دانشجویان می‌توانند سفیران سلامت و رسانه باشند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه گفت: دانشجویان می‌توانند به‌عنوان سفیران سلامت و رسانه برای آگاهی‌بخشی به مردم اقدام کنند.

فرهاد گل محمدی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه در گفت‌و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درخصوص ارزیابی هویت دانشجویی و ارتقای آن با توجه به رونمایی از سند تحول ۵ ساله دانشگاه اظهار کرد: شکل‌گیری هویت دانشجو دو بینش دارد که یکی از آنان جبرگرایانه و دیگری کنش گرایانه است. الگوی کنونی دانشگاه کنش متقابل است. دانشجو اگر چه تحت تاثیر عوامل بیرونی و درونی دانشگاه است، ولی می‌تواند نقش خود را با علاقه و اشتیاق ایفا کند. برای تقویت و ارتقای هویت دانشجویان، دانشگاه باید به تقویت و اصلاح فرهنگ دانشگاه اقدام کند تا دانشجویان بتوانند به هنگام ورود به بازار کار از بهره‌وری بیشتری برخوردار باشند. دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه در این راستا اقدامات بسیار خوبی را انجام داده است. 

وی درباره اهمیت فعالیت دانشجویان با توجه به افزایش نقش‌رسانه‌ها در زندگی اجتماعی به ویژه در دوران پساکرونا تصریح کرد: با توجه به نیاز مداوم مردم به دریافت آگاهی‌های صحیح  در نوع سبک زندگی اجتماعی، همگام با افزایش نقش رسانه‌ها، دانشجویان می‌توانند در این زمینه نقش بسیار مهمی را ایفا کنند و به‌عنوان سفیران سلامت و رسانه برای آگاهی بخشی مردم اقدام کنند.

 فرهاد گل محمدی با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه در شرایط فعلی شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مراکز آموزش عالی گفت: برنامه‌های فرهنگی در سطح دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه به صورت مجازی به بهترین نحو ممکن در حال برگزاری است و با ایجاد کانال‌ها و گروه‌های فرهنگی در فضای مجازی نسبت به اطلاع‌رسانی و برگزاری دوره‌های آموزشی و فرهنگی اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته و همچنین در حال برگزاری است.

 رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه افزود: با توجه به اهمیت بیانیه گام دوم انقلاب نقش فعالیت‌های دانشجویی و تشکل‌های دانشجویی در جامعه و سیاست مسئولان مصداق شکل‌گیری حلقه‌های میانی در حرکت عمومی به سمت چشم‌انداز ترسیم شده در بیانیه گام دوم انقلاب بوده و نقش مهمی در عملیاتی شدن آن دارند.

گل محمدی درباره مشکلات پیش‌روی دانشجویان در دوران پسا کرونا و اقدامات پیشگیرانه مجموعه دانشگاه در این خصوص ادامه داد: مهم‌ترین مشکلات پیش‌روی دانشجویان در دوران پسا کرونا زمانی شروع می‌شود که دانشگاه‌ها حضوری شوند. در این دوره با افرادی مواجه خواهیم شد که سطح تاب‌آوری آنها پایین آمده و به سطحی‌ترین مسائل نیز حساسیت نشان می‌دهند. بنابراین به نظر می‌رسد شرایط کرونا مشکلات شناختی جدیدی از حیث تمرکز و یادگیری برای دانشجویان ایجاد خواهد کرد که در نهایت ممکن است به طور کلی با افت تحصیلی دانشجویان مواجه شویم. از اقدامات پیشگیرانه در این خصوص، تقویت دوره‌های مشاوره و برگزاری دوره‌های تکمیلی است. 

سید محمدمهدی حسینی

انتهای پیام/

کد خبر: 1121258

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =