هند دنبال توسعه بندر چابهار ایران

وزیرخارجه هند گفت که این کشور مجموعاً ۸۵ میلیون دلار کمک بلاعوض و تسهیلات اعتباری ۱۵۰ میلیون دلاری را برای توسعه بندر چابهار در نظر گرفته است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز به نقل از هندوستان تایمز، «اس جایشانکار»، وزیر امور خارجه هند روز جمعه در جریان نشستی با اشاره به همکاری با ایران بر سر توسعه بندر چابهار، اعلام کرد: بندر چابهار ایران یک قطب ترانزیتی تجاری برای منطقه است و مسیر اقتصادی‌تر و پایدارتر را برای کشورهای محصور در خشکی برای ارتباط با هند ایجاد می‌کند.

جایشانکار این اظهارات را در پاسخ به سؤالی مطرح کرد و افزود: بندر چابهار دسترسی دریایی بسیار مورد نیاز را برای افغانستان محصور در خشکی فراهم کرده است.

وزیرخارجه هند با بیان اینکه تحریم‌های آمریکا علیه ایران به هیچ وجه طرح بندر چابهار را در بر نمی‌گیرد، گفت: هند از بندر چابهار برای ارسال هفتاد و پنج هزار تن گندم به عنوان کمک غذایی به افغانستان در سال ۲۰۲۰ استفاده کرده و تا کنون دو هزار تن حبوبات نیز به افغانستان انتقال یافته است.

وزیرخارجه هند این را نیز افزود که دهلی نو مجموعاً ۸۵ میلیون دلار کمک بلاعوض و تسهیلات اعتباری ۱۵۰ میلیون دلاری برای توسعه پایانه شهید بهشتی چابهار اختصاص داده است و به عنوان بخشی از تعهد ما توسعه زیرساخت بندر چابهار را در دستور کار داریم.

منبع: مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 1121640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =