تفکر همسو با دولت تنها عامل انتصاب ادوار دانشجویی نیست

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران گفت: ایجاد شائبه انتصاب ادوار دانشجویی در دولت تنها بر اساس تفکرات همسو، نادرست است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، جوان‌گرایی یکی از مطالبات مقام معظم رهبری و شعارهای انتخاباتی دولت سیزدهم بوده است که شاید بتوان گفت با توجه به برخی از انتصابات در دولت فعلی و سطوح مدیریتی زیر مجموعه، تا حدودی این موضوع تحقق یافته است. البته استفاده از برخی افراد جوان که جزو ادوار جریان دانشجویی بوده‌اند شبهاتی را درباره رعایت نکردن شایسته سالاری در دولت سیزدهم ایجاد کرده است.

در این ارتباط عرفان غلامعلی‌زاده در گفت‌وگو با ایسکانیوز با اشاره به انتصابات دولت سیزدهم اظهار کرد: دولت فعلی عزم کرده تا دولت جوان حزب الهی را تحقق ببخشد و از جوانان در وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و نهادهای مختلف استفاده کند. البته اینکه در کنار جوانان، افراد باتجربه نیز در کابینه فعالیت دارند، نشان دهنده تدبیر رئیس جمهور است.

وی با بیان اینکه استفاده از جوانان بدون تجربه در برخی از مناصب تهدید و فرصت را باهم درپی دارد، گفت: به عنوان مثال وزرای کار و تعاون و رفاه اجتماعی و اقتصاد و امور دارایی جوان هستند و شاید کم تجربه؛ این موضوع کمک می‌کند که آنها در زمان مسئولیت تجربه کسب کنند؛ اما از سوی دیگر این بی تجربگی می‌تواند آسیب‌زا باشد. در نتیجه آنها باید با تلاش مضاعف خلا کمبود تجربه  و نداشتن رزومه مدیریتی قوی را جبران کنند.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران با اشاره به استفاده و به کارگیری از ادوار دانشجویی در مسئولیت‌های مختلف توسط دولت سیزدهم عنوان کرد: گزینه‌هایی که تا کنون مسئولیت دریافت کرده‌اند، افراد شایسته و مناسبی بودند. البته باید سابقه علمی و اجرایی آنها نیز مورد توجه قرار گیرد. همچنین ادوار دانشجویی جزو نخبگان علمی کشور بوده و افراد مناسبی برای اجرای سیاست‌های انقلاب اسلامی هستند، در نتیجه انتخاب و انتصاب آنها امری صحیح است.

وی فعالیت تشکیلاتی را مقدمه‌ای برای ورود به عرصه اجرایی و مدیریتی دانست و گفت: دانشجویانی که در کنار کسب علم و گذراندن واحدهای درسی، توانستند فعالیت دانشجویی داشته باشند و تجربه کار گروهی و جمعی را کسب کنند، نسبت به سایر فارغ التحصیلان دانشگاهی، به طور قطع افرادی شایسته‌ و پرتلاش‌تر هستند.

غلامعی‌زاده در پاسخ به این پرسش که برخی افراد عنوان می‌کنند که تنها به علت همسویی با دولت فعلی، به ادوار دانشجویی مسئولیت داده می‌شود، گفت: شاید بتوان این موضوع را در خصوص ریز انتصابات در مجموعه‌های ذیل دولت بررسی کرد؛ اما با شناختی که از رئیسی داریم این موضوع از نظر بنده صحیح نیست.

گفتنی است، ایسکانیوز پیشتر در این خصوص با علی بزرگخو دبیر اتحادیه دفتر تحکیم وحدت،  حسین خسروی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات و محمدامین جعفری دبیر سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان نیز گفت‌وگوهایی را انجام داده بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1118008

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =