مشکل اصلی برای بازگشت دانشجویان، تامین خوابگاه و تغذیه است

سرپرست دانشگاه الزهرا گفت: مشکل اصلی برای بازگشت دانشجویان تامین خوابگاه و تغذیه است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، سال تحصیلی جدید دانشگاه‌ها با توجه وعده‌های مسئولان در مورد بازگشایی حضوری دانشگاه‌ها، امسال هم مانند سال گذشته به صورت مجازی آغاز شد.

هر چند روند واکسیناسیون در کشور چند ماهی است که سرعت گرفته؛ اما به نظر می‌رسد هنوز شرایط برای حضوری شدن دانشگاه‌ها فراهم نیست.

فریده حق‌بین در گفت‌وگو با ایسکانیوز با بیان این که مشکل اصلی برای بازگشت دانشجویان تامین خوابگاه و تغذیه است، اظهار کرد:  دانشگاه به هیچ وجه نمی‌تواند اقدام شتابزده‌ای انجام دهد.

سرپرست دانشگاه الزهرا با اشاره به این که برنامه‌ریزی دانشگاه الزهرا مرحله‌ای است، افزود: در شرایط عادی این امکان وجود داشت که چهار نفر در یک اتاق اسکان داده شوند؛ اما در شرایط کرونایی باید بر اساس رصد شرایط به لحاظ رنگبندی انجام شود.

وی با تصریح بر این که مرحله اول بازگشایی برای نیمسال جاری و مراحل بعدی برای نیمسال‌های بعدی اجرا خواهد شد، گفت: در مرحله اول، دانشجویان دکتری و کارشناسی ارشد به دانشگاه آمدند، به خصوص دانشجویانی که کار آزمایشگاهی دارند. در مرحله دوم، رشته‌های آزمایشگاهی و رشته‌هایی که کار عملی و کاربردی دارند، در اولویت هستند.

حق‌بین تاکید کرد: دانشگاه همزمان با شرایط کرونایی، اقدامات خود را به صورت پلن یک و دو اجرا می‌کند. به این معنا که اگر شرایط بهتر شد، پلن یک اجرا می‌شود و اگر شرایط بدتر شد، پلن 2 اجرایی می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1116124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =