع غذایی کشور، انجام مطالعات برای تشکیل قطب‌های علمی و فناوری در دانشگاه‌ها در حوزه صنایع غذایی، تعریف طرح‌های کلان فناوری در حوزه صنایع غذایی با کمک و پشتیبانی شورای عالی عتف و بالاخره ایجاد مراکز تحقیق و توسعه وابسته به بنگاه های بزرگ حوزه صنایع غذایی در دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشوررا به عنوان پیشران توسعه ارتباطات این دو حوزه معرفی کرد.

محمدسعید سیف مدیرکل ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز در این نشست گفت: در سال‌های اخیر روش‌ها و فعالیت‌های مختلفی در جهت ماموریت‌گرایی دانشگاه‌ها در ستاد وزارت دنبال شده که از جمله آن‌ها می‌توان به طرح های مزیت استانی، همکاری با وزارت نفت، همکاری با بنیاد مستضعفان، انعقاد تفاهم‌نامه با شهرک‌های صنعتی، همکاری با بنیاد ملی نخبگان و معاونت علمی ریاست جمهوری و همکاری با سازمان حفاظت محیط زیست اشاره کرد.

وی افزود: برگزاری نشست‌های تخصصی در حوزه‌های مختلف می‌تواند در شناسایی نیازهای صنایع و همچنین توانمندی دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور مفید بوده و زمینه‌های همکاری و هم‌افزایی را گسترش دهد.

این نشست با حضور قدیر رجب زاده رئیس موسسه علوم پژوهشی و صنایع غذایی، حمیدرضا شیران مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صنایع غذایی سینا و  بهزاد معین مدیرعامل شرکت توسعه دانش بنیان سینا برگزار شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1113885

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =