فردا، آخرین مهلت ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان ارشد دانشگاه پیام نور

پذیرفته‌شدگان کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور تا فردا ۱۲ آبان ماه فرصت دارند نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، ثبت‌نام غیرحضوری پذیرفته شدگان آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور با توجه به مهلت تمدید شده، فردا ۱۲ آبان ماه به پایان می‌رسد. پذیرفتگان تا ۱۴ آبان ماه نسبت فرصت دارند نسبت به انتخاب واحد در سامانه گلستان اقدام کنند.

پذیرفته‌شدگان پس از ورود به سامانه در مهلت اعلام شده و با مطالعه صفحه ورودی می‌توانند با استفاده از شناسه کاربری و گذرواژه (در صفحه اول سایت فوق الذکر در زمان ثبت نام اعلام می‌شود) وارد سامانه آموزشی گلستان شوند.

پذیرفته‌شدگان لازم است اسکن مدارک ذیل را در قالب jpg یا jpeg و با حجم هر فایل حداکثر ۲۵۰ کیلو بایت تهیه و در هنگام ثبت نام غیرحضوری بارگذاری کنند.

این مدارک شامل تصویر صفحه اول و صفحه توضیحات شناسنامه، تصویر کارت ملی (پشت و رو)، عکس رنگی با زمینه روشن بدون کلاه و عینک، مدرک مشخص کننده وضعیت نظام وظیفه (ویژه آقایان) و تصویر مدرک کارشناسی (برای مدرک کارشناسی ناپیوسته لازم است مدرک کاردانی نیز ارائه شود) است.

پذیرفته شدگان باید در هنگام ثبت نام در سامانه گلستان وارد لینک استعلام شده و پس از تقاضای تاییدیه تحصیلی برای آخرین مدرک تحصیلی (کاردانی/ کارشناسی ناپیوسته/ کارشناسی پیوسته)، کد پیگیری را در سامانه گلستان ثبت کنند.

تعداد معدودی از دانشگاه‌ها به سامانه استعلام وزارت عتف متصل نیستند و برای این مدارک کماکان از طریق اداری تقاضای تاییدیه تحصیلی کنند.

پذیرفته‌شدگان باید حداکثر تا ۳۰ مهر ۱۴۰۰ در مقطع قبل فارغ‌التحصیل شوند. برای آگاهی از سایر شرایط به «بند ۱-۳- و ۳-۳- دستورالعمل سازمان سنجش آموزش کشور» مراجعه شود.

طبق «پیوست شماره ۳» آئین‌نامه آموزشی کارشناسی ارشد مصوب ۱۱ بهمن ۹۴ شورای دانشگاه، پذیرفته‌شدگانی که درس‌های گذرانده در دوره‌های کارشناسی ارشد دارند و متقاضی تطبیق واحد هستند حداکثر تا پایان اولین نیمسال تحصیلی بعد از پذیرش باید کارنامه ریزنمرات تأیید شده درس‌هایی را که تقاضای معادل‌سازی آن‌ها را داده‌اند به آموزش مرکز / واحد ارائه کنند.

(درخواست از طریق پیشخوان خدمت معادل‌سازی سامانه جامع گلستان)، مراکز / واحدها لازم است اصل ریزنمرات را از دانشگاه یا مؤسسه‌ای که دانشجو دروس را در آن گذرانده است به صورت محرمانه تقاضا و آن را ملاک عمل قرار دهند.

طبق ماده ۱۰ و تبصره ۱ و ۲ ماده ۱۰ آئین نامه آموزشی کارشناسی ارشد مصوب ۱۱ بهمن ۹۴ شورای دانشگاه، پذیرفته‌شدگانی که درس‌های جبرانی (اعلام شده توسط گروه آموزشی) مربوط را در دوره کارشناسی نگذرانده‌اند موظف به انتخاب دروس جبرانی در اولین نیمسال تحصیلی ممکن است.

مطابق «تبصره بند ۲ قسمت ج دستورالعمل سازمان سنجش آموزش کشور» پذیرفته‌شدگان کد رشته امتحانی ۱۱۴۸ (رشته مدیریت امور شهری) و می‌بایست واجد شرایط اعلام شده در دفترچه راهنمای (شماره ۱) آزمون ورودی دوره‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۰ باشند در غیر این صورت از ثبت نام آنان ممانعت به عمل آمده و فهرست اسامی با درج علت، حداکثر تا مورخ ۱۰ آذر ۱۴۰۰ به مرکز سنجش و آزمون اعلام شود.

دارندگان مدارک تحصیلی معادل حائز شرایط «آئین نامه شرکت دارندگان مدارک معادل و غیررسمی در آزمون‌های ورودی مقاطع بالاتر» مطابق مقررات صفحه ۱ و ۲ دستورالعمل سازمان سنجش آموزش کشور بررسی شود.

داوطلبانی که با استفاده از سهمیه رزمندگان و یا ایثارگران پذیرفته شده‌اند در زمان ثبت نام نیازی به ارائه تاییدیه سهمیه ثبت نامی از سوی ارگان ذی‌ربط ندارند و ملاک تأیید سهمیه آنان همان عنوان سهمیه درج شده در فایل قبولی دانشگاه است.

اتباع غیرایرانی پذیرفته شده مطابق «بند د دستورالعمل سازمان سنجش آموزش کشور» باید شرایط و ضوابط درج شده در صفحه‌های ۲۱ و ۲۲ دفترچه راهنمای ثبت نام و شرکت در آزمون سال ۱۴۰۰ (دفترچه شماره ۱) را کسب کنند. پذیرفته شدگان غیر ایرانی می‌بایست جهت اخذ ویزای تحصیلی پس از ثبت نام غیرحضوری به مرکز / واحد مراجعه تا به مراجع ذیصلاح معرفی شوند.

پذیرفته شدگانی که در فایل اطلاعات، کد تعهد صلاحیت عمومی آنان عدد ۱ است صلاحیت آنان توسط هیأت مرکزی گزینش دانشجو مورد تأیید قرار گرفته و قبولی آنان قطعی است. جهت اطلاع از وضعیت کد تعهد ۲ به «بند ه صفحه شماره ۹ دستورالعمل سازمان سنجش آموزش کشور» مراجعه کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1117060

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =