ورود جدی گمرک به ماجرای ترخیص محموله آلات موسیقی

جزییات تازه از پرونده یازده کانتینر آلات موسیقی، در آستانه خروج از گمرک بوشهر نشان میدهد، بازرسی گمرک از اردیبهشت ماه سال جاری نسبت به ترخیص این محموله هشدار داده بود.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، بعد از افشای جزییات اولیه از چالش ترخیص محموله یازده کانتینری آلات موسیقی، حالا با وجود سکوت محض خبری، بازرسی گمرک ایران به صورت تمام قد به این ماجرا ورد کرده است.

پیگیری خبرنگار تسنیم نشان میدهد در حالی این محموله اواخر فروردین ماه به گمرک اظهار شده بود که بازرسی گمرک ایران در اردیبهشت ماه سال جاری با توجه به ممنوعیت ورود و قرار گرفتن کالا در گروه چهار، نسبت به ادامه تشریفات ترخیص محموله به مقامات محلی هشدار داده بود.

با وجود این هشدار صریح بازرسی گمرک ایران چند ماه بعد با دستور از بالای یک مقام گمرکی ادامه تشریفات گمرکی محموله از سر گرفته شده و حتی حقوق ورودی نیز از صاحب کالا اخذ می‌شود.

در این بین در روز های اخیر بازرسی گمرک ایران در مکاتبه ای با ناظر گمرکات بوشهر ابهامات تازه ای را در این خصوص مطرح کرده است.

چالشهای جدی در خصوص ماده 108قانون امور گمرکی با بررسی از حیث قاچاق کالا، بحث دریافت ما به التفاوت و مغایرتهای اسنادی از جمله مهمترین سرفصلهای این پرونده می باشد. از همه این موارد مهم تر اینکه ایا با وجود دپو میلیونها تن کالای اساسی رسوبی در گمرکات بهتر نبود انرژی و توان مسئولان گمرکی صرف حل و فصل مشکلاتی از این جنس شود تا نگرانی درباره آسیب دیدن محموله الات موسیقی در شرایط آب و هوایی گمرک بوشهر!

در پایان ذکر این نکته بسیار ضروری است که آیا مقامات ستاد گمرک ایران متوجه تناقضات اسنادی این پرونده نشده بودند؟ ابن ابهامات عجیب و غریب بار دیگر چالش پرونده لوازم خانگی و صدور مجوز دیوان عدالت اداری و حواشی درگیری وزارت صمت و گمرک را در اذهان زنده کرده است.

گفتنی است، این محموله آلات موسیقی شامل 11 کانتینر ادوات موسیقی است که از سال 1398 وارد گمرک شده ولی به دلیل ممنوعیت واردات اقلام گروه چهار و مغایرت کدتعرفه و شرح کالا در ثبت سفارش،گمرک مانع از ترخیص آن شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1120085

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • محمد رضا IR ۱۸:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
      0 0
      وقتی حکم قضایی داره که ترخیص بشه یا اینکه دستور دیوان عدالت اداری بیاره دیگه گمرک کاری نمیتونه بکنه و باید کالا رو ترخیص بکنه و اگر گمرک ترخیص نکنه گمرک به عنوان استنکاف از دستور به عنوان متخلف به دادگاه معرفی میشه