چند درصد دبیرستانی‌های آمریکایی دانشگاه می‌روند؟

آمارها نشان می‌دهد؛ با وجود رشد ۱۹۵ درصدی ثبت‌نام دبیرستانی‌های آمریکایی در کالج‌ها در ۶۰ سال گذشته؛ اما نرخ ورود به دانشگاه این کشور در ۱۰ سال اخیر کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، نرخ ثبت‌نام فارغ‌التحصیلان دبیرستان‌های آمریکا در کالج ۷۰ درصد است که ۶۳ درصد نسبت به سال ۲۰۰۰ افزایش یافته است. البته برخی دانشجویان به دلیل مشکلاتی مانند مرگ و میر و ترک تحصیل، نمی‌توانند از کالج فارغ‌التحصیل شوند و برخی دیگر به دلیل عدم موفقیت در امتحانات، بارداری، تغییر رشته و اختلاط کار با تحصیل، دیرتر از حد انتظار فارغ‌التحصیل می‌شوند.

بر اساس گزارش‌های مرکز ملی آموزش و پرورش آمریکا، نرخ فارغ‌التحصیلی در سال ۲۰۱۷ برای دانشجویان کالج‌های دولتی، ۶۰ درصد و و برای فارغ‌التحصیلان موسسات خصوصی ۶۶ درصد بوده است.

نرخ ورود به دانشگاه آمریکایی‌ها در ۱۰ سال اخیر کاهش یافته است 

با وجود این که آمارها نشان می‌دهد که نرخ ثبت‌نام با سرعت کم و بیش ثابتی برای دهه‌ها افزایش یافته است؛ اما در ۱۰ سال گذشته شاهد کاهش قابل توجهی برای حضور در کالج بوده‌ایم. به طوری که نرخ ثبت‌نام در کالج‌ها از سال ۱۹۷۰ یعنی زمانی که ۳.۵ درصد از جمعیت ایالات متحده را دانشجویان تشکیل می‌دادند، ۱۹۵ درصد افزایش یافته است؛ اما این نرخ هم‌اکنون با کاهش سالانه ۲.۶ درصدی مواجه است.

در ادامه جدول افزایش و کاهش نرخ ثبت‌نام دانش‌آموزان آمریکایی در کالج آمده است؛ 

دهه ۷۰

افزایش ۲.۶ درصدی

دهه ۸۰

افزایش ۱.۱ درصدی

دهه ۹۰

افزایش ۰.۹ درصدی

دهه ۲۰۰۰

افزایش ۳.۷ درصدی

دهه ۲۰۱۰

کاهش ۰.۷ درصدی

۵.۵ میلیون دانشجوی تمام وقت در سال ۱۹۶۷ در کالج ثبت‌نام کردند. تعداد دانشجویان تمام وقت در سال ۲۰۰۰، به ۱۱.۳ میلیون نفر افزایش یافت.

آمارها نشان می‌دهد از سال ۱۹۷۰ تا ۱۹۷۹، ثبت‌نام در کالج با نرخ ۲.۶ درصد در هر سال افزایش داشته است. نرخ ثبت‌نام در دهه ۸۰ با ۱.۱ درصد افزایش یافت و در دهه ۹۰، افزایش ۹۹ صدم درصدی داشت.

نرخ ثبت‌نام کالج در دهه ۲۰۰۰ با نرخ سالانه ۳.۷ درصد رشد کرد. این روند در دهه ۲۰۱۰ معکوس شده با نرخ سالانه ۷ صدم درصد کاهش یافت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1118007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =