اکثر بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی البرز ساختار آموزشی ندارند

دبیر کل شورای صنفی دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: اکثر بیمارستان‌های دانشگاه ساختار آموزشی نداشته و فاقد بخش‌های تخصصی لازم هستند.

احمد جعفرپور دبیرکل شورای صنفی دانشگاه علوم پزشکی البرز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز درباره بیمارستان‌های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی البرز اظهار کرد: بیشتر بیمارستان‌های آموزشی دانشگاه، بر پایه آموزشی طراحی نشده و در واقع بیشتر به صورت درمانی ساخته شده است. به طور مثال در بیشتر بیمارستان‌ها سلف سرویس وجود ندارد. ازطرفی پاویون‌ها فضا و امکانات بسیار کمی دارند، اگر به پاویون‌ها رسیدگی نشود، این فضا قطعاً پاسخگوی نیاز دانشجویان ورودی پایین‌تر رشته‌های بالینی نخواهد بود. همچنین برخی از این بیمارستان‌ها فاقد بخش‌های تخصصی لازم هستند.

وی افزود: با توجه به افزایش تعداد دانشجویان رشته‌های بالینی، تعداد درمانگاه‌ها کم و فضای آن برای آموزش ناکافی است. همچنین در دانشکده دندانپزشکی به علت افزایش ظرفیت، نگرانی کمبود فضا برای دانشجویانی که قرار است وارد بالین شوند، وجود دارد. امیدواریم تمهیدات لازم برای رفع این معضل چاره اندیشی شده و با تکمیل پروژه ساخت ساختمان جدید دندانپزشکی که به همت مسئولان درحال انجام است، مشکلات دانشکده در این زمینه تا حد زیادی مرتفع شود.

دبیر کل شورای صنفی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی البرز با اشاره به آیین‌نامه شرح وظایف کارورزان بیان کرد: به شرح وظایف فعلی اینترن‌ها ایرادات بسیاری وارد بوده و از تدوین آخرین  آیین‌نامه شرح وظایف کارورزان ۱۹ سال می‌گذرد. شورای صنفی دانشگاه این موارد را به شیوه‌های مختلف به مسئولین بیان کرده و به جد خواستار تغییر شرح وظایف و جایگزین شدن شرح وظایف جدیدی به جای نسخه فعلی آن هستیم.

دانشکده داروسازی، پرستاری و بهداشت دانشگاه علوم پزشکی البرز فاقد آزمایشگاه‌های مهم است

وی در زمینه کمبود فضاها و امکانات آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: دانشکده داروسازی، پرستاری و بهداشت این دانشگاه فاقد برخی آزمایشگاه‌های مهم است، به همین علت دانشجویان این رشته‌ها برای شرکت در کلاس‌های عملی مجبورند به دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی البرز بروند.

جعفرپور خاطرنشان کرد: تمامی مواردی پیش‌تر به آن اشاره شد نشان می‌دهد هرگونه افزایش ظرفیت(نه صرفا برای رشته پزشکی) اقدامی غیر معقول تلقی می‌شود.

پرداخت کمک هزینه به کارورزان و کارآموزان دانشگاه علوم پزشکی البرز

دبیر کل شورای صنفی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی البرز با اشاره پرداخت حقوق و پاداش کارورزان و کارآموزان در بخش کووید-۱۹ اظهار کرد: بیماران مبتلا به کووید_۱۹ به بیمارستان‌های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی البرز مراجعه می‌کردند و کارورزان با تلاش بی‌وقفه در کنار سایر مجاهدان کادر ‌درمان، به خدمت‌رسانی مشغول بودند. شورای صنفی دانشگاه علوم پزشکی البرز از مسئولان می‌خواهد برای کارورزان و کارآموزان که هم اکنون و آینده در بخش‌های بیمارستانی به خدمت رسانی به بیماران کرونایی مشغول بوده و هستند، کمک هزینه‌ای علاوه بر حقوق کنونی آن‌ها در نظر بگیرند.

وی اضافه کرد: از طرفی پرداخت حق‌الزحمه به دانشجویان شهریه‌پرداز از دیگر خواسته‌های شورای صنفی دانشگاه‌ علوم پزشکی‌البرز به شمار می‌رود. از مسئولان می‌خواهیم ترتیبی اتخاذ کنند تا پرداخت حق‌الزحمه به کارورزان شهریه‌پرداز دانشگاه علوم پزشکی البرز به مرحله عملیاتی برسد. مسئولان در این راستا به شورای‌صنفی دانشجویان قول همکاری داده‌اند.

خوابگاه علوم پزشکی البرز از دانشگاه هنر اجاره شده است 

وی درباره خوابگاه‌های این دانشگاه اظهار کرد: خرید و ساخت خوابگاه در پردیس دانشگاه و ساخت مطبخ از مطالبات شورای صنفی دانشگاه است. خوابگاه دانشگاه علوم پزشکی البرز در حال حاضر از دانشگاه هنر اجاره شده است. شورای صنفی دانشگاه تقاضای خرید و ساخت خوابگاه در پردیس دانشگاه علوم پزشکی البرز را از مسئولان دارد.

وی در پایان گفت: دانشگاه علوم پزشکی البرز دانشگاهی نوپا است و طبیعتا مشکلات زیادی دارد. امیدواریم با تلاش و تدابیر مسئولان اقدامات لازم جهت مرتفع شدن مشکلات مذکور به عمل بیاید و هر روز شاهد رشد دانشگاه علوم پزشکی البرز باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1114161

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =