انتصاب ادوار دانشجویی در کرسی‌های مدیریتی؛ شایسته سالارانه یا رابطه‌ای؟

دبیر سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان استفاده و به کارگیری از ظرفیت ادوار جریان دانشجویی در سطوح مختلف مدیریت کشور را بسیار مناسب ارزیابی می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، جوان‌گرایی یکی از مطالبات مقام معظم رهبری و شعارهای انتخاباتی دولت سیزدهم بوده است که شاید بتوان گفت با توجه به برخی از انتصابات در دولت فعلی و سطوح مدیریتی زیر مجموعه، تا حدودی این موضوع تحقق یافته است. البته در میان این انتصابات نام برخی از ادوار جریان دانشجویی نیز به چشم می‌خورد که سابقه فعالیت در این جنبش را داشته‌اند.

درباره به کارگیری و استفاده از فعالان سابق دانشجویی در دولت، نظرات و واکشن‌های متفاوتی از سوی کارشناسان و افکار عمومی مطرح شده است.

در این ارتباط محمدامین جعفری در گفت‌وگو با ایسکانیوز با اشاره به اساسنامه اتحادیه جامعه اسلامی و رسالت‌های جریان دانشجویی بیان کرد: کادرسازی و تربیت نیروی انسانی انقلابی برای استفاده در دولت و عرصه‌های مدیریتی یکی از اهداف این جریان است.

دبیر سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان ادامه داد: استفاده از افراد تربیت یافته که از اعتبارات فرهنگی و علمی دانشگاه برای آنها هزینه شده، بسیار منطقی و شایسته است و در نهایت سود آن به حاکمیت می‌رسد. بنابراین با ماهیت و اهداف جریان دانشجویی نیز همخوانی دارد.

وی با بیان اینکه دانشجویانی که فعالیت تشکیلاتی دارند، افرادی هستند که فهم و تحلیل آنها از مسائل بسیار عمیق‌ است، گفت: این موضوع نیز به این دلیل است که در جنبش دانشجویی فعالیت داشتند و از سن پایین با نحوه فعالیت جهادی و همکاری گروهی آشنا شده‌اند.

جعفری با ذکر مثالی بیان کرد: فردی که در تشکیلات دانشجویی فعالیت داشته است، نوع تعامل با فرهنگ‌های مختلف کشور را به علت همکاری با دانشجویان فراگرفته است. در نتیجه توانایی مدیریت و تعامل را دارد؛ اما فردی که به تازگی قصد ورود به عرصه مدیریتی را دارد، این تجربه و روحیه همکاری را در اختیار ندارد.

دبیر سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با تاکید بر اینکه استفاده و به کارگیری از ظرفیت ادوار جریان دانشجویی در سطوح مختلف مدیریت کشور امر بسیار مناسبی است، گفت: جنبش دانشجویی می‌تواند برای تعالی و ارتقای مدیریت کشور نقش‌آفرینی کند.

وی با بیان اینکه جریان مدیریتی کشور درحال پوست‌اندازی است، گفت: نتیجه این تغییر و تحول در نهایت به سود مردم و انقلاب است.

جعفری در پاسخ به این پرسش که آیا تمامی انتصابات ادوار دانشجویی در دولت و مجموعه‌های زیر مجموعه به درستی و براساس شایستگی انجام شده است یا خیر بیان کرد: بنده بر این باور هستم که این انتصابات بر پایه شایسته سالاری انجام شده است.

این فعال دانشجویی اضافه کرد: تاکنون افرادی که جزو ادوار اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان بودند و مسئولیتی را برعهده گرفتند، افراد توانمندی هستند و به خوبی وظایف خود را انجام داده‌اند. انتصاب توأم با رانت و رابطه بازی شامل ادوار اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان نبوده است. 

وی در پایان خاطرنشان کرد:  استفاده از ادوار دانشجویی امری شایسته است که متاسفانه دولت‌های پیشین از این ظرفیت غافل بودند. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1116740

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =