امیدواری روسیه برای ثمربخش بودن نشست احیای برجام

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: امیدواریم نشست کمیسیون مشترک برجام ثمربخش باشد و مسیر برای اقدامات بعدی در سطح عالی را فراهم کند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، ماریا زاخارووا روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: هیات روسیه به سرپرستی میخاییل اولیانوف نماینده دائم این کشور در سازمان‌های بین المللی در وین در نشست کمیسیون مشترک برجام شرکت می‌کند.  

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در ادامه ابراز امیدواری کرد که پس از وقفه فنی، شرکا در توافق هسته‌ای برای بازگشت به تلاش‌های فشرده بدون وقفه، آمادگی داشته باشند.  

زاخارووا در مورد تعهدات روسیه در برجام ادامه داد: آنچه که به طرف ما مربوط می‌شود، فقط یک ماه نیست که در این زمینه تلاش کرده‌ایم و به همه تعهدات خود پایبند هستیم و راهکارهایی را برای کمک به طرف‌ها به منظور جستجوی بسته توافق‌ها برای احیای برجام پیشنهاد می‌کنیم.   

وی بیان کرد: ما شرکا را نیز ترغیب به اتخاذ چنین رویکردی می‌کنیم.  

نشست کمیسیون مشترک برجام که با حضور نمایندگان ایران، گروه ۱+۴ و اتحادیه اروپا در هتل کوبورگ برگزار شد تا درباره متون پیشنهادی ایران گفت‌وگو شود، دقایقی پیش پایان یافت. در این نشست مقرر شد گفت‌وگوها در خصوص متون پیشنهادی در سطوح مختلف ادامه یابد.

این نشست در واقع ادامه دور هفتم گفت‌وگوها برای احیای مفاد برجام بشمار می‌رود  که از دوشنبه گذشته (هشتم آذر) در وین آغاز شد.

در نشست امروز کمیسیون مشترک برجام،  حاضران در خصوص نحوه ادامه گفت‌وگوها به بحث و تبادل نظر پرداختند. علی باقری کنی با تشریح مبانی پیشنهادات ایران، بر جدیت و حسن نیت ایران در گفت‌وگوها تأکید کرد.  

در این نشست مقرر شد گفت‌وگوها در خصوص متون در سطوح مختلف ادامه یابد.

اولیانوف نماینده روسیه در مذاکرات در پایان نشست امروز در پیامی نوشت که این نشست نسبتا کوتاه و سازنده بود و طرف‌ها بر ضرورت نهایی سازی سریع و موفقیت آمیز مذاکرات و احیای برجام تاکید کردند.

پیش از آغاز جلسه امروز، ملاقات‌های دو و چندجانبه‌ای میان روسای هیات‌های مذاکره کننده برگزار شد.  باقری کنی مذاکره کننده ارشد ایران دقایقی قبل از شروع این نشست در توئیتی نوشت: ایران به تعامل جدی ادامه داده و مصمم به دستیابی به توافق خوبی است که حقوق و منافع ملت‌مان را تأمین نماید.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1121389

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =